לבנת קיזנר - יולי 2023

ניהול עובדים: סביבת עבודה רעילה והשפעתה ההרסנית על העובדים

לבנת קיזנר

מאת : לבנת קיזנר*

מקום עבודה רעיל הוא מקום בו יש רמה גבוהה של מתח, בריונות או התעללות.
ישנם מספר גורמים שיכולים להוביל למקום עבודה רעיל, כגון: מנהיגות חלשה, תרבות תחרותית, חוסר תקשורת, חוסר גיוון, הטרדה מינית ואלימות.

אבל מה שחשוב לקחת בחשבון מעל הכול זה שמקום עבודה רעיל יכול להשפיע על כל היבט בחיי העובד, כולל שמו הטוב ומקצועיותו.

הנה כמה דרכים שבהן מקום עבודה רעיל יכול להשפיע באופן הרסני על העובדים מחוץ לכותלי העבודה :

  1. בריאות נפשית: מקומות עבודה רעילים יכולים להוביל לתשישות רגשית, חרדה ודיכאון בקרב העובדים.
  2. ביטחון וערכה עצמי: מקומות עבודה רעילים יכולים לשחוק את הביטחון והערכה העצמית של העובדים.
  3. מקצועיות: מקומות עבודה רעילים יכולים להוביל להתפרצויות לא אופייניות או להתנהלות לא מקצועית.
  4. מוניטין ויצירת רשתות: מקומות עבודה רעילים יכולים להשפיע לרעה על המוניטין של העובדים ויכולים להקשות עליהם לתחזק קשרים ישנים וליצור קשרים חדשים.
  5. ביצועים בתחומי אחרים: מקומות עבודה רעילים יכולים לנקז את האנרגיה והפוקוס של העובדים, מה שמקשה עליהם לבצע דברים בתחומים אחרים מחוץ לשעות העבודה .
  6. התקדמות בקריירה והזדמנויות חדשות: מקומות עבודה רעילים יכולים להפריע על הזדמנויות לצמיחה, קידום או התקדמות בקריירה במקום עבודה אחר .

אין ספק שסביבת עבודה רעילה יכולה להיות מאוד מתסכלת ומטרידה. אם אתם נמצאים בסביבה כזו, חשוב לנסות לשפר את המצב. הנה כמה טיפים שכדאי לאמץ:

  1. דברו עם המנהלים שלכם – אם אתם מרגישים בנוח לעשות זאת, דברו עם המנהלים שלכם על הבעיות שאתם חווים. יש סיכוי רב שהם כלל לא מודעים לכך שהסביבה רעילה, ואולי יוכלו לעשות משהו בנדון בכדי לשפר את המצב.
  2. צרו קשר עם משאבי אנוש- אם אינכם מרגישים בנוח לדבר עם המנהלים שלכם, אתם יכולים לנסות ליצור קשר עם משאבי האנוש. הם יכולים לספק לך תמיכה וייעוץ, ואף יכולים לסייע בהתמודדות עם הבעיות.
  3. מצאו קבוצת תמיכה– ישנן קבוצות רבות שיכולות לספק תמיכה לאנשים שנמצאים בסביבות עבודה רעילות. אלו יכולות להיות קבוצות מקוונות, קבוצות מקומיות, או אפילו קבוצות של חברים או משפחה.

חשוב לזכור שבריאותכם חשובה מעל הכול, ועליכם לעשות את מה שטוב לכם. אז אם אתם מרגיש שאתם לא יכולים להתמודד יותר עם הסביבה הרעילה, ייתכן שיהיה צורך לחשוב על עזיבת העבודה. זה לא קל, אבל זה יכול להיות הדבר הטוב ביותר עבורכם.

 

—————————–

*לבנת קיזנר – מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

חברת  Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים.

דוא"ל [email protected]   נייד 052-3421616, www.hunter.co.il