צים - תמונת אווירה

צים הודיעה על השתתפות בסבב השקעה בגובה 8 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ Spinframe

צים שירותי ספנות משולבים בע"מ (סימול: ZIM), יחד עם משקיעים נוספים, מודיעה על סגירה ראשונית של סבב גיוס בסך 8 מיליון דולר בחברת Spinframe (ספינפריים). צים רואה בהשקעה זו חלק מהאסטרטגיה שלה להשקיע בחברות הזנק העוסקות בתהליכי דיגיטליזציה של שרשרת האספקה, באמצעות שירותים חדשניים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה.

 

Spinframe מפתחת מערכות לבדיקת רכב המבוססות על בינה מלאכותית (AI), ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, היוצרות "Digital Twins" עבור כלי רכב בכל שלבי שרשרת האספקה, כך שהמערכת מזהה ליקויים החל מפס הייצור במפעל, כלה בשילוח הימי ובפריקת כלי הרכב בנמלים ועד להגעת הרכב לסוכנויות המכירה וללקוחות.

 

הפלטפורמה החדשנית של Spinframe מתעדת בצורה מקיפה את כלי הרכב ומשתמשת בבינה מלאכותית בכדי לזהות במהירות פגמים ונזקים חיצוניים ברכב. הפלטפורמה מסוגלת לבדוק מספר רב של כלי רכב ללא התערבות אנושית במקומות שונים, כגון נמלי ים, מוקדי תחבורה ולוגיסטיקה, חניונים, סוכנויות רכב, סניפי השכרה ומרכזי שירות. השילוב של עיבוד תמונה מתקדם, סיווג נזקים ואחסון נתונים בשירותי ענן, מאפשר הדמיה מיידית של הרכב ושיתוף סטטוס בכל שלב, באמצעות ממשק אחיד.

 

פלטפורמת הניטור של Spinframe כבר הוטמעה במגוון רחב של לקוחות בתעשיית הרכב, כולל יצרני רכב בולטים, כגון קבוצת פולקסווגן, חברות השכרת רכב וסוכנויות ליסינג.

 

כספי ההשקעה ישמשו את Spinframe לפיתוח יכולות חדשות וייחודיות של הפלטפורמה שלה לצד תמיכה משמעותית בהרחבה ויישום הפתרונות של ספינפריים ברחבי העולם. בפרט, ספינפריים שואפת להרחיב את פעילותה בכל תחום ההובלה הימית של כלי רכב. לאחרונה אף זכתה ספינפריים במכרז של נמל אשדוד, שעושה שימוש במערכות החברה למעקב אחר פריקת רכבים בנמל.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים ציין: "לאחר ביצוע פיילוט מוצלח, זיהינו את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה של ספינפריים ואת הישימות שלה בתעשייה שלנו. כחלק מהגישה והאסטרטגיה שלנו, אנו מחפשים ומשקיעים באופן פעיל בחברות צעירות ומבטיחות כמנועי צמיחה. השקעה זו משקפת שותפות מוצלחת נוספת עם סטארט-אפ המתמחה בפתרונות אוטומציה דיגיטלית לטובת לקוחותינו. אנו גאים ביכולת שלנו לתמוך ולסייע לחברות מבטיחות לפרוח ולהגשים את מלוא הפוטנציאל שלהן".

 

אורי דנגור, מנכ"ל Spinframe הוסיף: "בשנה האחרונה, הפעילות של ספינפריים גדלה משמעותית, ואנו שמחים לראות את אמון הלקוחות בטכנולוגיה שלנו. אנו מאמינים שלפתרונות המקיפים הייחודיים שפיתחנו יש פוטנציאל לשפר באופן ניכר את שרשרת האספקה בעולם הרכב, ובאמצעות שיתוף הפעולה שלנו עם צים, היכולת שלנו להגשים את מטרותינו האסטרטגיות השתפרה מאוד. אנו בטוחים שעם אמון המשקיעים שלנו ושיתוף הפעולה של צים, נמשיך לצמוח ולממש את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה שלנו".