נמל אשדוד צילום דניאל מדמוני

חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2025: עולה על פסי רווחיות

נמל אשדוד

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "התוצאות מעידות על חוסנה של החברה ויכולתה לחזור לרווחיות בצורה מהירה, זאת למרות הטלטלה הגיאופוליטית והתגברות התחרות מצד הנמלים החדשים. אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה התחרותית שלנו בנחישות ובעקביות עם הנהלה מקצועית ומסורה, דבר המתבטא היטב בתוצאותינו. ברצוני להודות לעובדות ועובדי הנמל הממשיכים להירתם לכל משימה – ביטחונית ומשקית כאחד".

נמל אשדוד - ניסן לוי

ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "הרבעון הראשון של השנה משקף את המשך ההתאוששות והצמיחה בהיקף המטענים שנפרקים ונטענים בנמל, בהשוואה לתקופה המקבילה שהושפעה מלחימה עצימה. החברה חוזרת לרווחיות ונערכת לאפשרות של התגברות קצב הצמיחה וההתאוששות של המשק.  תוצאות אלו הושגו הודות להירתמות של עובדות ועובדי הנמל הממשיכים בעבודה קשה ורציפה תוך מתן שירות מיטבי ללקוחות. התוצאה אף משתקפת בקיצור התור התפעולי".

 

חברת נמל אשדוד בע"מ – תוצאות כספיות ברבעון הראשון לשנת 2025

ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב- 302 מיליוני ₪ בהשוואה ל- 214 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד,  גידול של 40%.

הרבעון הראשון של השנה משקף חזרה לרווחיות, והרווח התפעולי העסקי (לפני הוצאות אחרות) הסתכם ברבעון זה ב- 25 מיליוני ש"ח, לעומת הפסד תפעולי של 24 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, שהתאפיינה בשלב הלחימה העצימה של מלחמת "חרבות ברזל".

הרווח הנקי לשלושה חודשים הראשונים לשנת 2025 עומד על 20 מיליוני ₪, לעומת הפסד של 7 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

EBITDA[1] ברבעון הראשון לשנת 2025: 57 מיליוני ₪, לעומת 7 מיליוני ש"ח ברבעון הראשון לשנת 2024.

הוצאות אחרות ברבעון הראשון לשנת 2025: 4 מיליוני ₪, לעומת הוצאות אחרות של 8 מיליוני ש"ח ברבעון הראשון לשנת 2024.

הכנסות מימון, נטו ברבעון הראשון לשנת 2025: 5 מיליוני ₪, בהשפעת תוצאות שוק ההון, לעומת הכנסות מימון, נטו של 8 מיליוני ש"ח ברבעון הראשון לשנת 2024.

הון עצמי ליום 31 במרץ 2025: 2,776 מיליוני ₪, לעומת  2,577 מיליוני ש"ח ליום 31 במרץ 2024.

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.

במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025, הסתכם ב-186 אלף מכולות בהשוואה ל 168 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ- 11%.  נתח השוק במכולות המקומיות נותר יציב ועומד על 41.5%.

במגזר הרכבים – בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 נפרקו בנמל כ-18 אלף רכבים לעומת כ-7 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר התפזורת – בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 2,278 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 2,110 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. במרבית סוגי המטענים חל גידול לרבות אשלג ופוספט, מלט, פחם ומוצרי גרעינים.

היקף המטען הכללי בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 הסתכם ב-359 אלפי טון בהשוואה ל 180 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול משקף את התאוששות המשק וביקושים בענף הבנייה.

תחום אוניות הנוסעים (הקרוז)  מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה.

דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "חברת נמל אשדוד ממשיכה להציג ביצועים נהדרים ומרשימים גם ברבעון הראשון של שנת 2025, ומגלה יציבות ורווחיות, גם כשאנו עדיין נמצאים במלחמה ובחוסר ודאות. חברת נמל אשדוד היתה ותישאר דוגמא ומופת לפעילות אחראית ומוצלחת של חברה ממשלתית. מדובר בתוצאות כספיות מרשימות ביותר שמלמדות כל פעם מחדש על האיתנות והעוצמה הפיננסית של החברה. אני מבקש להודות ולהצדיע לכל המנהלות והמנהלים, העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה הברוכה."

 

מצגת משקיעים https://anyflip.com/hvel/shyd/

[1] רווח תפעולי תזרימי

*************

צילום תמונה ראשית: דניאל מדמוני

צילום שאול שניידר: אבישג שאר ישוב