לבנת קיזנר

גישור על הקושי באיתור כישרונות לתעשייה המסורתית: שינוי בתפיסות הגיוס לצד שיפור טכנולוגי

מאת : לבנת קיזנר*

בעידן הנשלט על ידי התקדמות טכנולוגית מהירה, תעשיות מסורתיות מתמודדות עם האתגר למשוך  ולשמר כישרונות מובילים. תעשיות אלו, כמו ייצור, חקלאות ובנייה, נאבקות לעיתים קרובות  מול  מגזרים חדשניים במשיכת עובדים מיומנים.

יחד עם זאת, על ידי אימוץ  טכנולוגיה ושינוי בתפיסות הגיוס, תעשיות מסורתיות יכולות לגשר על  הפער ולהבטיח עתיד משגשג. מאמר זה מתעמק בדרכים שבהן טכנולוגיה ושיטות גיוס חדשניות יכולים  לשמש פתרון לתעשיות מסורתיות  להבטיח את צמיחתן .

 

  1. אוטומציה ורובוטיקה

אחת הדרכים המרכזיות שבהן טכנולוגיה יכולה לחולל מהפכה בתעשיות המסורתיות היא באמצעות הטמעת אוטומציה ורובוטיקה. אוטומציה מפחיתה את ההסתמכות על עבודת כפיים ומשימות שחוזרות על עצמן, ומאפשרת לעובדים להתמקד במאמצים מורכבים ויצירתיים יותר.  באמצעות שילוב  של רובוטיקה, תעשיות יכולות לשפר את היעילות, הבטיחות והביצועים הכוללים, ולהפוך אותן לאטרקטיביות יותר עבור כוח עבודה צעיר יותר, בעל ידע טכנולוגי .

 

  1. IoT (האינטרנט של הדברים )

האינטרנט של הדברים מאפשר קישוריות וחילופי נתונים בין מכשירים ומערכות  שונות .

תעשיות מסורתיות יכולות למנף טכנולוגיות  זו בכדי לייעל את התפעול, לנטר את ביצועי הציוד ולשפר את תהליכי קבלת ההחלטות. על ידי איסוף וניתוח של כמויות עצומות של נתונים, חברות משיגות תובנות חשובות לגבי התהליכים שלהן, מה שמאפשר  חיזוי תחזוקה, אופטימיזציה של משאבים וביצועים כלליים טובים. שילוב של טכנולוגיה לא רק מייעל את הפעילות אלא גם מספק הזדמנות לכישרונות לעסוק בפתרונות חדשניים ולהיות חלק מהמהפכה הדיגיטלית .

 

  1. פיתוח מיומנויות ולמידה

כדי לגשר על פער, תעשיות מסורתיות חייבות להשקיע בפיתוח מיומנויות מתמשך של כוח העבודה שלהן. הטכנולוגיה יכולה למלא תפקיד מרכזי במתן הזדמנויות למידה. קורסים מקוונים, הדרכות אינטראקטיביות ותוכניות הכשרה וירטואליות מעצימות את העובדים ומשפרים מיומנות ומשאירים אותם מעודכנים במגמות האחרונות .

על ידי טיפוח תרבות של למידה וחדשנות, תעשיות מסורתיות יכולות למשוך ולשמר כישרונות מובילים המחפשים צמיחה ופיתוח מקצועי .

 

  1. התגברות על פערי דורות

חשוב מאוד לבנות אסטרטגיות לגשר על פער הדורות בתוך התעשייה של עובדים וותיקים למול חדשים על ידי קידום שיתוף ידע ויצירת תוכניות חונכות המעודדות שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע מנוסים ועובדים צעירים בעלי ידע טכנולוגי .

 

  1. אימוץ שיטות מתקדמות לגיוס כישרונות

חשוב לאמץ גישות מתקדמות לגיוס כישרונות ולפנות לחברות  המתמחות בתהליכים כאלה ומשלבות ידע בתעשיות המסורתיות לצד ידע בתעשיות הטכנולוגיות . הניסיון של חברות מהסוג הזה עוזר לחברות לאתר כישרונות בדרך של מיפוי השוק, לימוד התרבות הארגונית והצרכים שלכם , פניה פרו-אקטיבית למועמדים שאינם מחפשים עבודה ובעיקר חשיבה מחוץ לקופסה .

גיוס מסוג זה יעשה שימוש בכלים חדשניים , ידע רב ומעודכן אודות השווקים הרלוונטיים של החברה, היכרות עם דרישות התפקיד ויכולת לרתום מועמדים מוכשרים.

 

6. לסיכום

 

תעשיות מסורתיות אינן מוגבלות עוד לפרקטיקות העבר. על ידי אימוץ הטכנולוגיה ושיפור הגיוס, תעשיות אלו יכולות לא רק לשרוד אלא גם לשגשג בעידן המודרני.

אוטומציה, IoT , פיתוח מיומנויות, ושיפור תהליך הגיוס מאפשרות למגזרים המסורתיים להישאר תחרותיים, למשוך כישרונות חדשים ולהבטיח את הצמיחה העתידית שלהם.

———————–

*לבנת קיזנר – מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

חברת  Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים.

דוא"ל [email protected]   נייד 052-3421616, www.hunter.co.il

————————

מקור התמונה: https://www.peoplematters.in/article/diversity/better-talent-strategies-better-diverse-talent-in-tech-industry-33951