יוניברסל 2

התחזיות בתחום האוטומציה והרובוטיקה ל- 2023

יוניברסל רובוטס

 

 

יוניברסל - אנדראס

מאת: אנדר בק*

 

אימוץ טכנולוגיה חדשה בתחומי הקובוטיקה והאוטומציה, כמו גם ניהול יעיל של תהליכים חדשים, הוא המפתח להצלחתו של כמעט כל עסק. במיוחד בתעשייה ה״מסורתית״.

בין אם מדובר במעבר לעבודה היברידית, או אימוץ טכנולוגיות אוטומציה חדשות, יש המון מה לצפות משנת 2023. הנה כמה תחזיות לשנה הקרובה בתחום:

 

פתרונות Turn key יהפכו את האוטומציה לנגישה יותר מאי פעם

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות של סוגים רבים ושונים של טכנולוגיות מתוחכמות. ההתקדמות ברובוטיקה, למידת מכונה וטכנולוגיות אחרות הגבירו את קצב השינוי הזה פי עשרה. בעוד הן מבטיחות לשנות או לחולל מהפכה בעולם העסקים, כל חברות הטכנולוגיה סובלות מאותה בעיה – הן לא יכולות להיות טובות בכל דבר.

בעולם הרובוטיקה המצב לא שונה. יצירת מערכת רובוטית מצריכה פיתוח חומרה, פיתוח תוכנה, פיתוח יישומים, חיישנים וממשקים. לכן 2023 תהיה השנה של פתרונות ה- Turn key.

יצרני ציוד מקורי (OEM) – חברות היוצרות יישומים ומוצרים חדשים סביב טכנולוגיות קיימות – יעמדו בלב העניין. הם מסוגלים להניע חדשנות על ידי שילוב טכנולוגיות כדי לספק פתרונות מלאים עבור היישומים הנפוצים ביותר. התוצאה? האוטומציה תהפוך מתוחכמת יותר’ אך פשוטה יותר לשימוש מאי פעם.

כך לדוגמה, Enabled Robotics, יצרנית OEM שבסיסה בדנמרק, היא דוגמה מצוינת לאופן שבו זה עובד. מאז 2016 החברה פועלת לשילוב שני סוגים של טכנולוגיה חדשנית על ידי הרכבת זרועות קובוטים (רובוטים שיתופיים) על רובוטים ניידים אוטונומים .(AMR) הטכנולוגיה ההיברידית הזו פועלת כעת בתעשייה, בניהול מחסנים וייצור ומביאה רובוטיקה ליישומי שירות ואינטרלוגיסטיקה של בתי חולים.

בסופו של דבר, הפתרונות הללו יוצאים מהקופסה ומקלים על חברות לשלב טכנולוגיות חיוניות כשאין גבול לדרכים בהן חברות ימצאו כדי לשלב רובוטים לצד בני אדם בעולם העבודה.

 

היצרנים יפנו לייצור מודולרי

רובוטים תעשייתיים מסורתיים עדיין נחשבים חשובים בחלקים מסוימים של הייצור, אך אנו רואים מגמה של פריסת מודלים גמישים יותר של ייצור. זה נובע בעיקר מהעובדה שרובוטים תעשייתיים מסורתיים הם בדרך כלל גדולים וקבועים וכרוכים בפריסה והתקנה מורכבת.

לעומת זאת, קובוטים יכולים לבצע מגוון דומה של פעילויות לרובוטים תעשייתיים מסורתיים, אך הם קטנים יותר, קלים יותר והרבה יותר נוחים לפריסה ולהתקנה. הם נועדו לעבוד לצד בני אדם ולכן מהווים פחות סיכון לבטיחות והם מתאימים יותר לסביבות הדורשות גמישות ויכולת הסתגלות. נוסף על כך, הם חסכוניים ביותר עבור עסקים המעוניינים לפרוס אוטומציה – שיקול מרכזי כשאנחנו עוברים לשנת 2023.

תעשיית הקובוטים צפויה לגדול ל-2.2 מיליארד דולר עד 2026 (דוח שוק הרובוטים השיתופי 2022, ניתוח אינטראקט). כאשר הקובוטים ממשיכים לשנות את אופן העבודה ביישומים כמו אריזה, משטוח, ריתוך והרכבה והתחזית היא שבשנת 2023 נראה חברות גדולות עוד יותר שפונות לקובוטים קלים כדי להגביר את המודולריות בייצור שלהם.

 

יותר עבודה ויותר זמן

ככל שיותר חברות יעברו לכיוון אוטומציה של קובוטים, רבים ירצו להתמודד עם מטענים ועומסים כבדים יותר. החדשות הטובות הן שלאחרונה ראינו את הצגתם של כמה קובוטים בעלי יכולות גבוהות יותר. בשנת 2023 אלה ימשיכו לשנות חלקים מתעשיית הייצור, וישפרו את חיי העבודה של עובדים רבים.

בשנה החולפת הציגה Universal Robots קובוט חדש, ה-UR20 אשר בנוי מראש להתמודדות עם עומסים גבוהים יותר, מהירויות גבוהות יותר ובקרת תנועה מעולה והכל בתוך מערכת קלת משקל וקומפקטית. קיבולת המטען של 20 ק"ג בהחלט יכולה לשנות תעשיות כמו משטוח, בעוד שטווח הזרוע של 1750 מ"מ שלה צפוי לשימוש אינטנסיבי בתחומי הריתוך במגוון תעשיות ברחבי העולם. יצרנים המחפשים את הגמישות הנוספת הזו ימצאו שהרובוט קל מספיק כדי להזיז אותו בעצמם ולהעביר אותו ממקום למקום, או להניח אותו על בסיס כבד עם גלגלים. הקובוט החדש פותח עוד אפשרויות לעבודה קלה ויעילה עבור חברות רבות. ה- UR20  יסופק ללקוחות ב-2023.

 

התקנות שנתיות של רובוטים תעשייתיים ברחבי העולם

למרות אי הוודאות העולמית, התחזיות מראות שיימשכו עליות ארוכות טווח בהתקנות רובוטים תעשייתיים.

דוח הרובוטיקה העולמי האחרון של IFR, הראה שהתקנת רובוטים תעשייתיים הגיעה לשיא של כל הזמנים בשנת 2021, עלייה של 31% לעומת השנה הקודמת. התקנות הרובוטים בין 2015 ל-2021 הוכפלו במספר ורק ממשיכות לצבור תאוצה. למרות שנראה שהצמיחה בשנת 2022 איטית יותר בכל המגזר, הדבר נובע במידה רבה מאי הוודאות העולמית המופעלת על ידי מגיפת הקורונה שככל הנראה נעלמת מהעולם והמחסור ברכיבים אלקטרוניים.

אנו מצפים שמגמת העלייה של האוטומציה והקובוטים תתחדש בשנת 2023. מדוע? מכיוון שעסקים ברחבי העולם מתמודדים עם מחסור בכוח אדם ובכישורים או ניסיון ולמרות האתגרים היומיומיים העומדים בפני התעשייה כעת, אנו נמצאים בעיצומו של המעבר לתעשייה שבה עבודה לצד רובוטים תיצור יותר סביבה ברת קיימא, גמישה ונגישה.

 

הלקוחות יימצאו בלב פיתוח המוצר

למרות שאנו מדברים לא מעט על שיתוף הרובוטים והקובוטים במקום העבודה, שיתוף פעולה אנושי הוא המניע לחדשנות.

לקוחות מבינים את הצרכים שלהם טוב יותר מכל אחד אחר, וככל ששוק האוטומציה מתפתח, הם במצב טוב יותר מאי פעם להציע מידע רב ערך על הדרישות שלהם. המשמעות היא שחברות רובוטיקה יערבו לקוחות הרבה יותר בפיתוח מוצרים. זו הסיבה ש- Universal Robots ארגנה מחדש את צוותי פיתוח המוצרים שלה והחלה להתמקד בהבנת הבעיות איתם מתמודדים הלקוחות לפני תכנון הפתרונות.

פרויקטים של פיתוח משותף שבהם חברות רובוטיקה ולקוחות עובדים יחד בפיתוח הפתרונות, צפויים גם הם לגדול ב-2023. בסופו של יום, הצמיחה הזו מאפשרת ללקוחות להשפיע ישירות על המוצר שהם קונים ולספק משוב בעל ערך לחברות הרובוטיקה – כלומר יוכלו להשיק מוצר חדש לטובת השוק כולו.

עכשיו יותר מתמיד, עסקים חדשים וותיקים צריכים להמשיך לחדש ולהתאים את עצמם לעולם ה״חדש״ כדי להמשיך לשרוד ולהתרחב. לקראת 2023, הם יסתמכו יותר ויותר על טכנולוגיה וחדשנות כדי לפרוץ דרך, מה שעתיד לגרום לאוטומציה לצמוח משמעותית בעתיד הקרוב.

——————-

* אנדר בק, סגן נשיא לאסטרטגיה ולחדשנות, Universal Robots

קרדיט לתמונות UR