חברת נמל אשדוד תעביר לאוצר המדינה דיבידנד של כ- 270 מיליון ש"ח

נמל אשדוד

דירקטוריון החברה החליט לאשר חלוקת דיבידנד  מיוחד של 150 מליון שח מרווחי החברה הצבורים ובנוסף דיבידנד 120 מליון שח בגין שנים 2019,2020, 2023. סה"כ מועבר למדינה בעשור האחרון דיבידנד של מעל למיליארד שקל.

חלוקת הדיבידנדים מתבצעת למרות התחרות הגוברת בתחום הנמלים ובעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אשר לה השפעה עמוקה על המשק הישראלי כולו ועל תחום הנמלים בפרט.  בנוסף, דירוג חברת נמל אשדוד לשנת 2023 הוא ilAA+/stable כפי שאושרר ב-28 לספטמבר 2023.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״נמל אשדוד הוא מהנמלים החזקים והרווחיים בישראל, השומר על תפקוד רציף ויעיל בכל מצב, לרבות בתקופה קשה ומורכבת של מלחמת חרבות ברזל. מאות מיליוני השקלים המועברים לרווחת כלל אזרחי ישראל מדי שנה כדיבידנד הם ההוכחה הטובה ביותר לתחרות הבריאה בין הנמלים, אשר תורמת לניהול יעיל וחסכוני של כל אחד מהם. משרד התחבורה בראשותי ימשיך להשקיע בפיתוח הנמלים, המשמשים כשער הכניסה העיקרי של כל הסחורות המיובאות לישראל, ובפיתוח תשתיות דרכי הגישה והמסילות המחברים אותם לכל חלקי הארץ."

דודי אמסלם השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות :"אני גאה בכל עובדות ועובדי נמל אשדוד על ההשקעה, המסירות והרווחיות.
יישר כוח לדירקטוריון החברה שממשיך לחלק דיבידנדים נאים ולהעשיר את קופת אוצר המדינה במאות מיליוני שקלים, סכומים יפים שודאי שיש למדינת ישראל במה להשקיע אותם בתקופה זו. נמל אשדוד הוא דוגמא ומופת לניהול מקצועי ומניב, ויש לברך ולהודות לכל העושים במלאכה."

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״גם בימים קשים אלה של מתח ביטחוני ואיומים ממשיים על כל חלקי הארץ ועל אזור הדרום בפרט, ממשיך נמל אשדוד לפעול בצורה מיטבית ושומר על ערוצי לוגיסטיקה ושינוע פתוחים ומתפקדים לכל העולם. נמל אשדוד מהווה דוגמה של התנהלות תקינה ורווחית, ובעולם של תחרות ושווקים פתוחים, זהו האתגר העיקרי שנמלי ישראל צריכים להתמודד אתו – כיצד להציע ללקוחותיהם שירות טוב ומשתלם יותר. המרוויחים מכך הם המשק הישראלי ולמעשה – כלל אזרחי ישראל."

ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות: "חלוקת הדיבידנד המשמעותית מהעודפים הצבורים מעידה על איתנות פיננסית מצוינת של הנמל.
נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחיד שפועל בסביבה תחרותית מאתגרת ואני מברך את הדירקטוריון ואת עובדי ועובדות הנמל על פעילותם לטובת הצלחת הנמל. הרשות תמשיך לסייע לנמל על מנת שימשיך לפעול בהצלחה מול אתגרי התחרות בענף".

נמל אשדוד - שאול שניידר
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "דירקטוריון נמל אשדוד אישר חלוקת דיבידנד בסכום משמעותי. היקף החלוקה שאושר מעיד על חוסנה הפיננסי של החברה. כמו כן אנו גאים לחזק בעת הזו את קופת אוצר המדינה. למרות האתגרים הרבים הוכחנו כי אנו פועלים באופן אחראי ומקצועי ושומרים על נמל פתוח ובטוח״.


אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד: ״חוסנה של החברה בא לידי ביטוי גם בשנת 2023. אנו ממשיכים לפעול בזהירות ובנחישות אל מול האתגרים המקומיים והגלובאליים העומדים לנגד עינינו, מה שאיפשר לנו השנה, למרות המלחמה לחלק דיבידנד משמעותי למדינה כפי שאנו מחלקים בהתמדה מאז שנת 2010."