KNAPP מערכות אוטומטיות לאחסון וליקוט מוצרים

מאז פרץ משבר הקורונה, יותר חברות לסחר אלקטרוני ורשתות קמעונאיות ברחבי העולם משתמשות במערכות אוטומטיות לאחסון, לליקוט ולהכנת המשלוחים ללקוחות. המערכות המתקדמות שפיתחה חברת KNAPP כבר משרתות את "סלא", חברת ההפצה של "טבע" וחברת אלקטרוניקה מובילה, ובקרוב יוטמעו ברשת "שופרסל" ובחברת "שראל". "פרויקט האוטומציה בשופרסל הוא אחד החדשניים והמודרניים ברמה עולמית", אומרת טל וייסמן בריין, מנכ"לית KNAPP-ISRAEL.

טל וייסמן בריין, מנכ"לית KNAPP-ISRAEL.

מהפכת הסחר האלקטרוני הגדילה פי 10 את כמות הפריטים במרכזי ההפצה ופי 500 את כמות הליקוטים והציבה בפני מנהלי המחסנים הלוגיסטיים אתגרים חדשים לאופטימיזציה של האחסון ותהליכי הליקוט.

כיום מרכזי ההפצה מחוייבים לאחסן מגוון גדול יותר של פריטים ולהיות מסוגלים ללקט אותם במהירות ובדיוק כדי לספק אותם ללקוחותיהם, שמצפים לקבל את המשלוח יום לאחר ההזמנה.

מנהלי המרכזים הלוגיסטיים נאבקים מזה שנים במחסור בכוח אדם מקצועי ואיכותי. ככל שהמסחר האלקטרוני צמח, וככל שגברה הדרישה לשירותי קמעונאות ברשת, המחסור בכוח האדם גדל וענף הלוגיסטיקה נכנס לתנופת אוטומציה כדי להקטין את התלות בכוח אדם ולייעל את העבודה.

בשנות ה-2000 פותחו על ידי מספר חברות מובילות בתחום האוטומציה הלוגיסטית פתרונות מתקדמים המאפשרים קצב ליקוט גבוה מאד וללא טעויות. הפתרון המוביל במרכזים הלוגיסטיים מבוסס על אסטרטגיית הליקוט האוטומטי שלפיה המוצרים מגיעים ישירות אל המלקט. במקום שהמלקטים האנושיים ישוטטו שעות בין טורי המדפים כדי ללקט את הפריטים המוזמנים, המערכת האוטומטית מביאה את הפריטים לעמדת הליקוט בהתאם להזמנות.

מאז פרץ משבר הקורונה, יותר חברות לסחר האלקטרוני ורשתות קמעונאיות ברחבי העולם מצטיידות ומשתמשות במערכות אוטומטיות לאחסון, לליקוט ולהכנת המשלוחים ללקוחות. שופרסל חתמה הסכם עם חברת KNAPP להקמת שני מרכזים לוגיסטיים שישרתו את המכירות המקוונות שלה בשופרסל online. המרכז הלוגיסטי הראשון נמצא בקדימה-צורן שבימים אלה משלימה בו חברת KNAPP את התקנת המערכות האוטומטיות שלה התומכות בתהליך מרגע שהפריטים מגיעים למרכז הלוגיסטי, נקלטים, מאוחסנים ועד שלרגע שבו הם מלוקטים ונארזים ללקוחות השונים בהתאם להזמנות שהתקבלו בשופרסל online. המערכת האוטומטית תאפשר לשופרסל לאחסן במרכז הלוגיסטי עשרות אלפי פריטים ולטפל בהזמנות במהירות, ביעילות וללא טעויות.

בימים אלה מתחילה חברת KNAPP את ההתקנות של המערכות האוטומטיות שלה גם במרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) הנוסף ששופרסל מקימה במודיעין ושיהיה גדול פי שניים וחצי מזה שבקדימה. במרלו"ג במודיעין מתוכננות להיות מלוקטות כ-30,000 הזמנות מקוונות בשבוע של לקוחות שופרסל online ומשם תתבצע הפצה ישירות לבתיהם.

שופרסל בחרה להקים את כל המערכות האוטומטיות במרכזי הלוגיסטיקה החדשים שלה בשיתוף פעולה

עם חברת KNAPP בהתבסס על ניסיונה רב השנים של זו באוטומציה של מחסנים בתחום הקמעונאות,

ה-E-Commerce והמזון, כמו גם בתחומי ה-Care Health, האופנה, הקוסמטיקה, האלקטרוניקה והתעשייה.

KNAPP תכננה ופיתחה את הפיתרון הלוגיסטי שלה בהתאמה לצרכים הייחודיים של שופרסל. "זה לא מוצר מדף", מדגישה טל וייסמן בריין, מנכ"לית KNAPP-ISRAEL. "לכל לקוח אנו תופרים את הפתרון המתאים ביותר לצרכיו ולמידותיו – על פי המוצרים, אופי ההזמנות, היקף התפוקות הנדרש וקצב הגידול הצפוי. פרויקט האוטומציה בשופרסל הוא אחד החדשניים והמודרניים ברמה עולמית והאתר שלהם במודיעין יהיה מהגדולים בעולם בתחום של ה-Food E-commerce".

מדובר במערכת מידוף רב קומתית הנקראת KNAPP OSR Shuttle System, היכולה להתנשא לגובה של למעלה מ-30 מטר, וכוללת טורי מדפים, ארגזים, שאטלים להובלת הארגזים, מסילות לשינוע השאטלים ומעליות. כל שאטל נע בקומה שלו על מסילות שהותקנו לאורך טורי המדפים. שאטל מגיע למדף מסוים, באמצעות שתי זרועות הוא שולף את הארגז שבו מאוחסן הפריט הנדרש, נוסע עם הארגז לקצה הטור, ומשם הארגז מורד במעלית אל מערכת המסועים ומשם מוסע הארגז לעמדת הליקוט.

"העובד הניצב בעמדת הליקוט רואה על המסך שלפניו את תמונת הארגז. קרן לייזר מצביעה על המוצר שאותו עליו להוציא מתוך הארגז, ומסמנת לו לאיזה קופסה עליו להכניס אותו. המערכת מסוגלת לטפל בהזמנות רבות בו זמנית, והתוכנה מווסתת את תנועת הארגזים תוך יצירת קורלציה בין ההזמנות, וכך כשיגיע ארגז מסוים לעמדת הליקוט הוא ישמש לכמה הזמנות", מוסיפה מנכ"לית KNAPP-ISRAEL, ומציינת של-KNAPP יש גם התקנות בהן עמדת הליקוט מצוידת בזרוע רובוטית (במקום מלקט אנושי) שיודעת להוציא את הפריט המסוים מהארגז ולהניח אותו בתוך הקופסה שבה תיארז הזמנת הלקוח.

בהמשך המערכת תחזיר את הארגז למקום פנוי במידוף, ותקפיד לאחסן את הארגזים במיקום שיגרום לאופטימיזציה במרחקי הנסיעה הנדרשים (מוצרים שכיחים יאוחסנו, למשל, במדפים הקרובים ביותר למעליות ובקומות הנמוכות). לדברי המנכ"לית וייסמן-בריין, התפוקה בליקוט במערכות האוטומטיות של KNAPP נעה בין 700-450 שורות ליקוט בשעה. מערכות KNAPP עושות בקרת איכות לאורך כל תהליכי האחסון והליקוט. הבסיס לעבודה ללא טעויות ולאיכות הוא סביבת עבודה ארגונומית התומכת בביצועים מרביים, ולכן KNAPP מקדישה משאבים רבים בתכנון של עמדות עבודה ותהליכים המשלבות ארגונומיה, יעילות, דיוק, ועיצוב הייטק".

קבוצת KNAPP היא אחת הספקיות המובילות בעולם של מערכות מחסן אוטומטיות ופתרונות תוכנה לוגיסטיים. היא נוסדה בשנת 1952, כשהמטה שלה נמצא בגראץ שבאוסטריה והיא מעסיקה כ-4,500 עובדים ב-33 חברות בנות ונציגויות ברחבי העולם, כולל בישראל. ל-KNAPP יש למעלה מ-30,000 התקנות של שאטלים ב-250 מרכזים לוגיסטיים. "המטרה שלנו היא לספק טכנולוגיות ופתרונות אוטומציה קלים, יעילים, בטוחים וחסכוניים", אומרת מנכ"לית החברה, "בזכות המערכות האוטומטיות שלנו אפשר להגיע לתפוקות ליקוט גבוהות מאוד תוך ניצול מיטבי של שטח הרצפה, וכל זאת תוך החזר השקעה קצר".

KNAPP היא חברה טכנולוגית שמשקיעה רבות בפיתוח ושדרוג המוצרים ותוכנות ה-IT שלה. "KNAPP חזקה מאוד בתחום ה-IT ובמיוחד ב-WMS ו-WCS. הפתרון ש-KNAPP נותנת ללקוחותיה הוא לא רק ה"ברזלים" אלא פתרון הכולל את מערכת המידע המנהלת את האוטומציה ועושה את האופטימיזציה הדרושה על מנת להגיע לתפוקות הגבוהות של המערכת" מציינת טל ומוסיפה שב-KNAPP יש למעלה מ-800 אנשי IT.

 

קבוצת KNAPP  החלה לפעול בישראל לפני כשמונה שנים אז התקינה את המערכות האוטומטיות שלה במרכז הלוגיסטי של "סלא", חברת ההפצה של חברת התרופות "טבע" בשוהם. לפני כשנתיים היא התקינה בצפון הארץ את מערכות האוטומציה שלה עבור חברה  המתמחה בתכנון וייצור מעגלים אלקטרוניים מודפסים ובכך הצליחה לקצר את משך זמן הליקוט של פק"ע לייצור (הכוללת כ-350 פריטים) לשעה אחת במערכת האוטומציה במקום 8-7 שעות שלקח לבצע בליקוט ידני שהיה טרם התקנת המערכות האוטומטיות של KNAPP. מערכת אוטומציה נוספת של חברת KNAPP מותקנת בימים אלה גם בחברת שראל, המספקת תרופות, חיסונים, ציוד ומכשור רפואי וציוד מעבדות עבור בתי החולים והמרכזים הרפואיים הממשלתיים ומוסדות רפואיים נוספים. בפרויקט זה KNAPP מטמיעה בחברת "שראל" את מערכת EWM של ה-SAP.

 

לפני כתשעה חודשים, עם הגידול בהיקף פעילותה של קבוצת KNAPP בישראל, הכירה הנהלת הקבוצה בפוטנציאל של השוק הישראלי והקימה חברה בת, KNAPP-ISRAEL. את החברה מנהלת טל וייסמן בריין, מהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ובעלת תואר שני במינהל עסקים, בעלת ניסיון של למעלה

מ-20 שנה בתפקידים בכירים בתחום התפעול, ה-Intralogistics והפרויקטים, שרתמה לתפקיד את ניסיונה העשיר.

"הטכנולוגיות, המוצרים, הפתרונות והשירותים הניתנים על ידי קבוצת KNAPP מבוססות על הפילוסופיה המרכזית שלה – making complexity simple – להפוך את המורכבות לפשוטה", מסבירה טל וייסמן בריין, "הביקוש הגובר של הצרכנים להתאמה אישית של המוצרים מעלה את המגוון הנדרש לאספקה מעבר לכל מידה. הפתרון לכך הוא מערכות אוטומטיות גמישות וחכמות המסתמכות על תוכנות חכמות ומגדילות את התפוקות ואת החיסכון במשאבים".

————————

ליצירת קשר: טל וייסמן בריין [email protected]