נמל אשדוד - קרדיט דוברות נמל אשדוד

עובדי נמל אשדוד שמרו באומץ על רציפות תפקודית לאורך כל המלחמה

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד השתתף בוועידת תשתיות, בה השתתפו השנה בכירים ומקבלי החלטות במשק: מנכ"לים, סמנכ"לים ומקבלי החלטות בענפי הכלכלה, תשתיות ואנרגיה, נדל"ן, תחבורה, סמנכ"לי כספים, מנהלי רכש ולוגיסטיקה, יזמי נדל"ן, מהנדסים, שמאים, מפקחי בנייה, עורכי דין, רו"ח ועוד.
בוועידה דנו בנושא התשתיות ליום שאחרי המלחמה ובאתגרים המרכזיים העומדים בפני משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, והמגזר העסקי בתחום, ובפתרונות המובילים בישראל ובעולם. אלי בר יוסף אמר בוועידה כי: "עובדי נמל אשדוד מגויסים לשמירה על רציפות התפקוד שלו במהלך המלחמה. אנחנו מתורגלים באירועים ביטחוניים. בכל אירוע כזה אנחנו נכנסים מיידית לשגרת חירום וממשיכים לפעול. בין העובדים שלנו יש גם מנופאים אשר רואים את טילים מעליהם ובכל זאת לא יכולים לרדת למיגון. העובדים שלנו הם כמו חיילים. אנחנו נערכים יחד עם משרד התחבורה לתרחיש של הסלמה בצפון. קלטנו עובדים זמניים והגענו להבנות מול הנמלים הפרטיים לקליטת עובדים נוספים במידת הצורך".
"אחרי עיכובים בשבועות הראשונים, נכון להיום האוניות מגיעות בזמן, זאת בזכות החלטת חברות הספנות להוסיף אוניות לקווים. בשיא הקורונה, מחירי המכולות ממזרח למערב הגיעו לשיא של כ–18 אלף דולר. לפני המלחמה המחיר היה 2,000 דולר למכולה ובשיא המשבר הנוכחי המחירים עלו ל–7,000 דולר. כיום אנחנו רואים מגמה של ירידת מחירים: מחירי מכולה ירדו כבר ל–4,500–5,000 דולר".
בנוגע לאיום החות'ים אמר בר יוסף: "מתקפות המורדים החותים בים האדום לא הצליחו לשבש בצורה משמעותית את פעילות הנמל. ישנם סוכני תבהלה שמנסים לייצר מצג של משבר כדי לתרץ העלאות מחירים, אבל המציאות היא אחרת. כרגע, המשבר עם החותים בהובלת איראן פוגע בעיקר במדינות ערב. ירדן, שהנמל העיקרי שלה נמצא בעקבה, נפגעה בצורה קשה וכך גם מצרים וסעודיה. הפגיעה בנמל אשדוד היא שולית — בין היתר כי 90% מהמכולות כיום עוקפות את אפריקה".
על רקע הדיונים בנוגע להפרטה אפשרית של נמל אשדוד, בר יוסף טען כי הנמל שומר כיום על רמת תחרותיות גבוהה. "רק לאחרונה, אחד המגזינים הנחשבים בעולם דירג את נמל אשדוד במקום 106 בעולם — מתוך 7,000 טרמינלים ונמלים. אני גאה לומר שנמל אשדוד השכיל לחלק למדינת ישראל דיווידנדים באופן רציף במשך 10 שנים. אנחנו חברה ממשלתית לא מתוקצבת ורווחית. מנגד, יש גורמים שמשתלחים בנמל כדי להאשים אותו ביוקר המחיה, מה שיאפשר להם להעלות מחירים כאוות נפשם. על פי בדיקת הכלכלנית הראשית של האוצר, הנמל אחראי בסך הכל לעד –0.5% מעלות שרשרת האספקה. המספרים מוכיחים עד כמה הנמל יעיל".

קרדיט לתמונת האווירה: דוברות נמל אשדוד