מספנות ישראל - תמונת אווירה

מספנות ישראל מסכמת את הרבעון השני של 2024 עם גידול בהיקפי הפעילות ביחס לרבעון הקודם

מספנות ישראל

מספנות ישראל מסכמת את הרבעון השני של 2024 עם גידול בהיקפי הפעילות ביחס לרבעון הקודם. הגידול מול רבעון קודם מיוחס בעיקר למגזר חומרי בניה והמגזר הנמלי, והחברה צופה המשך התאוששות בפעילות מגזרים אלו גם ברבעון השלישי של 2024. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו לכ-301.8 מיליון שקל, לעומת כ-269.7 מיליון שקל ברבעון הקודם, ולעומת כ-375.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם כ-40 מיליון שקל והרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם לכ-18.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה לשנת 2024 ההכנסות הסתכמו לכ-571.4 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם לכ-76.3 מיליון שקל. התקדמות משמעותית בבניית פרוייקט הממגורה וחיבור למסילה הארצית שסיומם צפוי במהלך 2025

צביקה שכטרמן - מספנות ישראל - צילום דרור גיל

(צילום: דרור גיל)

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "תוצאות החברה ברבעון השני משקפות שיפור בהיקפי הפעילות של החברה בהשוואה לרבעון הראשון, שיפור המיוחס למגזר חומרי בניה והמגזר הנמלי, כאשר  על בסיס המצב הנוכחי, החברה צופה המשך התאוששות וגידול בפעילות במגזרים אלו גם ברבעון השלישי של 2024. מגזרים אלו כמובן הושפעו בצורה ניכרת עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל והדבר עדיין מתבטא בתוצאות אל מול התקופה המקבילה אשתקד. אנחנו מעריכים כי ישנם ביקושים כבושים משמעותיים בשוק הבניה והתשתיות שעם סיום המלחמה יבואו לידי ביטוי בפעילות מואצת וביקושים גבוהים לחומרי גלם לבנייה על מנת להדביק את קצב ההתקדמות בפרויקטים, ושיקום הנזקים בחבלי הארץ בצפון ובדרום. מנועי הצמיחה המשמעותיים שלנו, פרויקט הממגורות ובניית מסילת הרכבת שתחבר את מתחם החברה למסילה הארצית מתקדמים בקצב משביע רצון, תוך עמידה בתקציב ובלוחות הזמנים. תעשיות מספנות ישראל ממשיכה לאורך השנים בהתנהלות פיננסית שמרנית, עם יתרות מזומנים של כ-423 מיליון שקל, ומסגרות אשראי לא מנוצלות המאפשרות לנו גמישות פיננסית ויכולת לנצל הזדמנויות עסקיות. אנחנו מייחלים לחזרת החטופים במהרה לביתם ולחזרת כוחות הבטחון לשלום, ומשתתפים בצער משפחות הנרצחים והחללים".

חברת תעשיות מספנות ישראל בע"מ דיווחה את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2024.

 

עיקרי התוצאות לרבעון השני לשנת 2024:

ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-301.8 שקל, לעומת כ-269.6 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2024, וכ-375.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר בשל ירידה בהיקפי הפרוייקטים בביצוע במגזר המספנה והשפעות המלחמה על מגזר חומרי הבניה.

  • במגזר חומרי הבניה, בניהולו של מנכ"ל סימנט, אייל הכט, ההכנסות הסתכמו ברבעון השני לכ-185.2 מיליון שקל, לעומת כ-158.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, ובהשוואה לכ-219.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות לעומת אשתקד נובע מהשפעות מלחמת חרבות ברזל, שהביאה להאטה בענף הבנייה. רווחי המגזר הסתכמו לכ-16.2 מיליון שקל (9% מההכנסות), לעומת כ-11 מיליון שקל (כ-7% מההכנסות) ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-27 מיליון שקל (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

להערכת החברה כל עוד לא תחול הסלמה ביטחונית נוספת ביחס למצב הקיים נכון למועד דוח זה וקצב הפעילות הנוכחי של החברה במגזר יישמר, השפעת המלחמה לרעה על פעילותה במגזר חומרי הבנייה תצומצם עוד ברבעון השלישי לשנת 2024 והחברה מעריכה כי תחול עלייה נוספת של 15%-20% במחזור המכירות במגזר זה ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני של 2024.

חומר הגלם העקרי במגזר הינו המלט. החברה מעריכה כי על אף המגבלות וחוסר הוודאות לגבי אפשרות המשך אספקת מוצרים מטורקיה, היא תוכל להמשיך ולייבא מלט בכמויות משמעותיות בעיקר מיוון, וכן למצוא חלופות נוספות לייבוא המלט מספקים אחרים במדינות אחרות. יצוין כי להערכת החברה, יבוא ממקורות אחרים לא ישנה מהותית את הוצאות החברה במגזר חומרי הבניה.

  • במגזר המספנה, בניהולו של מנכ"ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון השני הסתכמו לכ-64.4 מיליון שקל, לעומת כ-60.2 מיליון שקל ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-89.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. רווחי המגזר הסתכמו לכ-5.9 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות), לעומת כ-7.9 מיליון שקל (כ-13% מההכנסות) ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-12.6 מיליון שקל (14% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע מסיום פרוייקטים ומסירת כלי שיט.
  • במגזר הנמל ההכנסות ברבעון השני הסתכמו לכ-35.4 מיליון שקל, לעומת כ-29.8 מיליון שקל ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-38.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע מקיטון בכמות האוניות שפקדו את הרציף עקב השפעות מלחמת חרבות ברזל, אשר גרמה לקיטון בתנועת המטענים בישראל. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו לכ-10 מיליון שקל (28% מההכנסות) לעומת כ-3.9 מיליון שקל (13% מההכנסות) ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-10.8 מיליון שקל (28% מההכנסות) ברבעון המקביל.

להערכת החברה, כל עוד לא תחול הסלמה ביטחונית נוספת ביחס למצב הקיים נכון למועד דוח זה וקצב הפעילות הנוכחי של החברה במגזר הנמל יישמר, היקפי הפעילות של החברה במגזר הנמל ברבעון השלישי של 2024 יהיו דומים לאלו שברבעון המקביל אשתקד, המשקפים גידול לעומת הרבעון השני של 2024, ולא צפויה עוד השפעה מהותית של המלחמה על פעילותה במגזר הנמל ברבעון השלישי של השנה.

  • במגזר ההובלה הימית, בניהולו של מנכ"ל ההובלה הימית, תמיר בן ליש, ההכנסות הסתכמו ברבעון לכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-17.8 מיליון שקל ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-24.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מירידה במחירי ההובלה הימית הממוצעים, וכן בשל ירידה במספר ימי פעילות הספינות, עקב מכירת ספינות בתקופה. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-7 מיליון שקל (כ-53% מההכנסות), לעומת כ-11.7 מיליון שקל (66% מההכנסות) ברבעון הראשון, ובהשוואה לכ-13.5 מיליון שקל (54% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני הסתכם לכ-18.7 מיליון שקל, לעומת כ-13.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, ובהשוואה לכ-44.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

 ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם לכ-40 מיליון שקל, לעומת כ-36.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, ובהשוואה לכ-66.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-18.7 מיליון שקל, עלייה של כ-65% לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, וירידה לעומת כ-30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

עיקרי התוצאות למחצית הראשונה לשנת 2024:

ההכנסות במחצית הסתכמו לכ-571.4 שקל, לעומת כ-773.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 הרווח התפעולי של החברה בתקופה הסתכם לכ-32.1 מיליון שקל, לעומת כ-91.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח התפעולי ברבעון הושפע בעיקר מהירידה בהכנסות וירידת מחירים במגזר ההובלה הימית, ומנגד מגידול בהכנסות אחרות, נטו המיוחסת לרווח שנרשם ממכירת שתי אוניות מטען בתקופה.

 ה-EBITDA בחציון הסתכם לכ-76.3 מיליון שקל, לעומת כ-134.3 מיליון שקל במחצית הראשונה בשנת 2023.

החברה רשמה במחצית הראשונה לשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-30 מיליון שקל, לעומת כ-63.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הונה העצמי של החברה, נכון ליום 30.6.2024 עומד על כ-941.3 מיליון שקל (מתוכו כ-935.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). ומהווה 55.3% מסך נכסי החברה.

נכון ל-30.6.2024 לחברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף כולל של כ-423.6 מיליון שקל.

צבר ההזמנות במגזר המספנה עומד נכון לפרסום הדוח על כ-186 מיליון שקל

אירועים בתקופת הדו"ח ולאחריו:

  • במרץ 2024 הושלמה העסקה למכירת אונייה, תמורת כ-6.5 מיליון דולר (כ-24.8 מיליון שקל) שנחתמה באוגוסט 2023. החברה הכירה ברווח של כ-6.5 מיליון שקל. האונייה נרכשה ע"י החברה הנכדה בשנת 2018 ובעלת כושר נשיאה של כ-7,850 טון.
  • באפריל 2024 הושלמה העסקה למכירת אוניה לשינוע מטען כללי בעלת כושר נשיאה של 7,850 טון בתמורה ל-23.5 מיליון שקל שנחתמה בדצמבר 2023. החברה צפויה להכיר בגין העסקה ברווח של כ-7 מיליון שקל.
  • באפריל 2024 הודיעה וחילקה החברה דיבידנד בסך של 120 אגורות למניה, ובסך כולל של 30 מיליוני ש"ח, בהתאם למדיניות החברה.

חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע ע"י חברת הבת, מספנות ישראל בע"מ, שהוקמה ב-1959 והופרטה ב-1995. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית.

(בתמונה, מימין לשמאל, שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב – צלם: דניאל צרסקי)

לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס וייצור דבקים וצבע, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 10 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת ממגורות, יבוא ביטומן, יבוא ושיווק של חומרי בניה נוספים והקמת שלוחת רכבת ישראל במתחם החברה שתאפשר שינוע מטענים הנפרקים בנמל מספנות ישראל אל כל רחבי הארץ ועוד.

*************************

קרדיט לתמונה הראשית: אתר מספנות ישראל