שי חיימוב ברופין

ננעל הכנס בנושא חדשנות וקיימות שנערך במרכז האקדמי רופין

ננעל הכנס בנושא חדשנות וקיימות שנערך במרכז האקדמי רופין, הכנס נערך בשיתוף פורום IPL ופורום IFL העוסקים בלוגיסטיקה לעולמות הבריאות והמזון והוא עסק במגמות המעצבות את שרשרת האספקה העתידית, ההשפעות הגלובאליות, תהליכי מיזוג בין גורמים בענף, חידושים טכנולוגיים ולוגיסטיקה ירוקה.

את הכנס פתחה סילביה אלקלעי, סמנכ"לית שרשרת אספקה בחברת Johnson & Johnson ישראל, אשר הרצתה על אתגרי שרשרת האספקה העתידיים והגורם האנושי. סילביה התייחסה לגורמים אשר ישפיעו על שרשרת האספקה בעשור הקרוב ובראשם חדשנות טכנולוגית ושמירה על הסביבה, לצד חיבור אנושי ועבודת צוות.

בהמשך, סקר רפי רוזליס, מנכ"ל DHL Global Forwarding ישראל ומנהל אזור דרום אירופה את ההשפעה של הנתונים המאקרו כלכליים על עולם שרשרת האספקה. רוזליס התייחס לשינויים בענפי הספנות וההובלה האווירית ולתחזיות בפרמטרים שונים, כגון מחירי הובלה, היטלי דלק ולמחוייבות עולמית להפחתת תביעת הרגל הפחמנית בכלל הפעילויות.

את החלק הראשון חתמה לאה בוגץ' גנוסר, מנכ"לית MSC ישראל, אשר הרצתה על האתגרים וההזדמנויות בעולם הספנות, אשר עובר שינויים רבים, החל משינויי בריתות ועד למיזוגים בענף. כמו כן, הדגישה את חשיבות היציבות בשוק על מנת למזער את ההפרעות ללקוחות ואת חשיבות נושא הקיימות.

בחלקו השני של הכנס, הרצה אריאל זיבצנר מחברת הסטארט-אפ Winward, אשר הציג כיצד שימוש בבינה מלאכותית יכול לשפר את תהליך השילוח, לסייע בקבלת מידע איכותי ואמין ולהאיץ את ביצועי שרשרת האספקה.

לסיכום, נערך פאנל מקצועי בנושא הפצה ו – Last Mile בהשתתפות, אבי לוי, מנכ"ל סוסנה, בטי פאר, סמנכ"לית רגולציה בחברת פארם אקספרס ואסף דיין, מנהל תחום אי קומרס בחברת אוריין. בפאנל הוצגו הגורמים המשפיעים על התחום, כגון גידול בהזמנות המסחר המקוון והפצה עד הבית לצד המחסור בנהגים, צפיפות הולכת וגוברת בכבישים והתנהגות צרכנית חדשה שמשפיעה על הלוגיסטיקה.

ד"ר דוד בן טולילה, ראש התכנית לתואר שני בלוגיסטיקה ושרשרת האספקה במרכז האקדמי רופין ציין שהכנס השנה נתן הזדמנות חשובה ללמוד על הטרנדים והחידושים בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה שיובילו אותנו אל האופק של שנת 2030. הפעילות הנה חלק מהחזון של המרכז האקדמי רופין, אשר חרט על דגלו את קידום הקשרים  של התעשייה עם האקדמיה והחיבור הזה מתבטא במגוון מרצים שמגיעים מהשטח ומביאים עימם את הניסיון החשוב והקריטי ללימוד ולהצלחה.

שי חיימוב, יו"ר פורום Israel Pharma & Medical Logistics מסר כי: "אנו גאים לעסוק בחדשנות ולקדם את התחום ופועלים רבות להעברת הידע לכלל השותפים לאורך השרשרת. הניהול היום הופך למורכב יותר, בלתי צפוי ורווי אתגרים וכנסים מהסוג הזה מאפשרים להיערך טוב יותר לבאות. אני מודה למרכז האקדמי רופין על שיתוף הפעולה ולמרצים המעולים אשר תרמו מניסיונם וסיפקו הצצה מהזווית הייחודית שלהם לשינויים שאנו צפויים לראות בשרשרת האספקה העתידית."

 

בתמונה הראשית:  לימור גיל שני DSV, שי חיימוב IPL, סילביה אלקלעי ג'ונסון את ג'ונסון, ד"ר דוד בן טולילה המרכז האקדמי רופין, אריאל זיבצנר