אתגרים ופתרונות להבטחת אינטגרציה כוללת בשרשרת האספקה

תוכן עניינים

מאת משה שלו כתב ראשי "שרשרת האספקה"

 כאשר אנו בוחנים את ההתחלה של שנת 2022 (שקשה להגדירה "שנת אחרי המגפה") בולטים האתגרים שלפני כל רכיבי ומפעילי שרשרת האספקה.

ייתכן שנוכח לחצי הכלכלה החשיבה הקונבנציונלית הובילה חלק מהעסקים לרכז את אסטרטגיית שרשרת האספקה שלהם סביב השגת העלות הרווחית ביותר, גם כאשר משמעות הדבר הייתה נטילת סיכון נוסף או שירות באיכות נמוכה יותר.

אך עתה ברור ששרשרת אספקה שמותאמת למחיר בלבד, אינה מתייחסת לדרישות השוק של היום או למורכבות הכרוכה בתזרימי הזמנות מרובות, ארגוניות, מרובות שכבות, מרובות מצבים ורבות-כיוונים.

היום, יותר מתמיד, בתוך רשת יש פוטנציאל עשרות נקודות מגע ובעלי עניין שונים, שלכולם עשויים להיות מערכות חופפות ותהליכים שונים. וכבר עתה המסקנה הכללית היא שללא נראות מקצה לקצה של שרשרת האספקה, המידע הופך למבלבל ויוצר פילוח מיותר ומסובך. מגפת הקורונה סייעה לחשוף נקודות תורפה במערכת האקולוגית של שרשרת האספקה העולמית, וגרמה למחסור במגזרים רבים, משטחי אחסון ותובלה, ציוד רפואי ועד כלי רכב.

ההאצה האחרונה בשיבושים באספקה עלתה לכותרות בינלאומיות, אבל המסלול שהוביל אותנו לכאן התחיל שנים לפני COVID-19.

לפי מידע בסקר שנאסף על ידי חברת McKinsey & Company "הפרעות בשרשרת האספקה עולות לארגון הממוצע 45% מהרווחים של שנה אחת במהלך עשור". אותו סקר גם הראה שכמעט 80% מהמשיבים אמרו שהם "צריכים להשתפר ולהשקיע בתכנון דיגיטלי כדי להגביר את הנראות ומבט/שילוב כולל של שרשרת האספקה. זה לא סוד שרשתות האספקה הופכות מורכבות יותר ומיום ליום טכנולוגיות חדשות ודרישות לקוחות משתנות, שרשראות האספקה מתפתחות ללא הרף. זה יכול להקשות על עסקים לעמוד בקצב". מסקנת האנליסטים היא שכדי להישאר בקדמת העקומה, שרשראות האספקה יצטרכו להתמודד עם מספר אתגרים מרכזיים ב-2022.

להלן אתגרי שרשרת האספקה המובילים בשנת 2022:

* ניהול מורכבות הולכת וגוברת.

* טיפול במגבלות קיבולת.

* התמודדות עם שיבושים הנגרמים ממזג האוויר או מגורמים אחרים.

* מתן מענה לדרישת הצרכנים למשלוחים מהירים יותר.

* הטמעת טכנולוגיות חדשות ופתרונות אוטומציה.

מקור התמונה: www.creativesafetysupply.com

 

ניהול מורכבות הולכת וגוברת

כאשר חברות מתמודדות עם מורכבות גוברת בשרשרת האספקה שלהן, עליהן למצוא דרכים לנהל את המורכבות הזו ולהבטיח שזרימת הסחורות והחומרים תהיה יעילה ככל האפשר. הנה כמה טיפים שנועדו לעזור להקל אפילו על אתגרי שרשרת האספקה הקשים ביותר.

* השתמש בטכנולוגיה כדי לעזור לך לעקוב אחר מלאי ומשלוחים. זה יעזור לך להישאר מעודכן ולזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן יהפכו לרציניות יותר.

* ודא שהספקים שלך אמינים ויכולים לעמוד בדרישות שלך. המתנה ארוכה מדי לאספקה עלולה לשבש את כל תהליך הייצור.

* תכננו מראש כמה שאפשר והיו מוכנים לשיבושים. אירועים בלתי צפויים תמיד יכולים לקרות, אבל אם יש לך תוכנית ב' מוכנה לצאת לדרך, זה ימזער את ההשפעה.

 

טיפול במגבלות קיבולת

ככל שרשתות האספקה הופכות מורכבות יותר ויותר, כך נהיה קשה יותר עבור שולחים ומובילים לנהל את זרימת הסחורות. מורכבות זו יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל מיקור גלובלי, אספקה בדיוק בזמן וצמיחת המסחר האלקטרוני.

כדי להתמודד עם אתגר זה, משלחים ומובילים צריכים לעבוד יחד כדי לפתח תוכנית מקיפה שתאפשר להם לנהל ביעילות את שרשרת האספקה. תוכנית זו צריכה לכלול אסטרטגיות להתמודדות עם שיבושים, וכן מנגנונים למעקב וניטור רמות המלאי. בנוסף, שולחים ומובילים צריכים להשתמש בטכנולוגיה כדי לעזור להם לייעל את פעילות שרשרת האספקה שלהם. הטכנולוגיה יכולה להפוך משימות לאוטומטיות כמו עיבוד הזמנות והזמנת הובלה, מה שיכול לעזור להפחית את משך הזמן הדרוש להשלמת משימות אלו.

מקור התמונה: www.graphicproducts.com

 

מתן מענה לדרישת הצרכנים והתמודדות עם שיבושים

שיבושים בשרשרת האספקה יכולים לקרות מסיבות שונות, כגון אסונות טבע, שביתות עובדים או כשלים במערכת. כאשר שיבושים אלו מתרחשים, יכול להיות קשה למשלחים ולספקים לחזור למסלולם. להלן מספר טיפים להתמודדות עם שיבושים בשרשרת האספקה:

* צור קשר עם הספקים והלקוחות שלך באופן קבוע. כך תוכלו לעדכן אותם במצב ולמזער את ההפרעה.

* שמרו על רשימת אנשי קשר מעודכנת. זה יקל על יצירת קשר עם כל הספקים והלקוחות שלך במקרה חירום.

* לתכנן מראש. אם אתה יודע שסביר שיקרה שיבוש, נסה להרכיב תוכנית גיבוי. זה ימזער את ההשפעה הפוטנציאלית של ההפרעה.

* הישאר רגוע ומאורגן. כשדברים נעשים כאוטיים, זה יכול להיות קשה לקבל החלטות טובות. נסו להישאר רגועים וממוקדים כדי שתוכלו להתמודד עם המצב בצורה יעילה.

מקור התמונה: mercurygate.com

 

עמידה בדרישת הצרכנים

צרכנים דורשים יותר ויותר משלוחים מהירים יותר מקמעונאים. הדבר מפעיל לחץ רב על שרשראות האספקה, שצריכות למצוא דרכים להאיץ את תהליך האספקה מבלי לפגוע באיכות או בבטיחות. חברות רבות פונות לספקי לוגיסטיקה של צד שלישי (TPLs) כדי לסייע בניהול הזרם של הזמנות. ל-TPL  יש את הניסיון והמשאבים הדרושים לטיפול בכמויות גדולות של משלוחים, מה שמבטיח שהמוצרים יגיעו ליעדם בזמן. בנוסף להצעת זמני אספקה מהירים, המשלוחים חייבים גם לשים לב לעלות המשלוח. המובילים גובים תשלום לפי משקל ולא לפי גודל המשלוח, כך שחברות צריכות לבחור את המוביל המתאים לכל הזמנה.

 

הטמעת טכנולוגיות חדשות

ככל שרשתות האספקה הופכות למורכבות יותר ומונעות טכנולוגיה, שולחים ומובילים מחפשים דרכים ליישם טכנולוגיות חדשות בפעילותם. זה יכול להיות אתגר, שכן שרשרות האספקה מסתמכות לרוב על מערכות מדור קודם הקיימות כבר שנים רבות. עם זאת, ישנם יתרונות רבים להטמעת טכנולוגיות חדשות, כולל הגברת היעילות והנראות לשרשרת האספקה.

שולחים פונים יותר ויותר לפתרונות מבוססי ענן לניהול שרשראות האספקה שלהם. תוכנה מבוססת ענן מאפשרת למשתמשים לגשת למידע מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, מה שמקל על מעקב אחר משלוחים לא משנה היכן הם נמצאים בעולם. בנוסף, פתרונות מבוססי ענן מציעים בדרך כלל עדכונים בזמן אמת על סטטוסי משלוח, מה שעוזר להפחית את הסיכויים לשגיאות.

הספקים גם מנצלים את היתרונות של טכנולוגיות חדשות, כמו מעקב GPS ומערכות הודעות אוטומטיות. טכנולוגיות אלו מאפשרות למובילים לעקוב אחר משלוחים בזמן אמת, מה שעוזר להם לקבל החלטות טובות יותר לגבי היכן לנתב את המשאיות שלהם. בנוסף, מערכות הודעות אוטומטיות יכולות להודיע לשולחים ולמקבלים כאשר משלוח צפוי להגיע, ולעזור להפחית את הצורך במגע ידני. אמנם הטמעת טכנולוגיות חדשות עשויות להיות קשה, אך לרוב היתרונות עולים על העלויות. על ידי עבודה עם שותפי שרשרת האספקה כדי לזהות אילו טכנולוגיות יהיו המועילות ביותר, חברות יכולות לשפר את היעילות והנראות שלהן תוך שמירה על התקציב.

מקור התמונה: www.mknadvisory.com

 

מורכב לא אומר בלתי אפשרי

במבט קדימה להמשך שנת 2022, אלה הם חלק מהאתגרים המרכזיים אתם יתמודדו שרשראות האספקה. על ידי הכנה לאתגרים הללו כעת, עסקים יכולים להבטיח שהם מוכנים לכל מה שיקרה בדרכם. הגישה הכוללת צריכה להיות נראות ושקיפות כוללת ואינטגרציה בין כל המערכות.

מדוע מנהלים מודאגים כל כך מנראות שרשרת האספקה, ספציפית? התשובה משתנה, תלוי את מי שואלים, ההגדרה שלהם ל"נראות מקצה לקצה", ואופי העסק שלהם. אסטרטגיה משולבת הממוקדת בהזמנה, ולא במשלוח, היא המפתח לניצול מלא של שותפויות בתוך רשת שרשרת האספקה. באמצעות פלטפורמת נראות וניהול הזמנות מרובות רמות, עסקים יכולים לבודד כל הזמנה, ולאחר מכן לבצע אופטימיזציה בהתאם לאילוצי הלקוח ולמשאבים והיכולות המשותפות בין חברי הרשת. על ידי ניהול הזמנות בנפרד במקום בקבוצות, עסקים יכולים למנוע משלוחים מיותרים. סוג זה של גמישות יכול להיות משתלם במיוחד עבור הזמנות עם פרמטרים תפעוליים או אחסון ספציפיים, ובענפים שבהם הציפיות לרמת השירות גבוהות. שליטה מדויקת ונראות בכל נקודת מגע של זרימת ההזמנה הכוללת גם יוצרות הזדמנויות לשיפור. עם תוכנת נראות שרשרת האספקה, עסקים יכולים להעריך ולחדד תהליכים שיכולים להועיל על ידי שיפור השכפול והמהירות, למשל, מה שיכול בתורו לקדם את צמיחת השוק.

לסיכום, ניהול נראות כולל זרימות הזמנות ניהול שרשרת האספקה הוא רב-גוני; מגדלי בקרה דיגיטליים עוזרים לעסקים לתת את הדעת על המורכבויות הללו ולנצל את ההזדמנויות הייחודיות והערך המוסף שמציעה מערכת אקולוגית רב-צדדית חזקה ודינמית. אז איך תדעו אם היכולות הנוכחיות שלכם מקיפות ומספיקות כדי לעמוד ביעדים ובסטנדרטים שלכם? מקום טוב להתחיל בו הוא מילוי רשימת תיוג ומשימות. בכלכלה גלובלית יותר ויותר מחוברת, תוכנת נראות שרשרת האספקה היא לא רק כלי לצמצום עלויות – היא אמצעי להפחתת סיכונים, שמירה על העסק שלך ומינוף שותפויות.