חדשות

חברת נמל אשדוד פירסמה את מדד השירות לשבוע שבין ה-27 לאפריל ועד ל-1 במאי
חברת נמל אשדוד מפרסמת את מדד השירות – דו"ח שבועי המפרט את זמני השהייה הממוצעים של אניות במרחבי נמל אשדוד ונמל חיפה, וכן את נתוני הפעילות בנמל אשדוד, כולל זמני המתנה ושירות למשאיות.
במהלך התקופה שבין ה-27 לאפריל ועד ל-1 במאי, ממוצע האניות שהמתינו להיכנס לנמל במתחם אשדוד היה 9.0 (10.6) , לעומת 29.2 (31.0) במתחם חיפה (בסוגריים נתוני השבוע הקודם) וזמן ההמתנה המרבי של אניות בנמל אשדוד עמד על 18.4 ימים בממוצע, בעוד שזמן ההמתנה הממוצע במרחב חיפה היה 21.0 ימים. התור התפעולי של מטען כללי, תפזורת וגרעינים עמד בשבוע זה על 4.6 אניות בלבד בהשוואה ל7.6- אניות שבוע קודם
***************
צילום מאיר קרואני

עלייה של 9.5% בתנועת המטענים בנתב"ג מתחילת 2025
נמל תעופה בן גוריון פרסם את דו״ח פעילות חודשי עבור חודש אפריל 2025. מנתוני הדו״ח עולה כי שינוע המטענים בחודש אפריל 2025 עמד על 30,799 טון ומגלם עלייה של 11.09% לעומת אפריל אשתקד, במהלכו שונעו 27,723 טון מטען.
בחודש אפריל 2025 שונעו במטוסי נוסעים 9,048 טון מטען – נתון המהווה עלייה של כ-16.5% לעומת אפריל 2024 במהלכו שונעו 7,763 טון במטוסי נוסעים. במטוסי מטען שונעו 21,751 טון לעומת 19,960 טון – עלייה של 8.97%.
מתחילת השנה (ינואר עד אפריל) שונעו בנתב״ג 123,138 טון מטען – עלייה של 9.56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד במהלכה שונעו בנתב״ג 112,392 טון מטען.
מקור התמונה: https://an.aero/air-cargo/

DSV השלימה את רכישת Schenker
לאחר שמולאו כל התנאים והדרישות לרכישת Schenker מחברת הרכבות הגרמנית Deutsche Bahn, בשווי מוערך של כ-106.7 מיליארד קרונות דניות (כ-14.3 מיליארד אירו), DSV השלימה באופן רשמי את הרכישה, ובכך יצרה שחקן מוביל עולמי בתחום השילוח והלוגיסטיקה, לטובת לקוחותיה ועובדיה.
חברת DSV A/S שמחה להודיע על השלמת רכישת Schenker מידי Deutsche Bahn. מדובר באירוע משמעותי המשנה את פני החברה ומהווה את העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה, המחזקת משמעותית את הרשת הגלובלית שלה, את מומחיותה ואת יתרונה התחרותי בשלוש חטיבותיה.
עם הרכישה, אשר שוויה מוערך בכ-106.7 מיליארד קרונות דניות (כ-14.3 מיליארד אירו), מכפילה DSV את גודלה ומבססת את הקרקע לצמיחה בת קיימא בעתיד. החברה הממוזגת צפויה להגיע להכנסות של כ-310 מיליארד קרונות דניות (כ-41.6 מיליארד אירו) ולכוח עבודה המונה קרוב ל-160,000 עובדים ביותר מ-90 מדינות.
ההכרזה על השלמת העסקה מתבצעת במקביל לפרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה לשנת 2025.
Jens H. Lund, Group CEO
"השלמת רכישת Schenker, הינה אבן דרך בתולדות DSV. חיכינו רבות לרגע זה, ואני נרגש לקבל בברכה את עמיתינו החדשים לארגון. עם רכישה זו אנו הופכים לשחקן גלובלי מוביל בתחום השילוח והלוגיסטיקה, בדיוק בזמן בו שרשראות האספקה נמצאות במוקד תשומת הלב העולמית, ולקוחותינו זקוקים לרשת שירותים ומוצרים גלובלית, אמינה וגמישה. בשילוב הכוחות בין שתי החברות אנו יוצרים פלטפורמה ייחודית וגמישה לצמיחה פיננסית ארוכת טווח – לטובת לקוחותינו, עובדינו, בעלי המניות וכלל בעלי העניין."
Jochen Thewes, Schenker CEO
"אנו שמחים להשלים אבן דרך חשובה זו, ונרגשים להצטרף ל-DSV. הדיאלוג בחודשים האחרונים היה חיובי מאוד ואנו מצפים לעתיד המשותף של החברה המאוחדת. DSV ו-Schenker מגלמות התאמה חזקה, עם קווי דמיון רבים במודלים העסקיים, בשירותים, בערכים המשותפים וברמה התפעולית הגבוהה, ואנו מצפים להתחיל בעבודה."
Winning as one
המיזוג יחזק את הרשת הגלובלית של DSV ואת כושר התחרות שלה, ויאפשר גישה לשווקים ולכישורים חדשים בתקופה קריטית עבור הסחר והלוגיסטיקה העולמיים.
מלבד הגדלת ההיקף והיכולת להציע ללקוחות פתרונות מקצה-לקצה, הרכישה מחזקת את הפלטפורמה של DSV לצמיחה עתידית ולהתפתחות של תעשיית לוגיסטיקה ושילוח בת קיימא, גמישה ודיגיטלית יותר.
החברה המאוחדת שואפת לנצל את עמדת השוק המחוזקת כדי להמשיך ולהתרחב באמצעות שיפור היצע השירותים ויתרונות הגודל, תוך השגת שיעורי רווחיות מהמובילים בתעשייה.
כעת תחל אינטגרציית פעילותן של DSV ו-Schenker.
DSV מחויבת למעבר חלק ותבצע את תהליך המיזוג בהקפדה יתרה ומתוך כבוד ללקוחות, לעובדים ולבעלי העניין. במהלך האינטגרציה, שמירה על רציפות הפעילות ורמת שירות גבוהה תיוותר בעדיפות עליונה.
השפעה פיננסית צפויה ותחזית ל-2025
Schenker תיכלל בדוחות הכספיים המאוחדים של DSV החל מ-1 במאי 2025. על פי הערכות ראשוניות, הסינרגיות השנתיות צפויות להגיע לרמה של כ-9 מיליארד קרונות דניות עד סוף שנת 2028.
DSV שואפת להעלות את שיעורי הרווח התפעולי של הגוף המאוחד לפחות לרמתה שלה בכל אחת מהחטיבות העסקיות, עד שנת 2028*.
*בהתבסס על בסיס רווח תפעולי (EBIT) שנתי מנורמל לשנת 2024 של Schenker בגובה כ-6.0 מיליארד קרונות דניות (כ-800 מיליון אירו).

טראקנט: רכישת נ.ו.ע סוללת את הדרך ל-Uber Freight הישראלי
טראקנט אנטרפרייז בע"מ הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב על השלמת רכישת מלוא מניות חברת מובילי נ.ו.ע בע"מ, צעד אסטרטגי שממזג בין פלטפורמת לוגיסטיקה דיגיטלית מהמתקדמות בישראל לבין זרוע ביצועית חיה ורווחית בשוק ההובלות. החיבור נועד לסלול את הדרך להקמת מודל Uber Freight ישראלי ראשון מסוגו.
מובילי נ.ו.ע, חברה ותיקה בתחום שירותי ההובלה והאחסנה, מפעילה כיום צי של כ-48 כלי רכב כבדים להובלה בקירור, הקפאה וקונטיינרים, הובלות מסחריות ומיוחדות, ומנהלת מחסן לוגיסטי בשטח של כ-1,500 מ"ר. בין לקוחותיה נמנים גופים מהשורה הראשונה במשק – בהם החברה המרכזית (קוקה קולה, חוגלה, סנו, תנובה, ליימן-שליסל, משרד הביטחון וסימנס.
* הכנסות מובילי נ.ו.ע בשנת 2024 הסתכמו בכ-23.9 מיליון שקל (לא מבוקר), לעומת 18.8 מיליון שקל בשנת 2023 ((מבוקר), עלייה של כ-27% לעומת השנה הקודמת.
רכישת נ.ו.ע אינה רק חיזוק תפעולי: החברה תזרים פעילות עסקית חיה ומבוססת לקוחות ישירות אל פלטפורמת טראקנט, שתציע הזמנת הובלה דיגיטלית, מעקב בזמן אמת, חוזים ושטרי מטען דיגיטליים, תיעוד מסירה ומדידת פליטות פחמן – בלחיצת כפתור ובשקיפות מלאה.
במקביל, מובילי נ.ו.ע ממשיכה להפעיל את מסגרות האשראי הקיימות מול התאגידים הבנקאיים, דבר המבטיח רציפות תפעולית ויציבות פיננסית.
טראקנט הרחיבה בשנה האחרונה את פעילותה בתחום "הגשר היבשתי" – נתיב הובלה חדשני המחבר בין איחוד האמירויות, סעודיה וירדן לבין נמל חיפה, ואשר חוסך כ-80% מהזמן לעומת נתיב השיט הימי דרך תעלת סואץ. הגשר היבשתי מיישם הלכה למעשה את הסכמי אברהם, ומספק פתרון אסטרטגי לאיומים הביטחוניים בים האדום תוך הצעת חלופה אמינה, מהירה ותחרותית. עם השלמת רכישת מובילי נ.ו.ע, תועבר אחריות ניהול ותפעול הגשר היבשתי לנ.ו.ע, אשר תנהל גם את שלב ה"מייל האחרון" – הפצת הסחורות ברחבי ישראל לאחר מעברן דרך גשר חוסיין – וכל זאת תוך יישום מלא והטמעה של הטכנולוגיות הדיגיטליות שפיתחה טראקנט.
לדברי חנן פרידמן, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון טראקנט:
"טראקנט מובילה את הטכנולוגיה לתחבורה חכמה לכלי רכב כבדים ואת מהפכת הדיגיטציה בשוק הלוגיסטיקה, באמצעות פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת שמחוברת לראשונה לזרוע ביצועית חיה ורווחית בדמות מובילי נ.ו.ע. החיבור האסטרטגי הזה מזרים פעילות עסקית אמיתית ולקוחות מהשורה הראשונה ישירות אל תוך המערכת הדיגיטלית, מייצר Proof of Concept (POC) אמיתי לשוק ההובלה החכמה בישראל, ולאחריו ניתן יהיה לשכפל את המודל ולהטמיעו בעולם. כך טראקנט יוצרת שינוי יסודי בשוק המסורתי וממצבת את עצמה כמותג טכנולוגי-תפעולי מוביל בישראל ובעולם."

פורום IPL ביקר במסוף eCommerce DSV
חברי פורום IPL ביקרו במסוף DSV E-Commerce מסוף הבלדרות החדש של החברה. המסוף המשתרע על שטח כולל של כ-5,000 מ"ר, נבנה בהשקעה של מיליוני שקלים וערוך לטפל בקליטה ומיון של מאות אלפי משלוחים בחודש במהירות וביעילות – מהגעת המשלוח לארץ וקליטתו במסוף, דרך תהליך השחרור מהמכס, ועד לאיסוף ע"י חברות ההפצה המקומיות ישירות מהמסוף.
בתחילת המפגש, המשתתפים נהנו מהרצאה של רפי ביניא, מנהל DSV E-commerce אשר הסביר על תהליך הטיפול במשלוחים, כולל שחרור והפצה ושיטות לצמצום פערי הזמן שבין מועד ההזמנה לקבלת המשלוח בבית הלקוח. לאחר מכן סיירו המשתתפים וצפו בתהליכי המיון המתקדמים המשלבים טכנולוגיות מחשוב ואוטומציה, שפותחו במיוחד עבור פלטפורמת הסחר המקוון. כמו כן ביקרו במחסן הרובוטי הכולל 180 רובוטים שמבצעים באופן אוטומטי את תהליך הקליטה, הקטלוג והמיון של המשלוחים.
לימור גיל שני, סמנכ"לית השיווק והמכירות של DSV ישראל: "שמחנו לארח את פורום IPL במפגש הלקוחות הראשון במסוף ה E-Commerce החדש והמתקדם של DSV ישראל. המסוף, נותן שירות לענקית הסחר האלקטרוני AliExpress ומשלב טכנולוגיות מחשוב ואוטומציה מהמתקדמות בעולם, המאפשרות לצמצם ל-50% את משך הזמן מנחיתת משלוחי איקומרס בישראל ועד לאיסופם על ידי חברות ההפצה. אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בקידום חדשנות בתחום הלוגיסטיקה".
שי חיימוב, יו"ר פורום Israel Pharma & Medical Logistics מסר כי: "כפורום המוביל חדשנות בשרשרת האספקה, שמחנו לחנוך את המסוף החדש ולהיות הראשונים שמתרשמים מקרוב מהתהליכים המתקדמים והתשתיות הרובוטיות. אנו מודים ל – DSV על השותפות ועל התכנים המעניינים, נמשיך להצעיד יחד את החדשנות בתחום".

התעשייה האווירית IAI מסייעת לשמר את זכר השואה: הכשירה עובדות ועובדים כ"שגרירי זיכרון" שמספרים את סיפורם של ניצולי שואה
ערב יום השואה תשפ"ה, חיים בעולם כ-245 אלף ניצולי שואה, כמחציתם מתגוררים בישראל. בשל גילם המתקדם של ניצולי השואה, היכולת שלהם לספר את סיפורם מוגבלת ופוחתת עם הזמן.
התעשייה האווירית רואה בשימור זיכרון השואה כמשימה לאומית. החברה נרתמה למשימה בשיתוף עם עמותת 'בגוף ראשון', וזו השנה הרביעית שעובדיה משתתפים בתכנית הכשרה להפיכתם ל"שגרירים" של זיכרון השואה. במסגרת התוכנית, קיבלו עובדי החברה כלים והכשרה כיצד לעמוד ולספר מול קהל את סיפור ההישרדות בשואה של קרובי משפחתם.
מנכ"ל IAI, בועז לוי: "אנו רואים בשימור זיכרון השואה משימה לאומית וגאים בעובדות ועובדי החברה שלוקחים חלק בפעילות חשובה זו. כבן לניצולת שואה, החובה לספר את הסיפור ולעשות הכול כדי שהזיכרון יישמר – היא עבורי גם אחריות אישית. זהו חוב מוסרי שאנו נושאים בגאווה."
מייסד המיזם ועמותת בגוף ראשון, דודי רונן: "אנו מעריכים במיוחד את השותפות המלאה והבלתי מסוייגת של התעשייה האווירית שלוקחת חלק פעיל בעמותה, חברה שלצד היותה מגן ישראל מבחינה ביטחונית, היא גם מובילה בתחום חברתי וערכי כה חשוב."
עמותת "בגוף ראשון", שמה לה למטרה לספר את זיכרון השואה באמצעות סיפור אישי, בגוף ראשון, ולהבטיח שהדורות הבאים, בדגש על ילדי ישראל, יוכלו לשמוע, לחוות ולהתחבר לסיפורם האישי של גיבורי השואה ולהפוך את סיפור השואה לזיכרון חי ופועם. הדרך הייחודית של העמותה מאפשרת לכל אחד ואחת להקשיב ולהתחבר לסיפורים של גיבורים בגוף ראשון גם אחרי לכתם.