דאסו

תחבורה חכמה: אפליקציית מעקב אחר ערנות הנהג

"רפובליקת התוכנה" היא חממה טכנולוגית פתוחה לקידום תחבורה חכמה ומקיימת, שהוקם על ידי Atos, דאסו סיסטמס, אורנג', קבוצת רנו, stmicroelectronics וThales.

 

החממה הוקמה במרץ 2022 במטרה לייצר פרויקטים משותפים באמצעות הסטארט אפים הנבחרים ושניה ולאפשר מרחב של חדשנות עבור החברות המייסדות.

 

אחד הסטארט אפים בתכנית הוא Core for Tech, חברת דיפ-טק המפתחת טכנולוגיה למדידה והערכה של עייפות בזמן נהיגה.

סטארט אפ נוסף הוא Basemark, חברת תכנה המציעה כלי פיתוח לתעשיית הרכב.

שתי חברות אלה הצטרפו לפרוייקט "עם המכשיר שלך" (BYOD) של רפובליקת התוכנה, שמטרתו שיפור חוויית הנהג והנוסע על ידי פיתוח יישומים באמצעות הסמרטפון או הטאבלט של הלקוח.

רפובליקת התוכנה עובדת עם Core for Tech על פיתוח תכונה ייחודית עבור יצרן הרכב דאצ'יה, הלקוח הראשון של פרוייקט BYOD, שביקש להאיץ פיתוח זה, במטרה להעשיר את האפליקציה של דאצ'יה לשליטה  על מערכת המולטימדיה ברכב.

תכונה זו ממליצה לנהג/ת על זמני מנוחה ועל אתרים, במסלול הנסיעה, שבהם ניתן לנוח. כך ניתן לתכנן נסיעה בטוחה. הפיתוח מבוסס על אלגוריתם ייחודי (unique-to-the-market), המשתמש בטכנולוגיה מבוססת מצלמה, ומבסס את המלצותיו על מצבו הפיזי של הנהג, מסלול הנסיעה ותנאי הדרך (מז"א, תנועה, סוג הדרך).

 

רפובליקת התוכנה מתכננת להמשיך ולפתח תכונה זו ותכונות נוספות במסגרת פרוייקט BOYD ולהציע לתעשיית הרכב יישומים חדשניים ושימושיים שיהיו זמינים לכל יצרני הרכב וחברות ציי הרכב.

 

אודות שני הסטארט אפים החדשים בחממה העסקית שהשתתפו בפרוייקט BOYD:

Basemark

החברה מציעה כלי פיתוח עבור רכב מוגדר תוכנה (Software Defined Vehicle). סטארט אפ זה פיתח את Rocksold Core – תוכנת ההפעלה לרכב, הראשונה בעולם "מקצה לקצה", המכסה את כל הפונקציות עבור רכב מוגדר תוכנה. האפליקציות שנוצרות בעזרת Rocksolid Core יכולות לעבוד עם חומרה מסוגים שונים.

 

CORE for Tech

החברה עוסקת בשיפור הבטיחות ברכב על ידי אינטיליגנציה שחוזה את עייפות הנהג, בשילוב מידע על מסלול הנסיעה.

 

4 סטארט אפים נוספים שהצטרפו לאחרונה "רפובליקת התוכנה":

CommuniThings

החברה מספקת חניה חכמה באמצעות פלטפורמת IoT, המשתמשת בסנסורים בשטח, מצלמות ויכולות נרחבות בהדרכת לקוח ובחניה כחוק. חברה זו מציגה טכנולוגיה חלוצית בניהול נקודות טעינה לרכב חשמלי, אופטימיזציה ומוניטיזציה של הטעינה.

Compredict
סטארט אפ גרמני, המספק סנסורים וירטואליים עם יכולות AI. טכנולוגיה זו מחליפה ומדמה את הסנסורים הקיימים בחומרת רכב, ומפיקה ערך מן הנתונים הקיימים בסביבת הרכב. התובנות המגיעות מחיישנים וירטואליים מאפשרות לחזות צורך בשירותי תחזוקה ופותחת הזדמנויות עבור יצרני ציוד מקורי לרכב (OEM).

 

Entropy

החברה מפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה של שירותי רכב שיתופי במודל של אינטיליגנציה מלאכותית, המנבא את צרכי הקהילה בהווה ובעתיד.

חזון החברה הוא לספק תחבורה קרובה ככל האפשר לצרכים של המשתמשים, של הקהילה ושל הסביבה.

 

Neovya

החברה עוסקת בהאצת המעבר לתחבורה יותר נוחה, בטוחה ובת קיימא באמצעות מיפוי חכם, ניתוח נתונים ופתרונות סימולציה ותוכנה. פתרון הדגל שלה הוא Nevoya Hubsim, פלטפורמה אינטרנטית שיתופית, המאפשרת לארגונים טריטוריאליים (עיריות, ממשלות וכו') להבין את האתגרים, לבחון פרויקטים ללא הגבלה ולקבל החלטות מושכלות.

 

###

כיצד מצטרפים לחממה של רפובליקת התוכנה?
באתר החממה ממלאים את הטופס של הסטרט-אפ, כותבים בפירוט כיצד תוכלו לעבוד עם חברי רפוקליקת התוכנה.
ועדת הבחירה מתכנסת פעמיים בשנה, בחודשים יוני ודצמבר, לקראת כניסה לחממה בספטמבר באותה שנה ובינואר בשנה העוקבת.