בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, הואצו עבודות החשמול בכל מסילות הרכבת ברחבי הארץ. בימים אלה מציינים ברכבת אבן דרך משמעותית, עם סיום עבודות החשמול בתחנות באר שבע ומהן עד צומת גורל. העבודות במקטע שבין אופקים וצומת גורל יסתיימו בחודשים הקרובים. עם השלמת הפרויקט, יופעלו גם באזור באר שבע והדרום רכבות חשמליות חדישות, ידידותיות לסביבה ושקטות, שיאפשרו שיפור משמעותי בשירות ובתדירות.
משרד התחבורה ורכבת ישראל מודיעים על חזרה מלאה לפעילות בתחנות באר שבע בשעות הערב ובימי שישי, לצד הרחבה ושיפור השירות בתחנות רבות ברחבי הארץ, עם השלמת עבודות החשמול באזור. הגברת תדירות וחזרה לפעילות מלאה בתחנות באר שבע בימי שישי ושעות הערב עם השלמת עבודות החשמול בבאר שבע
עד כה השלימה רכבת ישראל כ-70% מפרויקט החישמול והסבה לחשמל כ-700 ק"מ מסילה. כ-300 רכבות ביום, שהן מחצית מכלל היקף הפעילות היומי, כבר מונעות בחשמל ופועלות בצירים מרכזיים ועתירי ביקוש.
במקביל הודיעה רכבת ישראל על תחילת עבודות החשמול בתחנות נהריה ועכו. לרגל העבודות, יקוצרו שעות הפעילות בתחנות אלו בימי שישי, ולא יפעלו רכבות במוצאי שבת.
פרויקט החשמול מאפשר הפעלת רכבות ארוכות במיוחד של 12 קרונות עם קיבולת של כ-2000 נוסעים, וכך משדרג משמעותית את השירות בכל רחבי הארץ. בשנה האחרונה גדל מספר מקומות הישיבה בכלל קווי הרכבת ביותר מ-10%. עיקר הגידול נרשם בקווים המבוקשים ביותר ובהם הקו המהיר לירושלים ולנתב"ג, וקו החוף בין חיפה לתל אביב.
במקביל ישודרג השירות ותוגבר תדירות הרכבות בכל מרחב המרכז והדרום, ובהן בתחנות אשדוד עד הלום, יבנה מערב, ראשל"צ משה דיין, בני ברק, פ"ת קריית אריה, פ"ת סגולה, ראש העין צפון, כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב.
החל מיום ראשון 4.5.25 תעלה תדירות הרכבות בתחנות אלה לארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא (6:30-9:30, 15:30-19:00). לצד קיצור זמני הנסיעה משופרים, הגברת התדירות תאפשר גם זמני החלפה משופרים.
בשבועות הקרובים תתחיל רכבת ישראל בביצוע אבן דרך משמעותית נוספת בפרויקט החשמול, עם חשמול קטעי המסילה בתחנות נהריה ועכו. עקב כך תופסק הפעילות בתחנות אלה בימי שישי בסביבות השעה 13:00 ולא תהיה פעילות במוצ"ש, עד לסיום עבודות החשמול באיזור.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "במסגרת חזון התחבורה הציבורית שאני מקדמת, נודע לרכבת תפקיד מרכזי כעמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית, בזכות המהירות הגבוהה, קיבולת הנוסעים הגדולה וחוויית הנסיעה המשופרת. משרד התחבורה בראשותי מקדם בנחישות את הרחבת ושדרוג השירות ברכבת, פתיחת תחנות חדשות שישמשו כהאבים תחבורתיים משולבים, ואת חזון 'מחברים את ישראל' הכולל רכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת. פרויקט חישמול הרכבת, שאותו המשכנו לבצע בכל מצב, גם בימים של מלחמה ובתקופות של מתח ביטחוני, מתקדם כמתוכנן ויאפשר לנו לעמוד ביעדי תוכנית הפיתוח לשנת 2040, שבה יתבצעו מעל 300 מיליון נסיעות בשנה, רובן ברכבות חשמליות מהירות המגיעות ל-250 קמ"ש בשעה."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "משרד התחבורה מגויס כולו למימוש חזון 'מחברים את ישראל' של שרת התחבורה מירי רגב, אשר רכבת ישראל ממלאת בו תפקיד מרכזי, הן בהובלת נוסעים והן בהעברת תנועת המטענים מהכבישים למסילות. אנו מברכים על השלמת עבודות החישמול באזור באר שבע והדרום, ועל החזרה לפעילות מלאה בבבאר שבע והגברת התדירות בתחנות רבות נוספות לאורך הקו. במקביל אנחנו מקדמים את עבודות החשמול בשאר אזורי הארץ ומתחילים את פרויקט החשמול בתחנות עכו ונהריה. אנו מתנצלים בפני ציבור הנוסעים בצפון על צמצום שעות הפעילות במהלך העבודות, ונעשה כל מאמץ להאיץ את השלמתן במטרה לחזור לפעילות סדירה ומשופרת בהקדם האפשרי. מטרתנו היא להשלים את פרויקט החישמול כולו, הכולל כאלף קילומטרים של מסילה, כבר בשנה הבאה."