
מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש אוקטובר: המשק היצרני המקומי ממשיך במגמת ההתכווצות
מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך זה החודש החמישי ברציפות להימצא במגמת התכווצות והחודש אף נצפתה התעצמות בעוצמה של ההתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 47.6% לעומת ערך של 49.2% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), ירידה של 1.6% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם.

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו בהנחת המסילות לחיבור נמלי הים החדשים
לצד המאמצים הרבים להמשך הרציפות התפקודית של רכבת ישראל לטובת צרכי הביטחון ושמירה על חוסנו של העורף, ממשיכה רכבת ישראל לפתח ולקדם פרויקטים אסטרטגיים רבי

3 דרכים שבהן קובוטים יכולים לסייע לשרשרת האספקה
מאת: חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD, נציגת UR בישראל רובוטים שיתופיים, או קובוטים, לא נוצרו כדי להחליף עובדים בשרשרת האספקה, אלא כדי


מה נדרש על מנת להתאים את מודול ההפעלה ומערך שרשרת האספקה לזמן מלחמה
מאת: דן בלדר, כשאנחנו מסתכלים סביבנו, אנחנו רואים שעסקים רבים פשוט קרסו. עסקים אחרים נפגעו ועסקים נוספים חוו "רק" ירידה וכולם, בלי יוצא מן הכלל, מנסים לשרוד ולהתקיים.
עם אלו אתגרים וקשיים מתמודדים עסקים בעלי שרשרת אספקה ?

נתב״ג: ירידה של 21% בתנועת המטענים באוקטובר
מדינת ישראל נמצאת בתקופה קשה ומאתגרת שהשפעותיה ניכרות גם על תחום התעופה האזרחית. נתב״ג ממשיך לפעול תוך שמירה על רציפות תפקודית וממשיך להיות שער הכניסה והיציאה הראשי לישראל. ביטולי טיסות וירידה דרמטית בכמות הנוסעים יחסית לתכנון בחודש אוקטובר 2023 משתקפים בממצאי הדו״ח

AI ברכש. וכן, זה כבר כאן! ניהול מו"מ באמצעות צ'אטבוט. הייתם מאמינים?!
מאת: ריקי אביבי* מאז ש- ChatGPT עלה לאוויר בנובמבר אשתקד, בינה מלאכותית יוצרת, (באנגליתGenerative Intelligence Artificial), הפכה להיות הנושא המוביל לדיון ברשתות חברתיות כמו


טבלת מסירת מלגזות לפי מותגים עד לסוף אוקטובר 2023
מצורפת טבלת מסירת מלגזות עד סוף יולי 2023, המידע נמסר ע"י אגף צ.מ.ה במשרד התחבורה


לוגיסטיקר הקימה מרלו״ג עבור משטרת ישראל
המרלו״ג הוקם במטרה לאסוף ממצאים וציוד אישי של הנרצחים, הנעדרים והניצולים מהתקפת הטרור ב-7 לחודש והוא משתרע על פני שטח של 700 מ״ר בסמוך למשרדי להב 433 בלוד. זאב מנצור, מנכ״ל לוגיסטיקר: ״מדובר באחד הפרויקטים המרגשים שהייתי שותף להם"


חברות הספנות הבינלאומיות ממשיכות לפקוד את נמל אשדוד
עובדי נמל אשדוד, העובדים בימים אלו 24/7, מצדיעים לחברות הספנות המובילות בעולם, הממשיכות לפקוד את נמל אשדוד ברצף תפעולי. נמל אשדוד פורק וטוען סחורות סביב השעון, גם בתקופה מאתגרת זו, ומחזק את הרציפות התפקודית של הכלכלה והמשק הישראלי.


Industry 5.0: אוטומציה, ייעול שרשרת האספקה וקובוטים.
שילוב של יותר אוטומציה לאורך כל אחד משלבי שרשראות האספקה והכנסת רובוטיקה שיתופית תעזור ליצרנים לעבור לעידן ה-Industry 5.. איך זה נראה בשטח?


קטרים וקרונות המיועדים לשימוש רכבת ישראל נפרקו בנמל חיפה
אניית הגלנוע "גרנדה סקנדינביה" של קבוצת גרימלדי, פרקה מגוון מטענים בנמל חיפה בהם קטרים וקרונות המיועדים לשימוש רכבת ישראל.


משיק וחברת התוכנה Simplify מציעים לארגונים חבילת פתרונות מבוססי AI לניהול עובדים במיקור חוץ
חברת הייעוץ הבינלאומית משיק המתמחה בפתרונות מתקדמים בתחומי שרשרת האספקה והרכש, מכריזה על שיתוף פעולה עסקי עם חברת Simplify שפיתחה תוכנת SAAS המחברת באופן חד ערכי בין לקוחות, ספקים ועובדים במיקור חוץ ותומכת את כלל התהליכים האופרטיביים והמסחריים – Procure to Pay. התוכנה שפותחה בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר


מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש ספטמבר: המשק היצרני המקומי ממשיך במגמת ההתכווצות
מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות להימצא במגמת התכווצות אם כי החודש נצפתה התמתנות בעוצמה של ההתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 49.2% לעומת ערך של 48.1% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), עליה של 1.1% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם. החודש ממשיכים להימצא במגמת התכווצות רכיבי התעסוקה והביקושים ליצוא


הושק מיזם שמאפשר לחבר בין חברות הובלה וחברות במשק הזקוקות לשירותי הובלה
בעקבות מצוקת הובלת המטענים: איגוד לשכות המסחר וחברת טראקנט משיקים מיזם משותף שיאפשר לחבר בין חברות הובלה וחברות במשק הזקוקות לשירותי הובלה.


כיצד לנהל עסק בזמן מלחמה?
העולם העסקי מתמודד בימים אלה עם שני אתגרים עיקריים: תזרים מזומנים, ועובדים, ועם חשיבה אסטרטגית על העתיד. לא רק בהיבט של מה יהיה, אלא מה אנחנו חייבים ליזום למען עתיד חדש.


נמל חיפה ממשיך כל העת, לרבות במהלך הסופ"ש, לפעול באופן רציף
נמל חיפה ממשיך כל העת, לרבות במהלך הסופ"ש, לפעול באופן רציף, על מנת לספק את צרכי המשק, בדגש על יבוא נדרש ובעל עדיפות לצרכי המשק. הפעילות תוגברה למקסימום האפשרי במגבלות ההפעלה וכוח האדם, בכדי לקלוט מטענים מכל הסוגים כולל מטענים שמוסטים מכיוון אשדוד ונפרקים בנמל חיפה.


נמל אשדוד עובד כסדרו תוך מתן מענה לצרכי מדינת ישראל .
נמל אשדוד- הנמל של ישראל, הוא מפעל חיוני וקיומי ויש לו חשיבות עליונה להמשך התנהלותו התקינה של המשק. עובדות ועובדי חברת נמל אשדוד ממשיכים גם בימים אלו לשמור על הרציפות התפעולית של המשק הישראלי. הנמל ממשיך לפעול באופן רציף ושוטף למרות מצב החירום .


פתרון שפותח בישראל זכה בפרס החדשנות על יכולתו לשפר את בטיחות ורווחת הנהג
פתרון ה-Ready Care של חברת האוטומוטיב HARMAN זכה בפרס החדשנות היוקרתי של Fast Company לשנת 2023 על ״השילוב של מספר טכנולוגיות מפתח במטרה לשפר את בטיחות הנהג ורווחתו בכביש״.


האם הקובוטים פותחים את הדלת לשבוע ייצור בן ארבעה ימים?
כיצד רובוטים שיתופיים יכולים לעזור להפוך את שבוע העבודה בן ארבעת הימים למציאות עבור אנשי מקצוע בתחום הייצור?


טבלת מסירת מלגזות לפי מותגים עד לסוף ספטמבר 2023
מצורפת טבלת מסירת מלגזות עד סוף ספטמבר 2023, המידע נמסר ע"י אגף צ.מ.ה במשרד התחבורה


מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט: המשק היצרני המקומי ממשיך במגמת ההתכווצות
מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך זה החודש השלישי ברציפות להימצא במגמת התכווצות והחודש אף נצפתה התעצמות, אמנם מזערית, בעוצמה של ההתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 48.1% לעומת ערך של 48.3% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), ירידה של 0.2% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם


6 דרכים שבהן שרשרת אספקה ורכש יכולים להפיק תועלת מבינה מלאכותית גנרטיבית
כלי בינה מלאכותית גנרטיביים כמו ChatGPT ו-Bard עומדים לשנות את כללי המשחק עבור אנשי מקצוע בתחום שרשרת האספקה והרכש. על ידי שימוש בטכנולוגיה זו, אנשי מקצוע יכולים לשפר את היעילות והפרודוקטיביות שלהם, ולקבל החלטות טובות יותר שיועילו לארגונים שלהם.


פתרון למחסור בכח אדם בלוגיסטיקה: אוטומציה, קובוטיקה ובינה מלאכותית
המחסור בעובדים מיומנים ובעיקר בתחומי התעשייה החכמה והייצור הפך בשנים האחרון למכת מדינה, בישראל, ובכל המדינות המפותחות. העובדים המוכשרים מזדקנים, הצעירים לא רוצים ללכלך את הידיים והתחזיות לעתיד קודרות. הפתרון, כך נראה טמון, ואיך לא, באוטומציה, בינה מלאכותית ובקובוטיקה


המלצות בעת הכנת תקציב של פרויקט הקמת מרכז לוגיסטי גדול, מגדל משרדים או מפעל
בפרויקט ארוך ויקר כמו הקמת מרכז לוגיסטי גדול, מגדל משרדים או מפעל, התקציב עלול לקבל חיים משלו, אם לא ננהל אותו נכון. פרק הזמן הדרוש להקמה של מבנה כזה יכול לארוך 5-8 שנים מרגע שהארגון הכריז על כוונתו לצאת לדרך. הידע שלנו בתחילת הפרויקט אינו מספק לצורך הקמת תקציב אמיתי וסופי. חסר לנו הרבה מאוד מידע בשלב הזה כדי לבנות תקציב עליו ניתן יהיה להסתמך לאורך כל חיי הפרויקט