נובמבר 2018 – יותר משקיעים בוחנים את תחום המרלו"גים

נובמבר 2018 – יותר משקיעים בוחנים את תחום המרלו"גים

לנוכח התחזיות של ביקושים  והרחבות של כל תחום המרלוג"ים יותר משקיעים  בוחנים את התחום הזה כנושא פירות.

שחקניות חדשות בשוק המרלו"גים הן קרנות הריט, שתרות כל הזמן אחר נדל"ן מניב אטרקטיבי.

לנוכח התחזיות של ביקושים  והרחבות של כל תחום המרלוג"ים יותר משקיעים  בוחנים את התחום הזה כנושא פירות.

שחקניות חדשות בשוק המרלו"גים הן קרנות הריט, שתרות כל הזמן אחר נדל"ן מניב אטרקטיבי. אחת מהן היא חברת מניבים, שהוקמה לפני שנתיים ומחזיקה כיום בשמונה נכסים, ארבעה מהם מרלוגים. "הביקוש למרלו"גים מגיע בעיקר מחברות יצרניות או חברות שיווק שמחזיקות את הסחורה שלהן, באזורים כמו אזור התעשייה שוהם למשל שמרובה בחברות מהסוג הזה כמו טבע, אוסם, שופרסל שחזירות מרלו"גים לעצמן", אומר עופר אברם, מנכ"ל הקרן.

אברם מצביע על העובדה שההיצע הקיים למרלו"גים הוא מצומצם: "כתוצאה מהתייקרות הקרקעות במאות אחוזים בשנים האחרונות, ההיצע הפך מצומצם יותר, כי משתלם יותר לבעלים לממש את הקרקע לטובת הקמת מגדל משרדים המנצל את הזכויות באופן מלא. כיוון שכך התחום הפך אטרקטיבי יותר לצד עלייה של עשרות אחוזים במחיר השכירות.

"כחברות נדל"ן מניב, אנחנו מוצאים שתחום המרלו"גים הוא תחום סולידי, שהשוכרות בו הן חברות יציבות, שלא עושות בדרך כלל שינויים משמעותיים. מתוך 8 נכסים בבעלות הקרן שלנו, ארבעה הם מרלו"גים בהר טוב, אלון תבור, ראש העין ורמלה. סך תיק ההשקעות עומד על 600 מיליון שקל, 40% מהם מוקצים לטובת מרלו"גים ואנחנו שואפים לשמר את היחס הזה".

עדות נוספת להיתכנות שמוצאים השחקנים של השנים האחרונות בשוק המרלו"גים היא הכניסה של קבוצות רכישה לשוק, המארגנות קבוצות לרכישת קרקעות המיועדות למרלו"גים. "הצורך המתגבר בשימושים של תעשייה, אחסנה ולוגיסטיקה, והצורך בייעול אמצעי השינוע בעקבות עלייה משמעותית של המסחר המקוון על חשבון מרכזי מסחר קלאסיים, הפך בין לילה את תחום המרלו"גים לאחד ממנועי הצמיחה של הנדל"ן המסחרי בישראל", אומר צחי סופרין, מנכ"ל קבוצת סופרין המארגנת קבוצות רכישה בנדל"ן מניב.

"באזורים מסוימים, שטחי תעשייה ולוגיסטיקה כבר משלמים שכירות כמו בתחום המשרדים. המשקיעים מבינים את זה. מצד שני גם משתמשי הקצה זקוקים לשטחים שעומדים בתקנים המודרניים של רישוי עסקים ומותאמים להתפתחויות טכנולוגיות, כמו האפשרות לאחסן לגובה".