נמל אשדוד - תמונת אווירה

נמל אשדוד ומערך הסייבר הלאומי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום חדשנות ממוקדת איומי סייבר בסביבת הנמלים

נמל אשדוד - צילום: פבל טולצינסקי

מימין לשמאל: שאול שניידר יו"ר נמל אשדוד, גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי, אלי בר יוסף מנכ"ל נמל אשדוד בפועל

מתקפות סייבר בנמלים הן איום ממשי הולך וגובר, כאשר רק בשנה האחרונה הותקפו נמלים רבים ברחבי העולם. העולם כבר החל להכיר ולפעול להגנת סייבר בתשתית הנמלים. בנמלים בעולם נפתחו מרכזי חוסן סייבר שמטרתו לשפר את יכולות המוכנות וההתאוששות, לאחרונה השיקו קואליציית אבטחת סייבר ימית לשיפור שיתוף המידע בין משתמשי הארגון ופעולות נוספות.
היום התקיימה בנמל אשדוד פגישה של ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל בפועל נמל אשדוד, אלי בר יוסף. בפגישה נחתם הסכם LOI להידוק שיתוף הפעולה בנושא הסייבר ולקידום פרויקטים משותפים ברמה הלאומית והבינלאומית, במסגרתו ייבחנו אפשרות לפתיחת בי"ס לסייבר, סקאוטינג טכנולוגי, פתרונות סייבר לעולם הקרוזים ועוד.
מחלקת החדשנות של נמל אשדוד בניהול רועי אברהמי מצטיינת בתחום הסייבר לנמלים ומציגנ פתרונות מוכחים של סטרטאפים המובילים בתחומם. כמו כן, החממה הטכנולוגית בנמל מקדמת פרויקטים בינלאומיים רבים. במסגרת מערך החדשנות פועלים מספר סטארטאפים ישראליים אשר יודעים לתת מענה ופתרונות אבטחת סייבר, ביניהם: Cyber 2.0, אניגמאטוס, סלבדור, EasySec Solutions, ו-Global computers com. Team ועוד.

השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות דוד אמסלם; "שיתוף הפעולה הזה חשוב ביותר ונחוץ מאוד, בטח בתקופה של רגישות בטחונית. אנו נמצאים בתקופה של ריבוי איומים, מכל הכיוונים והתחומים, וכל פעילות שמטרתה להתמודד עם האיומים, תבורך. אני מצדיע ומודה לכל עובדי נמל אשדוד ומערך הסייבר הלאומי על שיתוף הפעולה ועל העבודה המקצועית, המסורה והנהדרת שלהם. מדינת ישראל חבה לכם לא מעט, יישר כוח!"
לדברי ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי: "האיומים במרחב הימי מתגברים גם בתחום הסייבר. מרכז חדשנות באשדוד יקדם פיתוחים חדשניים שיציעו פתרונות בעולם הספינות והקשר שבין הים לנמל, כדי להיות צעד אחד לפני התוקפים ולשמר את הרציפות התפקודית המשמעותית כל כך בימים אלו של מלחמה".

נמל אשדוד - שאול שניידר
לדברי שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "אני מברך על הידוק שיתוף הפעולה בין נמל אשדוד לבין גוף חשוב כמו מערך הסייבר הלאומי. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר בתחום ואני בטוח שההשקעה בתחום הסייבר אשר הינה חלק ממנוע הצמיחה של הנמל, תביא בשורה חדשה, הן לאקוסיסטם הישראלי והן ברמה הבינלאומית."


לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד: "לנמל אשדוד משאבים, מוכנות וניסיון המלווה בטכנולוגיות בתחום הסייבר. יחד עם מערך החדשנות שלנו אנו פועלים לספק ולחזק את הפתרונות בתחום הטכנולוגיה ובתחום הסייבר בפרט . הידוק הקשרים עם מערך הסייבר הלאומי יתרום רבות לפיתוח התחום."

צילום: פבל טולצינסקי