יוניברסל 1

אוטומציה בשנת 2023 – העתיד טמון בפתרונות Turnkey

יוניברסל - אנדראס

מאת: אנדרס בק (Anders Beck), סגן נשיא לאסטרטגיה וחדשנות ב-Universal Robots

 

בשנים האחרונות ראינו לא מעט ארגונים שמטמיעים בקצב מהיר שינויים מונעי טכנולוגיה. ככל שהחברה האנושית הופכת ליותר ויותר דיגיטלית, אימוץ טכנולוגיות וניהול אפקטיבי של תהליכים חדשים הוא המפתח להצלחה של כל עסק.

 

מה ניתן לצפות לקראת 2023 על רקע הטרנספורמציה המהירה שניתן להבחין בה בכמעט כל סביבות העבודה בתעשייה, בין אם מדובר בסביבת עבודה היברידית, או אחת כזו המאמצת בדיוק טכנולוגיות חדשות? הנה מספר תחזיות:

 

 

  1. 1. פתרונות Turnkey יהפכו את האוטומציה לנגישה יותר מאי פעם

בשנים האחרונות יש התפתחות גדולה ומהירה של סוגים רבים ושונים של טכנולוגיות מתקדמות. ההתקדמות ברובוטיקה, למידת מכונה וטכנולוגיות אחרות גדלות בקצב מסחרר. בשעה שהטכנולוגיה מבטיחה לשנות או לחולל מהפכה בעסקים ובחברות ברחבי העולם, הרי שכל חברות הטכנולוגיה סובלות מאותה בעיה – הן לא יכולות להיות מוצלחות בהכל.

 

בעולם הרובוטיקה זה לא שונה. יצירת מערכת רובוטית דורשת חומרה, פיתוח תוכנה, פיתוח אפליקציות, חיישנים וממשקים. זאת בדיוק הסיבה ש- 2023 תהיה השנה של פתרונות Turnkey. יצרני  הציוד (OEMs) – חברות היוצרות יישומים ומוצרים חדשים סביב טכנולוגיות – יעמדו במרכז. הן מסוגלות להניע חדשנות על ידי שילוב טכנולוגיות שמספקות פתרונות ליישומים הנפוצים ביותר, למשל ריתוך ומשטוח. התוצאה? האוטומציה תהיה מתוחכמת עוד יותר ופשוטה לשימוש מאי פעם.

 

Enabled Robotics, חברת OEM דנית, היא דוגמה טובה לצורה שבה זה עובד. מאז 2016 החברה פועלת לשלב שני סוגים של טכנולוגיה חדשנית על ידי הרכבת זרועות רובוט שיתופיות (קובוטים) על רובוטים ניידים אוטונומיים (AMR). זאת טכנולוגיה היברידית שפועלת היום בתעשייה, ניהול מחסנים, ייצור ויישום רובוטיקה בשיפור השירות בבתי החולים.

 

בסופו של דבר, פתרונות האלה שבוצעו ״מחוץ לקופסה״,  מקלים על החברות לשלב טכנולוגיות בשגרת היום יום ואין גבול לדרכים שבהן החברות ימצאו דרך לשלב רובוטים לצד בני אדם בעולם העבודה.

יוניברסל 2

  1. 2. היצרנים יפנו לייצור מודולרי

רובוטים תעשייתיים ומסורתיים נשארים חשובים בחלקים מסוימים של הייצור, אבל בשוק מתחילים לראות מגמה של פריסת מודלים גמישים יותר של ייצור, בעיקר בגלל העובדה שרובוטים תעשייתיים הם בדרך כלל גדולים, מקובעים ומורכבים.  לעומת זאת, קובוטים יכולים לבצע מגוון דומה של פעילויות בדומה לרובוטים תעשייתיים מסורתיים, אבל

הם קטנים יותר, קלים יותר והרבה יותר קלים לתפעול. הם חסכוניים הרבה יותר ונועדו לעבוד לצד בני אדם ומהווים פחות סיכון בנושא הבטיחות. הם גם מתאימים יותר לסביבות הדורשות גמישות והסתגלות – שיקול מרכזי כשאנחנו עוברים לשנת 2023.

תעשיית הקובוטים צפויה לגדול ל-2.2 מיליארד דולר עד 2026 (The Collaborative Robot – דוח שוק). כשקובטים ממשיכים לשנות את הדרך שבה עבודות דוגמת אריזה, משטוח, ריתוך והרכבה, מתבצעות, בשנת 2023 נראה שאפילו חברות גדולות יותר פונות לקובוטים כדי להגביר את המודולריות בייצור שלהם.

 

  1. 3. קובוטים מזן חדש עשויים לשנות את הנוף בלא מעט יישומים

ככל שיותר ויותר חברות יאמצו אוטומציית קובוטים, עדיין יימצאו חברות שיחפשו את הפתרונות להעמסת מטענים כבדים יותר. החדשות הטובות הן שבתקופה האחרונה השוק היה עד להצגה של לא מעט רובוטים שמפגינים יכולות הרמה גבוהות יותר, כמו גם הגעה למרחקים גדולים יותר – לטובת שינוי חייהם של לא מעט עובדים. בשנת 2023, Universal Robots הציגה קובוט חדש, UR20, אשר בנוי לעמוד בעומסים גבוהים יותר, לעמוד בקצב עבודה גבוה יותר ובעל בקרת תנועה, בתוך מערכת קלת משקל וקטנה. יצרנים מחפשים את הפתרון הטוב ביותר שיכול לשפר את איכות העבודה ואת הקצב שלה, לכן אין ספק שהקובוט הוא המתאים ביותר למשימה.

 

יוניברסל 3

  1. 4. העלייה ארוכת הטווח בהתקנת רובוטים תעשייתיים תימשך למרות אי הוודאות בעולם התעשייה

דו"ח הרובוטיקה העולמי האחרון של IFR שנערך ב-2021 הראה עלייה של 31% בהתקנת הרובוטים התעשייתים בשוק לעומת השנה הקודמת. בגדול, התקנות הרובוטים בין 2015 ל-2021 כמעט והוכפלו. למרות שהגידול בשנת 2022 נראה מעט איטי יותר בתעשייה, המצב נובע בעיקר מהאטה גלובילת, או אי ודאויות עולמיות ומחסור ברכיבים.

מבט קדימה לקראת 2023 מראה אופטימיות זהירה: אנו צופים שמגמת אימוץ הקובוטים תמשיך ותצמח. הסיבות? עסקים ברחבי העולם מתמודדים עם מחסור בעובדים מיומנים ומנוסים ולמרות האתגרים הגדולים הניצבים בפני התעשייה כיום, די ברור כי אנו נמצאים בעיצומו של מעבר ל״תעשייה 5.0״, שבה עבודה לצד קובוטים תיצור סביבת עבודה יותר ממוקדת,  ברת קיימא ועמידה בפני זעזועים.

 

  1. 5. הלקוחות הם בעצם ה"לב הפועם" בפיתוח המוצר

למרות שאנו מדברים על שיתוף הקובוטים והרובוטים במקום העבודה, שיתוף פעולה אנושי הוא מה שמניע חדשנות יותר מכל דבר אחר. לקוחות מבינים את הצרכים שלהם טוב יותר מכל אחד אחר והמשמעות היא שחברות רובוטיקה יערבו הרבה יותר את לקוחות הקצה בפיתוח המוצר. זו הסיבה ש-Universal Robots ארגנה מחדש את צוותי יצירת המוצרים שלה ומתמקדת מאוד בהבנת הבעיות איתם מתמודדים הלקוחות עוד לפני התכנון של הפתרונות ויישומן. בסופו של דבר, המטרה היא לאפשר ללקוחות להשפיע ישירות על המוצר שהם קונים כדי שיוכלו להשיק אותו לשוק בצורה הנכונה והחכמה ביותר.

 

עתיד מזהיר

העתיד של הקובוטים נראה מזהיר למדי ועסקים צריכים להמשיך לחדש ולהמציא את עצמן מחדש כל הזמן ולהישאר דינאמים כדי להמשיך לשרוד ולהתרחב.

 

לקראת שנת 2023, חברות רבות מסתמכות יותר ויותר על טכנולוגיה ועל חדשנות, ורוצות להמשיך לשנות את כללי המשחק.

 

קרדיט לתמונות: קרדיט UR