לבנת קיזנר

מה זה ChatGPT, שכולם מדברים עליו, וכיצד זה הולך להשפיע על שוק התעסוקה

* מאת : לבנת קיזנר

 

בשבועות האחרונים יש צונאמי של הודעות ברשת ובתקשורת, שלא מפסיקות להלל את  ה- ChatGPT.

 

אז לטובת אלה שטרם נחשפו לטירוף, מדובר בצ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית שפותח על ידי חברת OpenAI . הצ'טבוט נותן מענה בדקות ספורות לכל שאלה ברמת דיוק בלתי נתפסת באמצעות כתיבת תוכן אוטומטית החל מטקסטים למאמרים וכלה בכתיבת קוד תוכנה מלא .

 

בדצמבר האחרון הכריזה הנהלת גוגל כי ChatGPT מהווה איום חמור על גוגל ועל האנושות כולה . כשבועיים לאחר מכן, הודיעה מיקרוסופט כי היא נערכת לשלב את הצ'טבוט במנוע החיפוש שלה BING.

 

אז נכון, שכל מי שיצא לו להתנסות בצ'יטבוט התלהב עד כמה הוא מהיר ויעיל כולל אני, אבל לצד זה צריך להבין את ההשפעה העצומה שיש לו על שוק התעסוקה .

 

מנהלים בארגונים עשויים לשקול מהר מאוד החלפת עובדים בצ'טבוט מהסוג הזה בכדי לייעל את העבודה ולהפחית בעלויות .

 

אז מנהלים יקרים , לפני שאתם שוקלים להחליף חלק מהעובדים שלכם בצ'טבוט, עצרו שניה לחשוב על ההשלכות של תהליך מסוג זה. אנחנו עדיין לא מבינים את כל ההשפעות ארוכות הטווח או את כל תהליכי קבלת ההחלטות של אלגוריתמים בעלי אינטליגנציה מלאכותית למול גורם אנושי .

 

אומנם הצ'טבוט ללא ספק מאוד מרשים ועובד במהירות פנומנלית, אבל הוא עדיין כלי נטול אמפתיה ובעייתי מבחינת בטיחות, אתיקה ודיוק תכנים . הכלי עשוי לייצר אפליה מגדרית, חדירה לפרטיות ופגיעה חמורה בחברה במידה והאלגוריתם אינו בא בהלימה למטרות וערכי החברה .

 

אכן הייתי פוקחת עין על הטכנולוגיה החדשה ומנסה לראות כיצד ניתן לשלב אותה בארגון בכדי לייעל את העבודה.

 

למול זה חשוב לשמור על מידה ראויה של ביקורת וזהירות , שהרי יחסים בין־אישיים ועבודה דורשים יותר תשומת לב אנושית, יותר יחס ויותר הבנה מורכבת על העולם.

צ'אטבוט אוטומטי , מתוחכם ככל שיהיה ,  לא מייצר את העומק שלו אנו זקוקים, ולא כל דבר אפשר או צריך לנסות לפתור באמצעות טכנולוגיה.

 

יחד עם זאת, בתור מישהי שאוהבת טכנולוגיה ועוקבת מקרוב בשנים האחרונות סביב בינה מלאכותית, אני משוכנעת כי היא תהיה זרז לתעסוקה חדשה.  אין לי ספק שנראה  בשנים הבאות הזדמנויות למשרות חדשות, שלא היו קיימות לפני כן . אולם השינוי הזה ידרוש מכולנו להבין מה סט הכישורים החדש, שאנו נדרש להביא לשוק העבודה המשתנה. .

———————————-

**לבנת קיזנר – מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

חברת  Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים.

דוא"ל [email protected]   נייד 052-3421616, www.hunter.co.il

מקור התמונה: https://investingnews.com/invest-in-openai-chatgpt/