אשדוד בונדד בחזית הטכנולוגיה

אשדוד בונדד בחזית הטכנולוגיה

כך אומר בראיון ל"שרשרת האספקה" מנכ"ל הקבוצה רועי שלזינגר.אשדוד בונדד בחזית הטכנולוגיה

אשדוד בונדד משיקה מערכת מיון אוטומטית מהמתקדמות בעולם. המערכת מצטרפת לטכנולוגיות RFID וליקוט שהן המילה האחרונה בתעשייה

מאת משה שלו כתב ראשי "שרשרת האספקה"

"אתגר הגידול המהיר במסחר האלקטרוני בהיקף גלובלי מחייב אותנו להערכות מהירה ויסודית כדי לענות על צורכי רבבות לקוחות בשירות מהיר לכל רחבי הארץ, תוך שאנו ממשיכים במסורת בת 47 שנה של שירותים לוגיסטיים לעשרות חברות בישראל, בכל תחומי שרשרת האספקה. העדפנו להשקיע ולהביא את היתרון התחרותי ללקוחות, המוטו שלנו לבצע הלכה למעשה ולא לפזר סיסמאות וכל זאת כדי לאפשר ללקוחות יתרון תחרותי".

כך אומר בראיון ל"שרשרת האספקה" מנכ"ל הקבוצה רועי שלזינגר.

החל מינואר הקרוב תפעיל החברה מערך שלם ועוצמתי במסגרת חטיבה מיוחדת לסחר אלקטרוני. לרשות הלקוחות עומדים שירותי מיקור חוץ ופתרונות לניהול שרשרת אספקה. הפתרונות הללו מאפשרים ללקוחות להתמקד בליבת העסקים שלהם ולצמצם עלויות תפעול.

מערך המסחר האלקטרוני

בסיור מקיף ומרתק במתקני החברה באשדוד בולטת העבודה האינטנסיבית בבניית מתקן חדש – מערכת מיון אוטומטית מהמתקדמות בעולם. המערכת מצטרפת לטכנולוגיות הקיימות באשדוד בונדד לקליטה, מיון, הכוונה ליעדים, הוצאת משלוחים וחבילות בכמויות גדולות במסגרת הסחר האלקטרוני.

עוד בלטו היקפי שטחי האחסון הנרחבים, העבודה המוקפדת בתהליכי איתור וזיהוי פריטים, החזקה וניהול שוטף של מלאים, מערך המיון והערכות לשילוח והפצה של אלפי חבילות ביום, כמו גם מחלקה מיוחדת לשירותי ערך מוסף הנדרשים על ידי הלקוחות כדי לעמוד בתקנים, הנחיות והוראות בעברית, הצמדת תגי זיהוי ועוד.

מנכ"ל הקבוצה רועי שלזינגר מציין כי זהו המהפך הגדול שמתרחש עכשיו. "לנו ברור כי הגידול הנמרץ בתחומי סחר אלקטרוני יימשך ועמו גם הגידול של פעילות החברה בתחום זה. על כן אנו משקיעים מעל 10 מיליון ארו במערך השינוע והמיון שאורכו עשרות מטרים ובמערך החדש של חטיבת הסחר האלקטרוני שלנו. בכך מציבה את עצמה אשדוד בונדד בחזית הטכנולוגיה.

בין היתר, המתקן יאפשר: מיון וליקוט באמצעות טבלטים ומכשירי קצה אחרים, שימוש בטכנולוגיית RFID, ושילוב מערכות מידע מתקדמות לתפעול, בקרה והפצה. המערך החדש ערוך לשלב בין פריטים שונים המגיעים למזמין/לקוח בודד -B2C, כשם שאנו עושים גם לגבי לקוחות גדולים במיון המארזים לפי חנויות וסניפי יעד – B2B. במענה לדרישות לקוחות הסחר האלקטרוני, החל באחד בינואר נספק ברחבי הארץ שירות מהיר של הגעה לבית הלקוח או למרכזי חלוקה בתוך יממה בלבד."

לגבי נושא הסחר האלקטרוני מעיר רועי כי "הכרחי להשוות את תנאי המיסוי והרגולציה בין משלוחים של מוצרים ומצרכים המסופקים מאתרים בארץ לאלה המיובאים מספקי חוץ (הפטורים היום משורה של עלויות שגורמת הממשלה)."

מערכת מיון אוטומטית

המערכת מבצעת מיון מהיר ומדויק של פריטים במאפיינים שונים לעשרות יעדי חלוקה, היא מקצרת משמעותית את זמני האספקה לסניפי הרשתות, חנויות ובית לקוח (Time To Market), מאפשרת קליטת לקוחות חדשים ולספק שירות מהיר, יעיל ואיכותי בו זמנית.

קליטת המערכת והפעלתה מתבצעת באמצעות צוות מנוסה ומיומן של מחלקת ההנדסה ומערכות המידע של אשדוד בונדד. הצוות כולל אנשי תשתיות, מומחי מערכות מידע ומהנדסי פיתוח.

היכולות בשימוש במערכת המיון, מהוות יתרון משמעותי לאשדוד בונדד על ספקי הלוגיסטיקה האחרים ויתרון תחרותי ללקוח.

מחשוב מתקדם מקוון ללקוח

"לשירות כל המערך הענק הזה של סחר אלקטרוני ופעילות B2B אנו מפתחים כל הזמן את מערכי המיחשוב. לצורך כך אנו מעסיקים צוות של מהנדסים השוקדים על מחשוב ותקשורת מהירה ואיכותית הן בתוך הקבוצה והן עם הלקוחות. שקיפות זו מאפשרת לכל לקוח לעקוב בזמן אמת אחר התקדמות וסטטוס החבילה שלו. בניית ממשקים מול מערכות המידע של הלקוח ובהתאמה לצרכיו, המאפשרות שליטה, זמינות, בקרה ושקיפות נתונים ללקוח בזמן אמת. בתוך כך מובטחת גישה מאובטחת ללקוחות לצפייה בסטטוס המטענים וברמות המלאי. מערכות מידע מתקדמות אלה מאפשרות אופטימיזציה ויעילות מירבית להשגת תוצאות מקסימליות.

גידול בלקוחות

רועי שלזינגר מציין את הגידול המהיר בפעילות חברת אשדוד בונדד כאשר בתוך כך בולט הגידול בפעילות החברה בתחומי הסחר האלקטרוני.

אשדוד בונדד גברה על חברות לוגיסטיקה ושילוח אחרות אשר התחרו על הזכייה במכרז רשת דקטלון. אשדוד בונדד מעניקה לחברת Decathlon שירותי שרשרת אספקה מרגע הגעת המטענים לנמלי ישראל ועד אספקתם לחנויות הרשת. מגוון השירותים יכלול: ניהול מלאי, שירותי ערך מוסף ברמת הפריט, הפצת הטובין לסניפים, פעילות אי-קומרס ופעילויות נוספות בהתאם לצמיחת החברה.

רועי שלזינגר מציין כי לצורך התאמה לדרישות הלקוח, הוקצו משאבי פיתוח, תהליכים ומערכות מידע ייעודיות.

אשדוד בונדד מפעילה מסוף מטענים ימי, מחסני ערובה ומחסנים חופשיים. מבחינת השטח הוא מרשים בגודלו וכולל מחסן ענק באשדוד של 70,000 מ"ר, מתוכם 30,000 מקורה ושטחי אחסון ותפעול נוספים בהיקף כולל של כ-15,000 מ"ר מקורה בעשרת על כביש 6.

החברה מתמחה במתן שירותי לוגיסטיקה כוללים לענפי הקמעונאות: אופנה, ספורט, מזון, קוסמטיקה, ועוד, לרשותה צי הפצה ומגוון פתרונות B2B ו-B2C.