יום טוב סמיה

יום טוב סמיה: המנהיגות הישראלית ב-40 שנים אחרונות לא השכילה להציב את האנרגיה כמנוע צמיחה של הכלכלה הישראלית

יום טוב סמיה בוועידת האנרגיה: הזנחת משק האנרגיה- טעות מנהיגותית. הסכמה בפאנל שעסק בלקחי המלחמה ובוועידת האקלים: בחירה בטראמפ לנשיא תפגע במאבק במשבר האקלים

במוקד פאנל שעסק בלקחי המלחמה היו דבריו של יום טוב סמיה, שמכיר את הגזרה היטב מימיו כאלוף פיקוד דרום. לדבריו, "המנהיגות הישראלית ב-40 שנים אחרונות לא השכילה להציב את האנרגיה כמנוע צמיחה של הכלכלה הישראלית. עם כל הכבוד להייטק, בסופו של יום, אנרגיה היא דבר יציב וכל הזמן עולה. וזו טעות מנהיגותית".

האלוף במיל' סמיה, היום מנכ"ל חברת general electric gas power israel ויו"ר אפולו פאוור, ציין כי ארגון טרור מורתע הוא לא מדינה מורתעת: "לארגון טרור לא אכפת כשאתה פוגע בתשתיות הציבור שלו. לעומת זאת, מדינה מורתעת כשיש איום על תחבורה ואנרגיה". סמיה התייחס גם להשקעה האנרגטית שתידרש מישראל בשיקום עזה. "השיקום ידרוש 'בוסט' נוסף של חשמל".

יום טוב סמיה

בתשובה לשאלה על ועידת האקלים שהתקיימה לאחרונה בדאבוס, בה גם הביעו ביקורת נגד מדינת ישראל, פרופ' יואב יאיר בית הספר לקיימות אונ' רייכמן, התייחס לעלייה הרציפה בטמפרטורה הממוצעת והזהיר מפני כניסה של דונלד טראמפ לבית הלבן: "אסור להמשך בעסקים כרגיל. אוי ואבוי אם יהיה מהפך במדיניות אמריקנית בעקבות בחירות נובמבר במלחמה בעליה בטמפרטורה העולמית. מדינת ישראל צריכה לחשוב שלושה דורות קדימה".

גם ד"ר שירה עפרון יועצת אקלים למשרד הביטחון, ראש תחום מחקר ב-ISRAEL POLICY FORUM רואה בבחירה בטראמפ לנשיא סכנה למאבק במשבר האקלים: "צריך להודות שהיתה התעוררות עם הבחירה של ביידן וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגדיל התחייבויות של ישראל. אם טראמפ ייבחר, הם יעשו 'אנדו' לתכנית של ביידן ואסור שמדינת ישראל תיגרר לזה".

הוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים נערכת היום ומחר בכפר המכבייה ברמת גן.

במהלך הוועידה נערכים דיונים עם בכירי המשק בלקחי המלחמה למשקי האנרגיה והסביבה והערכות משק המים, הגז והחשמל לתקופה הנוכחית.

 

קרדיט צילום: יחסי ציבור