
הוד מעלתו שגריר מיאנמר בישראל, תיין זאו, והוד מעלתו שגריר סרילנקה בישראל, סאמאן צ’נדראסירי, ביקרו בשבוע שעבר בנמל חיפה ונפגשו עם הנהלת הנמל, במסגרת ביקור שנועד להעמיק את היכרותם עם פעילות הנמל ולחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והימי בין המדינות.
במהלך הפגישה הוצגה לשגרירים פעילותו של נמל חיפה, מעמדו כאחד הנמלים המובילים בישראל וכחלק מקבוצת אדאני, וכן תפקידו האסטרטגי במסדרון הסחר India-Middle East-Europe Economic Corridor (IMEC), המחבר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה ומהווה מרכיב מרכזי בעיצוב נתיבי הסחר העתידיים.

הצדדים דנו בהמשך הידוק הקשרים בתחומי ההובלה הימית והלוגיסטיקה ובהעמקת חילופי הידע והניסיון המקצועי בניהול ותפעול נמלי ים. במסגרת זו הודגש גם הקשר בין נמל חיפה לבין Colombo West International Terminal (CWIT) שבנמל קולומבו, הנמצא בבעלות קבוצת אדאני, והפוטנציאל להרחבת שיתוף הפעולה בין נמלי הקבוצה לאורך מסדרון ה־IMEC.
בתום הפגישה ערך מנכ”ל נמל חיפה בפועל, דוד כהן, לשגרירים סיור מקצועי במסופי הנמל, במהלכו הוצגו יכולותיו התפעוליות של הנמל, פרויקטי הפיתוח המבוצעים בו והתשתיות המתקדמות, לצד היערכותו להמשך צמיחת הסחר הימי של ישראל ולחיזוק מעמדו כשער הימי המרכזי של המדינה.
*******************************
בצילומים: שגרירי מיאנמר וסרילנקה בישראל עם נשיא נמל חיפה קפטן סומיט צאוהאן ומנכ"ל נמל חיפה בפועל דוד כהן
קרדיט צילומים – דוברות נמל חיפה.