דאסו

דאסו סיסטמס בתערוכת האנובר: תהליכי ייצור גמישים אוטומציה מבוססת רובוטים

דאסו סיסטמס - לוגו

בתערוכת האנובר, שתתקיים השנה בתאריכים 22-26 באפריל 2024, דאסו סיסטמס תציג את הרלוונטיות של חוויות התאומים הוירטואליים ואוטומציה מבוססת עבור חברות תעשייתיות, שמעוניינות להיות תחרותיות ברמה הגלובלית, במיוחד על רקע מחסור במיומנויות ובכח אדם.

באולם 17, דוכן E16, תדגים דאסו סיסטמס, חברת המדע והטכנולוגיה, באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE שלה, את היתרונות של דיגיטליזציה מקצה לקצה, כולל שילוב של רובוטים אוטונומיים ניידים (AMRs) לייצור גמיש, בשיתוף עם OMRON, מחברות האוטומציה המובילות בעולם.

חלק ממה שתציג דאסו סיסטמס עם OMRON  יהיה Asset Administration Shell (AAS), ביזמת איגוד התאומים הוירטואליים בתעשיה (IDTA) במטרה לתמוך בסטנדרט עמיד לרגולציות להעברת דאטה בעולם הייצור. האינטראקציה של גוף זה עם פלטפורמת 3DEXPERIENCE, תודגם באמצעות מפעל ייצור גמיש, כשהמטרה היא לייעל את שרשראות הערך וליצור מודלים עסקיים חדשים, ולקדם באופן אקטיבי את הסטנדרטיזציה של העולם התעשייתי הדיגיטלי.

חוויות תאומים וירטואליים מפשטות תהליכי ייצור

המצגת המשותפת לדאסו סיסמטס ול- OMRON כוללת רצפת ייצור עם רובוטים ניידים אוטונומיים, כולל 4 תחנות של תהליכי ייצור. בדוכן, מקבלי החלטות ומנהלים בתעשייות הייצור יגלו כיצד חוויות התאומים הוירטואליים מפשטות את התהליכים מתכנון מפעל לאופרציה ומאפשרות יותר יעילות וגמישות. לדוגמא:

  • תכנון מערכת בשלב הפריסייל: קווי ייצור ניתנים לתכנון מראש בתלת מימד בפלטפורמת 3DEXPERIENCE. זה מבטיח שמכונות חדשות ורובוטים ניידים מתאימים למבנה וממוקמים בצורה אופטימלית, למשל מבחינת אספקת חשמל ושבילי הליכה. השימוש בתאום וירטואלי מאפשר יותר גמישות ויעילות באמצעות הדמיות רובוט ותכנון workflows חדשים.
  • הטמעה וירטואלית: כדי להבטיח אינטגרציה חלקה, ניתן לבצע, תחילה, סימולציה וירטואלית של ה-workflows ולבחון תרחישים שונים – לפני ההתקנה הפיזית. כך ניתן לזהות שגיאות בתהליך הבקרה וצווארי בקבוק בשלב מוקדם. בדרך זו חברות נהנות מזמני התקנה קצרים יותר ומתהליכים יעילים יותר.
  • ניהול: ככל שצי הרובוטים הניידים גדול יותר, כך הבקרה וניהול התפעול מורכבים יותר. התאום הוירטואלי בפלטפורמת 3DEXPERIENCE משמש כמרכז בקרה. הוא מחבר נתוני תפעול, כמו מדדי ביצוע מרכזיים ונתונים מהממדים הפיזיים של האופרציה, בזמן אמת, כדי לספק את תמונה רחבה.
  • שירות לאחר מכירה: תאום וירטואלי ספציפי, המותאם באופן אינדיבידואלי לצרכי הלקוח, מאפשר תחזוקה מבוססת נתונים, בת קיימא עם יכולת לחזות מראש. נתונים שמגיעים מן החיישנים עוברים עיבוד באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לזהות ולתקן כשלים פוטנציאליים בשלב מוקדם. תחזוקה מתוכננת ופרואקטיבית מצמצמת דאון-טיים למינימום. ניתן לשלב גם טכנולוגיית מציאות רבודה. הסביבה האמיתית נצפית באופן מלא וללא הגבלה ומידע וירטואלי נוסף – בצורה של חלון צפייה מורחב – מוקרן אל תמונת המצלמה של מחשב, טאבלט או סמארטפון. זה מאפשר אבחון מדויק, ומקצר את זמני התיקון.