תעשיות מספנות ישראל מעדכנת על הרחבת צי האוניות שבבעלותה: רוכשת אוניית מטען בעלת כושר נשיאה משמעותי של כ-38 אלף טון, בתמורה לכ-15.1 מיליון דולר
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "השלמנו היום עסקה לרכישת אוניית מטען כללי גדולה, אשר תצטרף לצי האוניות שלנו. הרכישה מתבצעת בהתאם לאסטרטגיית החברה, המכוונת לניהול צי אוניות, הן לטובת הפעילות הלוגיסטית של החברות בקבוצה והן לפעילות לוגיסטית ברחבי העולם. בתקופה האחרונה פעלנו להגדלת נפח האוניות אותן אנו מפעילים ובהתאם לכך מכרנו ארבע אוניות קטנות יותר, תוך ניצול הזדמנויות למכירה ברווחיות גבוהה, וכעת האונייה הנרכשת הינה גדולה משמעותית עם נפח הובלה של כ-38,000 טון. החברה ממשיכה להשקיע משאבים משמעותיים הן בפעילותה העסקית השוטפת והן בפיתוח מנועי צמיחה חדשים. במסגרת מאמצים אלה, אנו מקדמים את השלמת בניית הממגורות בהשקעה של כ-300 מיליון שקל ובניית מסילת הרכבת, שתחבר את מתחם החברה למסילה הארצית. עם השלמת בניית הממגורה ניתן יהיה לשלב את האוניות הגדולות להובלת תבואות עבור לקוחות הממגורות ובכך להרחיב את סל השירותים – הובלה ימית, פריקה בנמל והובלה ברכבת".
חברת תעשיות מספנות ישראל מעדכנת היום כי במסגרת פעילות המגזר להובלה ימית אשר בניהולו של מר תמיר בן לייש חתמה על הסכם לרכישת אוניית מטען בעלת כושר נשיאה משמעותי של כ-38 אלף טון וזאת תמורת כ-15.1 מיליון דולר (כ-56.1 מיליון שקל). השלמת ההתקשרות צפויה להתבצע במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024, כאשר עם השלמת העסקה ימנה צי אוניות המטען של החברה 11 אוניות מטען, מתוכן ארבע אוניות לשינוע מלט.
רכישת האונייה הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה בתחום ההובלה הימית, לאיתור הזדמנויות לרכישת אוניות בתנאים אטרקטיביים, לצורך תמיכה והשלמה של הפעילויות העסקיות שלה ושל החברות הקשורות אליה, וכחלק מפיתוח עסקי שמטרתו להרחיב ולייעל את מגוון והיקפי הפעילות במגזר. יצוין, כי במהלך השנים 2023-2024 מכרה החברה 4 אוניות מטען קטנות יותר, בנפחים של 4,000-7,850 טון וזאת במחירים הזדמנותיים אשר יצרו לחברה רווח הון בהיקף כולל של כ-33 מיליון שקל ל-4 האוניות שנמכרו, ועתה בחרה החברה לרכוש אוניה בעלת כושר נשיאה גדול יותר באופן משמעותי, שתאפשר לחברה הרחבה של הפעילות בשוק האוניות הגדולות, ובכך הרחבת של סל השירותים במגזר.
לאחרונה עדכנה תעשיות מספנות ישראל כי הוסרו המגבלות על שינוע מטענים בנמל מספנות ישראל (למעט מטעני כלי רכב חדשים בייבוא), לאחר שנים ארוכות בהן פעלה החברה להסרת המגבלות. לפי המתווה, בשנת 2024 יועלה רף מגבלת שינוע המטענים החלה על הנמל מ- 5% מהיקף המטענים המשונעים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת ל-9%. החל משנת 2025 ואילך תוסר המגבלה האמורה לחלוטין. נמל מספנות ישראל נערך להגדיל את היקפי פעילותו בהשקעה בהקמת ממגורות ומערכות פריקה מתקדמות ומהירות וחיבור הנמל למסילת הרכבת הארצית.
חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע ע"י חברת הבת, מספנות ישראל בע"מ, שהוקמה ב-1959 והופרטה ב-1995. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס וייצור דבקים וצבע, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 10 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת ממגורות, יבוא ביטומן, יבוא ושיווק של חומרי בניה נוספים והקמת שלוחת רכבת ישראל במתחם החברה שתאפשר שינוע מטענים הנפרקים בנמל מספנות ישראל אל כל רחבי הארץ ועוד.
*********************
צילומים: דרור גיל ודניאל צרסקי
********************
מסמך זה מסכם את עיקרי הדיווח של החברה, לצורך הנגשת תמצית המידע הרלבנטי, כפי שאושר על ידי החברה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לעיון בדיווח המלא, כפי שפורסם רשמית על ידי החברה באתר רשות ני"ע ו/או באתר הבורסה ו/או באתר החברה, והכולל מידע נוסף, לרבות אזהרות משפטיות. אין לראות במסמך זה המלצה ו/או ייעוץ לרכישת ני"ע, ביצוע השקעות או עסקאות כלשהן בני"ע.