אלאלוף

הובאו לארץ מנועי ענק במשקל 245 טון כחלק משדרוג מתקן ההתפלה באשדוד

פרויקט שדרוג מתקן ההתפלה באשדוד עולה שלב: בשבוע שעבר הגיעה לנמל הדרום באשדוד, אניה עליה מנועי ענק כחלק ממהלך כולל של החברה לשפץ ולשקם את מתקן ההתפלה. שדרוג המתקן יאפשר הגדלה משמעותית של המים המותפלים.

מדובר במבצע הובלה מורכב שבוצע תחת  מחלקת הפרויקטים וחכירות אניות של אלאלוף ספנות, שכלל הבאה של מטען מיוחד של שני מנועי ענק של 245 טון כל אחד וכן שני מנועים קטנים יותר של 15 טון כל אחד. המטען הובא לארץ על ידי קבוצת אלאלוף המתמחה בפתרונות למטענים כבדים ומאתגרים מבחינת שינוע לוגיסטי וימי, באמצעות אניה מתמחה של חברת BBC שיצאה מנמל רוטרדם בעלת מנופיHEAVY LIFT שהעמיסו את המטען הכבד על האניה.

אלאלוף 2

בנובמבר 2022 החלה חברת שפיר בעבודות לשדרוג מתקן ההתפלה הכוללים בין השאר את הריסת מבנה הסדנאות לטובת פינוי הדרך למבנה שתכליתו טיפול ראשוני במי ים – Multi Media Filter. במקביל, הוקמו שטחי אחסון ותפעול חדשים, המתפרשים על כ-1,300 מטר רבוע.

מתקן ההתפלה באשדוד הינו בעל קיבולת ייצור מקסימלית של 140 מיליון מ"ק והוא ממוקם באזור התעשייה הצפוני של העיר אשדוד.

כזכור, בחודש דצמבר 2022, מקורות השלימה את העברת האחריות על מתקן ההתפלה לחברות שפיר ו-GES, ששילמו על הזיכיון להפעלתו 870 מיליון שקל.

מחלקת הפרויקטים של חברת אלאלוף ספנות מספקת פתרונות שינוע למטענים כבדים ומאתגרים, המחלקה בעלת מומחיות רבה בטיפול בפרויקטים מורכבים, לרבות חכירות אניות.

בתמונה מימין לשמאל: עודד הראלי מנהל מחלקת הפרויקטים וחכירת אניות, ורד ריבלין מנהלת יבוא ויצוא שפיר, רויטל אשר מחלקת יבוא שפיר

קרדיט: חברת אלאלוף.