הקריטיות של משלוח מהיר בעידן של גלובליזציה ותחרות גוברת בייצור ובשיווק

הקריטיות של משלוח מהיר בעידן של גלובליזציה ותחרות גוברת בייצור ובשיווק

חברת CNW מובילה בשירות, שילוח ובלדרות מדלת לדלת בכל היבשות

מאת: משה שלו, כתב ראשי "שרשרת האספקה"

בעידן של קריטיות בתהליכי הייצור, כאשר כל השבתת מכונה או שירות עלולים לגרום נזקים כבדים, מתבקש הצורך החיוני בשירות בלדרות דחוף ומקיף הכולל את כל שלבי התכנון, הביצוע והמעקב.

חברת CNW – (Courier NetWork) הבינלאומית, שאחת מזרועותיה המרכזיות היא בישראל, עונה על מכלול הצרכים הללו עם שירות של בלדרות דחופה בתחומים חיוניים.

כך אומרים בשיחה עם "שרשרת האספקה" דוני שובה, מנכ"ל; רון גלובינסקי, סמנכ"ל המכירות הגלובלי; אילן לוין, סמנכ"ל לתפקידים מיוחדים ועדי חודורוב, מנהלת פיתוח עסקי.

הדוברים ברב השיח מציינים את הגידול המהיר בפעילות החברה ברמה הבינלאומית, כאשר ישראל משמשת, בין היתר, כמרכז תקשורת ותיאום בין כל שלוחות החברה.

נשיא החברה הוא אלעזר גרינשטיין, המדגיש כי "הנוכחות שאנו מבססים בשיתוף ובסמיכות ללקוחות שלנו מבטיחה פתרונות ודרך לספק ללקוחות את התמיכה לה הם מצפים מאיתנו. חברת CNW מתחייבת לענות על צורכי הלקוח להעברה מהירה ולהוציא את המשלוח בשירות אקספרס על הטיסה הראשונה למגוון עצום של יעדים".

חברת CNW פועלת בתחום הלוגיסטיקה והבלדרות כבר למעלה מ-25 שנה ומתמחה בעיקר במשלוחים הנדרשים להגיע ממקום למקום במהירות.

מה שהתחיל כמו שירות למשלוח עיתונים לפני יותר מ-30 שנה גדל לחברת המשלוחים המהירה והמובילה בעולם. כיום, CNW עובדת עם חברות ענק בעולם הכלולות ברשימת פורצ'ן 500 חברות.

לדברי דוני שובה, חברת קורייר נטוורק ישראל בע"מ מתמחה במתן משלוחי בלדרות אוויר מהירים ומספקת את המענה המקצועי והיעיל ביותר למשלוחי בלדרות בלוח זמנים קצר בהתאם לדרישת הלקוח. "עם חצי יובל של ניסיון עשיר אנו מחויבים לטיפול המיטבי במשלוח. משרדינו פזורים במגוון נקודות אסטרטגיות בארה"ב, בסין, במזרח התיכון, באירופה ובישראל. צוותי המומחים העומדים הכן לשירותינו בכל אחת מהנקודות על פני הגלובוס, מאפשרים לנו לספק לכל לקוח את השירות המהיר והאמין ביותר לכל יעד".

החשיבות בדחיפות

חברת CNW עוסקת במשלוחים דחופים בכל התחום של עולם הרכב, סמי קונדקטורס ותחומי היי-טק נוספים. הדוברים מציינים את הקריטיות של משלוח מהיר ואמין, שבו תלויה המשכיות העבודה במפעלים שכל השבתה שלהם עלותה מיליוני דולרים. "אנו מנתחים כל משתנה – כגון חיבור לוחות זמנים של טיסות, עיכובים של הרגע האחרון, תנועה, שעות פעילות במשרד ומזג האוויר – לפני קביעת המסלול המהיר ביותר לקבלת החבילה ליעדה.

צוות ייעודי של CNW מפקח על כל החבילה כפי שהיא עוברת דרך מסלול אבני דרך ייחודיות כדי להבטיח את הבלדרות בצורה חלקה. כך, אנו מסייעים ללקוח להתמקד בשטחי המומחיות, הייצור והשיווק שלו, כאשר אינו צריך לדאוג לתהליכי הבלדרות והשילוח ברחבי תבל. משלוחי החברה נארזים בשקים צהובים ייחודיים המבטיחים זיהוי וטיפול מהירים בהם בתחנות השונות.

חשוב לציין כי בנוסף לשירותי הבלדרות המקיפים – תובלה, טיפול במכס ועוד, אנו בונים יחד עם הלקוח את הפתרון הטוב ביותר עבורו על בסיס הצרכים שהוא מציג בפנינו.

גם במקרים חריגים אנו מסייעים ללקוחותינו לפתור את בעיית משלוחי החירום והאתגרים הלוגיסטיים שלהם עם תשומת לב אישית, הצגת פתרונות יצירתיים ותשומת לב מרבית לפרטים ולכל שלבי הטיפול. כך תומך מערך הלוגיסטיקה שהקמנו גם ביצוא הישראלי ולכן מעדיפות חברות רבות להסתייע בשירותינו,  תוך גידול מרשים של מחזור הפעילות שלנו".

בין לקוחות החברה נמנות החברות הגדולות והמובילות.

גמישות יוצרת יתרון

צוין כי בניגוד לחברות שילוח אחרות התלויות בצי מטוסים מוגבל בכמות ובמועדי טיסה, CNW קשורה בחוזים עם חברות תעופה רבות, כך שהיא יכולה לענות על צורכי הלקוח למשלוחים בין יעדים שונים במהירות הגדולה ביותר.

הדוברים מציינים כי חברת CNW מתרחבת בשנים האחרונות תוך דינמיות רבה  במענה לצרכים של הלקוחות למשלוחים מהירים תוך יממה, בעידן של גלובליזציה. בתוך כך הרחבת הנוכחות הגלובלית שלה במקסיקו ובאסיה באמצעות פתיחת שלושה משרדים חדשים – בעיר גוואדאלחרה, במקסיקו, שנחאי בסין ובסינגפור. כן נפתח גם סניף בטוקיו שביפן לפני כחודש. משרדים אלו מרחיבים את פעילות החברה אשר משרדיה הראשיים נמצאים בניו יורק.

הסניף בסינגפור תומך בפעילות החברה במלזיה ואינדונזיה, ואילו הסניף החדש בשנחאי מרחיב את פעילות המשרדים שכבר קיימים בבייג'ינג, הונג קונג ופעילות הצוות התפעולי בשנגדו ובדליאן. הסניף החדש בגוואדאלחרה מעורב בפעילות המפותחת של תעשיית הרכב, התעופה והאלקטרוניקה הקיימת במקסיקו.

מערכת מחשוב עולמית

כחברה הפרושה על פני כל היבשות ומפעילה אלפי טיסות ורבבות משלוחים, פיתחה CNW מערכת מחשוב מתקדמת יחידה במינה – TMS – המספקת במקוון מידע על תנועת כל משלוח, לוחות זמנים, עלויות ועוד. על המסך ניתן לעקוב בשקיפות ובתצוגה בהירה אחר מיקום ההזמנות ולנטר כל תנועה של המשלוח בזמן אמת. מערכת המחשוב מבטיחה מעקב רציף ע"י מומחי החברה והפקת דיווחים בכל המועדים הנדרשים. מערכת ניהול ביצועים ותחבורה מיוחדת זו משתלבת עם ה-ERP של הלקוח (ניהול כללי של משאבי הארגון) כולל במחשב השולחני ו/או אפשרויות ביישום לנייד.

הכשרה מיוחדת לעובדים

צוין כי עבודה אינטנסיבית כזאת בהיקפים ורמה עולמית, תוך זמינות ללקוח 24/7, מחייבת את עובדי החברה למקצועיות רבה, אכפתיות ומעורבות אף מעבר לשעות העבודה הרגילות. על כן, החברה מקפידה על גיוס עובדים ברמה גבוהה והכשרה מקצועית מקיפה העוקבת אחר ההתפתחויות בעולם.

במערך כה מורכב של ניהול ומעקב משלוחים, תוך שקיפות מלאה ללקוח, חלות לעתים (בודדות) גם תופעות בלתי צפויות שחברת CNW מתמודדת איתן במיידית. כך מספר אילן לוין, סמנכ"ל לתפקידים מיוחדים, שבין יתר תפקידיו ממונה על "כיבוי שריפות" (שלא יקרו). לדוגמה:

לקוח מבקש פתרון לצפון פורטוגל למטען של 100 ק"ג שמוכן ב-19:00 במרכז הארץ – המשלוח נאסף עובר מכס וביטחון בזמן שיא – ונוחת ביעד המבוקש עם טיסת קונקשן בגרמניה וצוות קרקע גרמני שמפקח על ההעברה ב-45 דקות בין הטיסות – בשעה 10:30 למחרת האיסוף – ונמסר לעמיל מכס הנמען  סמוך למועד הנחיתה. כל זאת ללא בלדר מוטס.

לאילן קריירה מקצועית ארוכה של 28 שנים, מהן 9 בחברת DHL והיתר ב-CNW, בה התקדם בכל שלבי המקצוע. כיליד אנגליה ובעל ידע בשפות רבות, הוא שומר על קשר עם לקוחות רבים ומגדיר את תפקידו כ"שותף ומורה נבוכים" עבורם.