תנובה תפעיל משאית חשמלית לחלוקת מוצרי חלב

חברת תנובה וקבוצת מאיר חנכו לאחרונה ולראשונה את המשאית החשמלית הראשונה שעולה השבוע על כבישי ישראל. המשאית מתוצרת Volvo מדגם FE (VNMUBB), שהיא גם המשאית החשמלית המצוננת הראשונה בישראל, תחלק מוצרי חלב של תנובה, ותצא ממרלוג דן חלב של תנובה בפתח תקוה, לחלוקת מוצרים בפתח תקווה וגוש דן. המשאית כוללת יחידת קירור חשמלית, תוך שמירה על טמפרטורה מבוקרת, ועל גגה מורכב פאנל סולארי. מדובר במשאית שנעשה בה שימוש בכל אירופה, לרבות לצרכי הפצה ושילוח, וכעת גם בישראל.

 

המשאית החשמלית של חברת Volvo שוקלת כ-26 טון ובעלת הספק מנוע חשמלי שווה ערך ל-350 כ״ס. היא מגיעה לטווח של עד 250 ק״מ וניתנת להטענה כמו כל טעינת רכב חשמלי פרטי בעמדת טעינה רגילה (8-10 שעות טעינה) או מהירה (1.5-2 שעות הטענה). תפעול המשאית החשמלית זהה לתפעול משאית רגילה למעט אופן טעינת הרכב. כל נהג בעל רישיון נהיגה למשאית נדרש לעבור הדרכה לתפעול תקלות ותחזוקה מטעם רשת המוסכים של קבוצת מאיר, כאשר תנובה היא זו שתתקין את עמדות הטענת המשאיות.

 

שגיא שויפלד, סמנכ״ל חטיבת שרשרת האספקה בתנובה: ״אנו גאים להיות החלוצים בישראל בהטמעת משאית חשמלית כחלק ממאמצינו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשפר את איכות הסביבה. מדובר בחלק מהתכנית הרב שנתית של תנובה להשתמש באנרגיה ירוקה יותר לאורך שרשרת האספקה. המשאית החשמלית תאפשר לנו להמשיך לספק ללקוחותינו את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר, תוך שמירה על סביבת המחר״.

 

חגי דקל, מנהל חטיבת הרכב הכבד בקבוצת מאיר: ״קבוצת מאיר שמה לה למטרה לסייע בצמצום פליטת המזהמים בישראל, המשאית החשמלית היא דוגמא נוספת בפעילות זו. עלויות החשמל לתפעול המשאית החשמלית נמוכות משמעותית בהשוואה לעלויות הדלק. כמו כן, המשאית מצמצמת משמעותית פליטות מזהמים, כגון 2ICO ו-NOx. המשאית תתאים לכניסה לערים אשר מגבילות או יגבילו בעתיד כניסת רכבים מזהמים לשטחה. מותג וולוו מציג פתרונות זמינות למשאיות חשמליות בכל טווחי המשקל של 15 טון ומעלה ומוביל את מהפכת החשמל בשוק המשאיות תוך כדי שמירה על אוויר נקי וסביבת עבודה שקטה״.

********************

בתמונה: המשאית החשמלית של תנובה. צילום: שלומי יוסף

*****************

הידיעה באדיבות אתר Port2Port