חדשות

נמל אשדוד

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הגיע לסיור בנמל אשדוד

נמל אשדוד

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיע אמש (1.5.2024) לסיור בעל חשיבות היסטורית  בנמל אשדוד. יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל בפועל אלי בר יוסף,  קבלו את פניו של מר בלינקן וחברי המשלחת  אשר כללה את ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, השליחה ההומניטרית של האו"ם למזרח התיכון סינגריד קאאג, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו ומשתתפים נוספים.

נמל אשדוד - בלינקן - צילום שלומי דדון

מר שניידר תיאר בפני מר בלינקין את מערך הפעילות התפעולית הנמלית ויכולתיו המתקדמות בשינוע מטענים במהירות ויעילות.

המשלחת ערכה סיור ברציף בו עוגנות הספינות המביאות את הסיוע לרצועה, צפתה בבידוק של המכס ובתהליך הפריקה וההובלה למחסני הנמל.

נמל אשדוד - שאול שניידר

יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר, אמר: "כנמל לאומי, ולצד השיקולים העסקיים התחרותיים שלנו, יש בידנו את היכולת להוציא לפועל משימות מדיניות רגישות ומורכבות תוך מתן התיעדוף הנכון להן. זו שעה מורכבת ורגישה ואני רוצה להודות לכל עובדי הנמל על ההתגייסות לטובת העניין."

לדברי מנכ"ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף: "בשעות האחרונות עובדי הנמל סיימו ביעילות ובמהירות את הפריקה והשינוע של המשטחים אשר הגיעו לנמל באונייה 'ג'ניפר' מלרנקה שבקפריסין. התקופה המאתגרת הנוכחית חידדה את החשיבות האסטרטגית של הנמל כנכס לאומי ואנו נמשיך לתת מענה לכל הנדרש."

צילומי הביקור בנמל: שלומי דדון

נמל חיפה - מתנדבים - קרדיט יחצ נמל חיפה

חברת נמל חיפה ערכה אירוע הוקרה ללוחמי גדוד 8208

חברת נמל חיפה ערכה אירוע הוקרה ללוחמי גדוד 8208 ומשפחותיהם לאחר חמישה חודשי לחימה רצופים.

גדוד 8208 היה מהראשונים שהוקפצו לעוטף עזה ב-7 באוקטובר למשימת אבטחה במוצב כיסופים ולאחר מכן פעל להגנת הגבול. בהמשך, הגדוד לקח חלק משמעותי בפשיטות בעומק הרצועה בשכונת אל-מועזי שבדיר אל-בלאח ובחאן יונס במטרה לאפשר לאזרחי העוטף לחזור חזרה לבתיהם.

הגדוד השתתף בפעילות המבצעית בדרום הרצועה, בה נפלו 21 לוחמי צה"ל לאחר ירי עוין של טילי RPG לעבר מבנים בהם שהו עשרות לוחמים שהיו בשלבי יציאה. על אף האסון הכבד, לוחמי הגדוד סירבו לצאת מבלי להשלים את משימתם.

האירוע התקיים בעזרת תרומת חברת נמל חיפה בבעלות חברת אדאני ההודית וחברת גדות הישראלית, שהחליטה לממן את האירוע כהוקרת תודה לפעילות הגדוד בהגנה על מדינת ישראל ועל ההקרבה שנדרשה מהם וממשפחותיהם. לוחמי הגדוד בירכו על קיום האירוע, ועל ההפוגה מחודשי הלחימה הארוכים וההתמודדות עם האובדן שחוו.

מחברת נמל חיפה נמסר: "חברת נמל חיפה רואה את התרומה לקהילה בין ערכיה המובילים, לכן שמחנו על ההזדמנות להוקיר תודה ללוחמי גדוד 8208 על פעילותם למען ביטחון במדינה. נמל חיפה גאה להיות שותף באירוע שישמח את הלוחמים בתקופה מורכבת זו. נמשיך לפעול למען הקהילה, בתקווה לימים שקטים יותר ולהשבת החטופים במהרה".

דבול פתרונות אוטומציה מונתה לנציגה רשמית בישראל של UNIVERSAL ROBOTS

           

דבול פתרונות אוטומציה מונתה לנציגה רשמית בישראל של UNIVERSAL ROBOTS – יצרנית הקובוטים המובילה בעולם

 Universal Robots, יצרנית הקובוטים (רובוטים שיתופיים) המובילה בעולם, מינתה נציגה חדשה בישראל:

חברת דבול פתרונות אוטומציה (DEVALL AUTOMATION SOLUTIONS LTD). החברה נוסדה על ידי מקס סרנקוב, המשמש כמנכ״ל החברה ו-עלא חמוד, מנהל התפעול של החברה, שמאחוריהם שנות ניסיון רבות ומאות פרויקטים מוצלחים בתחום הרובוטיקה והאוטומציה, הכוללים הזנה ופריקה של מכונות, משטוח, תהליכי הרכבות, הברגות, בקרת איכות, ריתוך, צביעה, הלחמה ועוד.

צמד המייסדים. מימין חמוד ומשמאל סרנקוב (אוחז במצלמה). צילום. קרדיט: דבול.

 

״העולם עובר שינויים. כמויות הייצור מצטמצמות ומגוון המוצרים גדל. תעשיית הייצור נאלצת לוותר על קונספט האוטומציה הקונבנציונלית ולהתאים עצמה לפתרונות אוטומציה גמישים ואדפטיביים יותר – פתרונות רזים המאפשרים ביצוע שינויים והתאמה בקלות ומהירות בהתאם לאילוצי רצפת הייצור״, אומר מקס. ״החזון והמטרה שלנו הם לאפשר לעסקים קטנים כגדולים להיכנס לעולם האוטומציה ׳הרזה׳, במינימום מאמץ והשקעה. הפתרונות אותם אנו מציעים אינם דורשים כוח אדם יקר, מיומן ובעל הכשרה בתחום הרובוטיקה והאוטומציה. הפתרונות שלנו בעלי זמן הטמעה קצר ביותר המבוססים על תכנות קל, תפעול ותחזוקה מינימלית, ללא כל צורך בתחזוקה שוטפת של המערכות שלנו והופכת את יישום הקובוטים של UR לקלים עוד יותר״.

דבול תספק, בין השאר, פתרונות אוטומציה מלאים (Turnkey) לפי דרישת הלקוח, תוך שימוש ברובוטים / קובוטים, מערכות הנעה ובקרה בשילוב מערכות פניאומטיות, שירותי תחזוקה וטיפולים, שירות תיקוני אלקטרוניקה ומכאניקה, מתן שירותי שדרוג מכאני ותוכנתי לציוד תעשייתי. לחברה מרכז הדרכות יעודי לטובת הכשרה והעשרת הידע של הלקוחות בתכנות רובוטים וקובוטים, היכרות עם עולם הבקרה וההנעה, פרוטוקולי תקשורת ו-I/O , שילוב ציוד היקפי ותכנות יישומים ייעודיים.

רבעון ראשון 2024: אשרא, החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ, אישרה ביטוח אשראי בערבות מדינה לעסקאות בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח

סיכום רבעון ראשון 2024: אשרא, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אישרה ליצואנים ישראלים ביטוח אשראי בערבות מדינה עבור עסקאות בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח

מרבית האישורים העקרוניים ניתנו עבור עסקאות ייצוא בתחומי התשתיות, האנרגיה, החקלאות, הבטחון, ההנדסה והבריאות # בנוסף, במהלך הרבעון הוגשו בקשות חדשות  לביטוח אשראי בהיקף של למעלה מ-2.2 מיליארד ש"ח # דודי קליין, מנכ"ל אשרא: "בחודשים האחרונים אנו רואים התאוששות בפעילות של יצואנים, אם כי יש חברות זרות שמעדיפות שלא לרכוש ישירות מחברות ישראליות"

מתחילת השנה העניקה אשרא ליצואנים הישראלים אישורים עקרוניים לביטוח עסקאות ייצוא, בערבות מדינה,  בהיקף של כ-3.1 מיליארד ש"ח. כך עולה מסיכום נתוני הרבעון הראשון של 2024 שנערך בחברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ. מהנתונים עולה כי מרבית האישורים העקרוניים ניתנו עבור עסקאות ייצוא בתחומי התשתיות, האנרגיה, החקלאות, הביטחון, ההנדסה והבריאות. עוד עולה מהנתונים כי  במהלך הרבעון הוגשו בקשות חדשות נ לביטוח אשראי עבור עסקאות ייצוא בהיקף של למעלה מ-2.2 מיליארד ש"ח. בקשות אלה נמצאות בהליך בדיקה. באשרא מעריכים כי לאחר האטה מסויימת בפעילות במשק המקומי בחודשי המלחמה הראשונים, בהמשך השנה נמשיך לראות התאוששות וגידול בהיקפי הייצוא הישראלי. באשרא מציינים כי דווקא כעת, ולאור המחאות נגד ישראל ברחבי העולם, ישנה חשיבות לאומית בתמיכה בייצוא הישראלי ובהרחבת הפעילות של היצואנים, כשגרירים של מדינת ישראל, ברחבי העולם.

אשרא פועלת לקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והעמדת אשראי למימון עסקאות יצוא גדולות של חברות ישראליות, בעיקר מול מדינות זרות, ולטווחי זמן ארוכים יחסית של עד 15 שנים. ביטוח האשראי מגן על היצואן או על הבנק נותן האשראי מפני אי קבלת תשלום מהלקוח כתוצאה מקשיים כלכליים או מאירוע פוליטי. בנוסף, ביטוח האשראי של אשרא מאפשר לבנקים להעמיד קו אשראי לעסקאות כאשר פוליסת הביטוח, המגובה בערבות המדינה שמעמיד החשב הכללי במשרד האוצר, מהווה בטוחה למימון ומאפשרת ליצואן  לקבל את התשלום מייד עם ביצוע האספקות.  יצויין כי על מנת לקבל את הביטוח והמימון, הרכיב הישראלי, כחול-לבן, בעסקת הייצוא חייב להיות לפחות 30% מהיקף הפרוייקט. בהתאם למדיניות שר הכלכלה ניר ברקת ולפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אשרא פועלת כחברה ממשלתית יעודית לביטוח סיכוני סחר חוץ במתכונת דומה לכ-30 חברות מקבילות באירופה  שמעורבתן במימון וביטוח יצוא גדלה משמעותית בתקופה האחרונה. כל החברות המקבילות באירופה פועלות כחברות יעודיות לביטוח סיכוני סחר חוץ, חלקן כחברות ממשלתיות וחלקן מופעלות על ידי חברות פרטיות בתמיכת הממשלה, לאחר שהפעילות עברה תהליך הפרטה.

"חלק מהחברות בחו"ל מעדיפות שלא לעבוד ישירות עם חברות ישראליות"

מסיכום נתוני הרבעון הראשון עולה כי בין מדינות היעד המרכזיות עבורן ניתנו האישורים העקרוניים היו מדינות באפריקה כגון גמביה, אנגולה וחוף השנהב וכן לרפובליקה הדומיניקנית, קזחסטן, גיאורגיה ומדינות נוספות. עיקר הביקוש היה, כאמור, עבור עסקאות בתחומי התשתיות, האנרגיה, החקלאות, הביטחון, ההנדסה והבריאות. עוד עולה כי במהלך הרבעון הראשון של השנה הוגשו לאשרא בקשות נוספות לביטוח אשראי עבור עסקאות ייצוא חדשות בהיקף של כ-2.2 מיליארד ש"ח. בין השאר עבור עסקאות ייצוא לקזחסטאן, ליבריה, הרפובליקה הדומיניקנית, טוגו, בנין, מלאווי, אוגנדה ועוד. עסקאות אלה נמצאות בהליכי בדיקה.

דודי קליין - אשרא

צילום: תמר מצפי

באשרא אומרים כי הרבעון הראשון של השנה התאפיין בגידול בביקושים עבור עסקאות ייצוא חדשות. לדברי דודי קליין, מנכ"ל אשרא,  "בחודשי המלחמה הראשונים היינו עדים לחוסר וודאות, הן מצידם של יצואנים ישראלים והן מצד הלקוחות בחו"ל. חלק מהלקוחות הפוטנציאלים בחו"ל חששו שהפעילות העסקית בישראל תיעצר בגלל המלחמה והזמנות שיבצעו מול חברות ישראליות לא יסופקו. הדבר היה נכון גם לספקים בחו"ל של לקוחות ישראלים שדרשו ערבונות וביטחונות גדולים יותר עבור חומרי גלם וסחורות שסיפקו להם". לדבריו, "כעת אנו רואים חזרה לשגרה. ההלם הראשוני נמוג והחברות בחו"ל הבינו כי הפעילות העסקית בישראל, ובכלל זה הפעילות התעשייתית, חזרו לשגרה ורמת הסיכון של הספקים הישראלים ירדה. בנוסף חודש הקשר הבינאישי הישיר והפגישות העסקיות בין אנשי העסקים הישראלים והלקוחות בחו"ל. אנשי העסקים חזרו לטוס לחו"ל לפגישות, לכנסים ולאירועים, והדבר בא לידי ביטוי בגידול בפעילות העסקית ובהזמנות".

 

יחד עם זאת, באשרא מציינים  כי אנו עדים גם להשפעות של המחאות כנגד ישראל ברחבי הגלובוס. בחברה אומרים כי בחודשים האחרונים אנו רואים מקרים בהם חברות זרות מעדיפות לבצע עסקאות עם חברות ישראליות קשורות הפועלות בחו"ל, ולא לבצע רכישות ישירות מחברות האם הפועלות מהארץ. "בשלב זה מדובר בתופעה הנמצאת יחסית בשוליים" אומר קליין, "אבל מדובר בהתנהלות לה לא היינו עדים בעבר".

 

אודות אשרא:

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא חברה  ממשלתית העוסקת בקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והשקעות בעסקאות יצוא לטווח בינוני וארוך של עד 15 שנים בגיבוי של ערבות מדינה ייעודית לעידוד היצוא שמעמיד החשב הכללי.  החברה מציעה  ליצואנים הישראלים פתרונות ביטוח מגוונים, המאפשרים מזעור סיכונים וקבלת מימון לעסקאות. החברה מספקת כיסוי כנגד שני סוגי סיכונים: סיכונים פוליטיים הקשורים לשלטון במדינת היעד (כגון מלחמה או הלאמה) וסיכונים מסחריים, הקשורים לחברה שמולה מתבצעת העסקה (כגון פשיטת רגל). החברה מציעה מגוון פתרונות ביטוחיים ושירותים, כגון ביטוחים לאשראי קונים, אשראי בין בנקאי, אשראי ספקים, אשראי דוקומנטרי, ביטוח ליסינג, חילוט שלא כדין, ביטוח השקעות לבעלי מניות וביטוח טרום משלוחים.

 

לפרטים: רועי שטינמץ – 0522894054

***************

מקור התמונה הראשית: https://beinsure.com/how-can-insurance-companies-manage-foreign-exchange-fx-risks/

SOK 1

רשת מתחמי העבודה SOK פתחה מתחם חדש בפרויקט "MILLENNIA" בראשון לציון בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר

רשת מתחמי העבודה SOK  – ממשיכה בצמיחתה בישראל

עם 100% אחוזי תפוסה במשרדים בגדלים קטנים ובינוניים: SOK פתחה מתחם חדש בפרויקט "MILLENNIA" בראשון לציון בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר

המתחם נפתח בשקעה של כ-30 מיליון שקלים וכולל סוויטות משרדים ענקיות, משרדים בגדלים שונים, חדרי ישיבות מפוארים, אודיטוריום ומרפסות שמש עם נוף מרהיב

רשת מתחמי העבודה SOK, החברה השנייה בגודלה ברוסיה, משיקה בימים אלה את המתחם השני שלה בישראל, בפרויקט MILLENNIA "מתחם האלף" בראשון לציון. המתחם החדש מתפרש על פני שתי קומות (הקומה ה-17 וה-18) בשטח של מעל 3,000 מ"ר לכל קומה, וכן 3 מרפסות שמש מרהיבות המקיפות את הקומה, בגודל של יותר מ-600 מ"ר.

במתחם הושקעו כ-30 מיליון שקלים לא כולל עלויות השכרה. מאז הפתיחה ולמרות המצב הבטחוני, המתחם עומד אכלוס של יותר מ-60% מכלל המשרדים ו-100% תפוסה במשרדים הקטנים והבינוניים עבורם מנוהלת רשימת המתנה ארוכה. לאור הביקוש הוקדמה העבודה על קומה 18 במגדל. במתחם שבמגדל נצבא ברחוב המסגר בת"א אחוזי התפוסה עומדים כיום על 90%.

ההצלחה של המתחם והביקוש הגבוה נובעים מהבשורה החדשה אותה מביאה רשתSOK  לראשון לציון והסביבה, מדובר במתחם פרימיום המספק סביבת עבודה בסטנדרט חדש למתחמי העבודה בישראל, הן בשל עיצובו, מיקומו והשירותים שיעניק, וכן בשל האזור האסטרטגי הנגיש לאורך כל שעות היום מבחינת תחבורה ציבורית (צמוד לתחנת הרכבת משה דיין ולצירי תנועה מרכזיים. מחירי השכירות המשרדים מתחילים ב-1,800 ש"ח לעמדת עבודה. במקום יש אפשרות למשרדים היברידיים.

SOK 2

אלכס בראפנוב, מנכ"ל הרשת בירך על ההשקה וציין כי לא הופתע מהביקוש הגבוה למשרדים בסטנדרט פרימיום, וכי שמח להקדים את העבודה על קומה 18 כדי לעמוד בביקוש הרב. עוד סיפר כי מאז הפתיחה, יותר מ-60% מהחברות שהתחילו לעבוד במתחם, צמחו והתרחבו בקומה מה שמעיד על התאוששות המשק ואיתנותו. בימים אלה מקיימים מו"מ עם חברות גדולות (בעיקר מהתחום הפיננסי) המעוניינות לשכור את קומה 18. עוד הוסיף בראפנוב כי מתחם האלף מתחיל להתאפיין בביקושים גבוהים בקרב חברות פיננסיות ובאלה התומכות בהן.

SOK (Service. Office. Knowledge) ישראל, רשת חללי העבודה המשותפים, השנייה בגודלה ברוסיה, בבעלותו של היזם איגור ריבקוב ואיריק אליארוב, שותף מנהל, מרחיבה את פעילותה בישראל נוכח צמיחתה המהירה על ידי בחירת מיקומי פרימיום חדשים ויוקרתיים.

ישראל היא המדינה הראשונה בה פועלת החברה מחוץ לרוסיה, כאשר הדגש שלה הוא על שילוב חדשנות, בחירות מיקומים אסטרטגיים וערך ייחודי עבור הקהילה והשותפים של החברה.

החזון של רשת SOK ישראל הוא ליצור סביבות עבודה מקצועיות במיקומים עסקיים אסטרטגיים המספקים מענה הוליסטי לכל צרכי החברות המתארחות בכל אתרי הרשת ברחבי העולם. המשימה של SOK, כרשת בינלאומית המארחת מאות חברות מובילות, היא לוודא שסביבות עבודה מתוכננות היטב יסייעו לחברות וארגונים להשיג את יעדיהם העסקיים תוך שמירה על איזון בין עבודה לחיים, דרך הפסקות המעודדות מוטיבציה, טיולים, ארוחות משפחתיות ועוד.

SOK 3

החברה מקפידה על האפקטיביות הניהולית של משאבי החברות המתארחות בחלליה, מאפשרת גמישות בצמיחה של החברות, ושומרת על מקצועיות, ידידותיות ובטיחות לקהילה והסביבה – ובעיקר מעמידה את צרכי החברות ועובדיהן במרכז.

 

רקע SOK

ברוסיה, SOK נחשבת לחברה השנייה בגודלה בתחום חללי העבודה עם  כ- 40,000מ"ר ב-9 מתחמים ברחבי המדינה – 7 במוסקבה, אחד בסנט פטרסבורג ואחד בקאזאן – והיא מתהדרת באחוזי אכלוס מרשימים ביותר של למעלה מ-90% במדינה כולה.

ביציאתה הראשונה אל מחוץ לגבולות המדינה, בחרה הרשת בישראל כיעד אסטרטגי ולולא הקורונה היו נפתחים עוד שלושה מתחמים שתוכננו להיפתח עד סוף 2022. כיום, מתכננת החברה לפתוח שלושה חללי עבודה נוספים עד סוף 2024 שצפויים להגיע לשטח כולל של 15,000 מ"ר, כאשר הדגש הוא על שילוב חדשנות, בחירות מיקומים אסטרטגיים וערך ייחודי עבור הקהילה והשותפים של החברה.

המתחם במגדל נצבא שברחוב המסגר בת"א, נשכר תמורת 17 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים וחצי. המתחם משתרע על פני 3,060 מ"ר במגדל נצבא, בקומות 9-11 ומאוכלס בימים אלה, כמעט במלואו (כ-500 עמדות עבודה) בחברות היי-טק גדולות ובינוניות לצד נותני שירותים בתחומים שונים, אשר זכאים גם לעמדות במתחמי SOK ברוסיה בעת ביקורם שם, ולהיפך.

תמהיל החברות במתחם SOK – חברות בינוניות וגדולות המעסיקות מעל 100 עובדים ודוגלות ברווחה עבור עובדיהם, חברות סטארט-אפ בגדלים שונים ופרילנסרים. סוגי המשרדים – החל מאזורי משרדים פרטיים וסגורים לחברות הכוללים מטבחונים וחדרי ישיבות ממותגים ועד רצף משרדים בגדלים שונים, כולל עמדות עבודה אישיות באזורים המשותפים.

החזון של רשת SOK הוא ליצור סביבות עבודה מקצועיות במיקומים עסקיים אסטרטגיים המספקים מענה הוליסטי לכל צרכי החברות המתארחות בכל אתרי הרשת ברחבי העולם. המשימה של SOK, כרשת בינלאומית המארחת מאות חברות מובילות, היא לוודא שסביבות עבודה מתוכננות היטב יסייעו לחברות וארגונים להשיג את יעדיהם העסקיים תוך שמירה על איזון בין עבודה לחיים, דרך הפסקות המעודדות מוטיבציה, טיולים, ארוחות משפחתיות ועוד.

החברה מקפידה על האפקטיביות הניהולית של משאבי החברות המתארחות בחלליה, מאפשרת גמישות בצמיחה של החברות, ושומרת על מקצועיות, ידידותיות ובטיחות לקהילה והסביבה – ובעיקר מעמידה את צרכי החברות ועובדיהן במרכז.

*****************

קרדיט תמונות: סטודיו LVN,

הספרייה הלאומית בחרה במיכלים הלוגיסטיים של פלסגד

המיכלים הלוגיסטיים של פלסגד מככבים במחסן האוטומטי המתקדם של הספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית של ישראל נוסדה בשנת 1892 ועברה לפני כחודשיים למשכנה החדש. הספרייה היא מוסד ייחודי מבין הספריות הגדולות בעולם ומהווה בית ליצירתיות, תרבות והיסטוריה של מדינת ישראל. הספרייה אוספת ושומרת על מגוון ארכיונים, כתבי יד, תעודות, מפות, הקלטות מוזיקה ופריטים נוספים, בעלי חשיבות לאומית, היסטורית או תרבותית מיוחדת.

הבניין החדש של הספרייה הלאומית משתרע על פני כ-485,375 מ”ר: 6 קומות בשטח של כ-161,458 מ”ר מעל פני הקרקע ו-4 קומות בשטח של 322,917 מ”ר מתחת לפני הקרקע. בבניין הענק הזה יש כ-4,100,000 ספרים, רוב האוספים יישמרו על המדפים של המחסן הלוגיסטי הענק והאוטומטי של הספרייה.

פלסגד נבחרה לפתח ולייצר את המיכלים התעשייתיים למרכז הלוגיסטי החדשני לאחר שזכתה במכרז מול מתמודדים מקומיים ובינלאומיים.

הפרויקט נוהל ובוצע על ידי חברת חברת  Dematic האמריקאית, המתמחה בהקמת מחסנים אוטומטיים מתקדמים.

דרישות התכנון הגדירו שהמיכלים צריכים לעמוד תחת עומסים כבדים ויצטרכו להיות מותאמים היטב לשליפה מהירה על ידי זרוע רובוטית חכמה. למיכלים התעשייתיים נדרשו שני גבהים שונים, עם בסיס חזק המסוגל לשאת משאות כבדים ואפשרות לתוספת מחיצות קשיחות בהרכבה, לחלוקת כל ארגז למספר תאי אחסון, במידת הצורך.

בהתאם לדרישות אלו פיתחה פלסגד סדרת מיכלים לוגיסטיים מתקדמים במידות 800X600X320 ו- 800X600X420מ”מ כולל אפשרות להוספת מחיצות המאפשרות חלוקה ל-2,3,4,6,8,9,12 תאים. המיכלים מיועדים לשימוש במערכות אוטומטיות, יש להם תחתית כפולה מחוזקת ויכולת נשיאת עומס של עד 330 ק”ג.

המיכלים התעשייתיים הותאמו למחסן הרובוטי החדיש של הספרייה הפועל ללא התערבות אנושית. ארבע זרועות רובוטיות חכמות (“מנופים”) מזהות את מיקום הארגז הנדרש בין אלפי המיכלים, שולפות אותו החוצה ומעבירות אותו לאזור האיסוף במחסן.

יפתח פורן סמנכ”ל הפיתוח העסקי בפלסגד אומר: “פרויקט הספרייה הלאומית הוא אחד היפים והחשובים שבהם השתתפה פלסגד בשנים האחרונות, הן מבחינת הפתרון שנתנו והן מבחינת החשיבות העצומה שיש למוסד זה. אנו גאים להיות גורם משמעותי בפרויקט כזה. מדובר בפרויקט מורכב והצלחנו לעמוד בכל דרישות התכנון וההפקה שהוצבו על ידי Dematic והספרייה הלאומית. פרויקט זה מוכיח את יכולות המו”פ המתקדמות שלנו המאפשרות לנו לתכנן ולייצר פתרונות אריזה חכמם המותאמים באופן מושלם למחסנים אוטומטיים. פרויקט זה מחזק שוב את מעמדנו כמובילי שוק בפתרונות אריזה ומשלוח לרשתות הלוגיסטיקה ולמערכים אוטומטיים, בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח”.

יניב לוי-כורם, ראש מחלקת תהליכי ספרייה בספרייה הלאומית: “מבחינת הספרייה הלאומית, שיתוף הפעולה עם פלסגד היה מוצלח מאוד. הדבר בא לידי ביטוי בכל המישורים: איכות המיכלים, משמעת העבודה, התיאום השוטף עם בעלי עניין שונים ודיוק המסירה. אני רוצה לציין שגם בכל פעם שנתקלנו בבעיות, הפתרון שניתן היה מהיר, חלק ומתואם היטב. אין ספק שבפרויקט כה מסובך, פלסגד הוכיחה את עצמה כשותפה מצוינת עם יכולת תיאום רבה מול המגוון הרחב של הספקים”.