מספנות ישראל ממשיכה את מגמת השיפור בתוצאות ביחס לרבעונים קודמים

מספנות ישראל

מספנות ישראל ממשיכה את מגמת השיפור בתוצאות ביחס לרבעונים קודמים, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-348.1 מיליון שקל, לעומת כ-301.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, וכ-269.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הצמיחה בהכנסות ביחס לרבעונים קודמים – בתמיכת התאוששות משמעותית במגזר חומרי הבנייה ובמגזר הנמלי שגם מציגים גידול עקבי ברווחים. ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם כ-44.7 מיליון שקל והרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם לכ-17.9 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 ההכנסות הסתכמו לכ-919.4 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם לכ-122.3 מיליון שקל

צביקה שכטרמן - צילום דרור גיל

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את מגמת השיפור בהיקפי הפעילות שאנו חווים ביחס לרבעונים קודמים, בדגש על מגזר חומרי הבנייה והמגזר הנמלי. שני המגזרים הושפעו באופן ניכר בחודשים הראשונים של מלחמת 'חרבות ברזל', וכעת מציגים התאוששות משמעותית בהכנסות וברווחים שחזרו לאזורי הרמות של טרום המלחמה. החברה, באמצעות חברות הקבוצה, ממשיכה ביישום אסטרטגיית החברה של המשך פיתוח וביסוס מנועי צמיחה מגוונים וחזקים שיתמכו במגמת צמיחה ארוכת טווח באמצעות פעילות סינרגטית בין מגזרי הפעילות, בין היתר בקידום פרויקטים במגזר המספנה ובניהול צי אוניות, המיועדות הן לטובת הפעילות הלוגיסטית של החברות בקבוצה והן לפעילות לוגיסטית ברחבי העולם. בהקשר זה, החברה פעולת להשלמת בניית ממגורה שעם השלמתה ניתן יהיה לשלב את האוניות הגדולות שבציי החברה להובלת תבואות עבור לקוחות הממגורות ובכך להרחיב את סל השירותים שאנו מספקים.

נציין כי פרוייקט הממגורות ממשיך להתקדם בהתאם לתוכניות, חרף השפעות המלחמה וכך גם בניית מסילת הרכבת, שתחבר את מתחם החברה למסילה הארצית. נמשיך לפעול להאצת מגמת השיפור בתוצאות, ולביסוס מנועי צמיחה חזקים שיתמכו במגמת צמיחה ארוכת טווח".

 

חברת תעשיות מספנות ישראל בע"מ דיווחה את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024.

עיקרי התוצאות לרבעון השלישי לשנת 2024:

  • ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-348.1 מיליון שקל, לעומת כ-301.8 שקל ברבעון הקודם, וכ-400.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. השינוי בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר בשל השפעות המלחמה על מגזר חומרי הבנייה, ירידה בהיקף ביצוע הובלות ימיות בשל מכירת כלי שיט וירידה בהיקפי הפרויקטים בביצוע במגזר המספנה.
  • במגזר חומרי הבניה, בניהולו של מנכ"ל סימנט, אייל הכט, ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי לכ-236.1 מיליון שקל, לעומת כ-185.2 מיליון שקל ברבעון השני, ובהשוואה לכ-256.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו לכ-26 מיליון שקל (11% מההכנסות), לעומת כ-16.2 מיליון שקל (9% מההכנסות) ברבעון הקודם, ובהשוואה לכ-22.3 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת משיפור ברווחיות פעילויות חדשות.

יצוין כי מורגשת התמתנות בעוצמת השפעת המלחמה על ענף הבנייה, וברבעון השלישי של שנת 2024 ניכרה מגמה של התאוששות משמעותית בשוק אספקת חומרי הבניה ביחס לרבעון הראשון והשני של השנה, עקב חזרה הדרגתית לפעילות בחלק מאתרי הבניה בארץ. הכנסות הרבעון השלישי משקפות מגמת עלייה של כ-27% לעומת הרבעון הקודם (רבעון שני של 2024) במגזר חומרי בניה. מבחינת רווחיות ניתן לראות חזרה לרמות הרווחיות של הרבעון המקביל אשתקד (הרבעון שלפני המלחמה)

  • במגזר הנמל ההכנסות ברבעון השלישי עלו לכ-40.2 מיליון שקל, לעומת כ-35.4 מיליון שקל ברבעון הקודם, ובהשוואה לכ-38.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בכמות המטענים שנפרקו. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-11.3 מיליון שקל (28% מההכנסות), לעומת כ-10 מיליון שקל (28% מההכנסות) ברבעון השני, ובהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל (27% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. לפרט שהתוצאות משקפות את חזרת הפעילות של מגזר זה לרמות של לפני המלחמה ואף מעט מעבר.
  • במגזר המספנה, בניהולו של מנכ"ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-58.7 מיליון שקל, לעומת כ-64.4 מיליון שקל ברבעון השני, ובהשוואה לכ-82.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. רווחי המגזר הסתכמו לכ-4.4 מיליון שקל (8% מההכנסות), לעומת כ-5.9 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות) ברבעון השני, ובהשוואה לכ-10.5 מיליון שקל (13% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע מסיום פרויקטים ומסירת כלי שיט. הירידה נובעת כתוצאה מהשלמת פרויקטים ומסירת כלי שייט.
  • במגזר ההובלה הימית, בניהולו של מנכ"ל ההובלה הימית, תמיר בן ליש, ההכנסות הסתכמו ברבעון לכ-13.1 מיליון שקל, בדומה להכנסות ברבעון השני, ובהשוואה לכ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מירידה במחירי ההובלה הימית הממוצעים, וכן בשל ירידה במספר ימי פעילות הספינות, עקב מכירת ספינות בתקופה. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-2 מיליון שקל (15% מההכנסות), לעומת כ-7 מיליון שקל (כ-53% מההכנסות) ברבעון השני, ובהשוואה לכ-15.7 מיליון שקל (76% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי לעומת הרבעון השני ולעומת הרבעון אשתקד נובע מהכרה ברווח הון ממכירת כלי שייט ברבעון השני וברבעון המקביל אשתקד.

החברה מעריכה כי ככל שלא תחול הסלמה נוספת ביחס למצב הקיים, מגמת השיפור בהכנסות הרבעון השלישי במגזר חומרי הבניה ומגזר הנמל עשויה להמשך גם ברבעון הרביעי של השנה. עם זאת, לאור אי הוודאות באשר למשך המלחמה, היקפה והשלכותיה, נכון למועד הדוח, אין ביכולתה של החברה לאמוד באופן מדויק את מלוא היקף הפגיעה של השפעת המלחמה על תוצאותיה

הרווח הגולמי  של החברה ברבעון השלישי הסתכם לכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.6  מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2024, ובהשוואה לכ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם לכ-22.5 מיליון שקל, לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2024, ובהשוואה לכ-36.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. עיקר השינוי לעומת אשתקד נובע מהכרה ברווח הון ממכירת כלי שייט בשנה ברבעון המקביל שנה שעברה.

ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם לכ-44.7 מיליון שקל, לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2024, ובהשוואה לכ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

החברה רשמה ברבעון השלישי לשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-17.9 מיליון שקל, לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון השני, ובהשוואה לכ-24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

 

עיקרי התוצאות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024:

ההכנסות בתקופה הסתכמו לכ-919.5 מיליון שקל, לעומת כ-1.17 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר בשל השפעות המלחמה ברבעונים הראשונים של השנה במגזר חומרי הבניה, ירידה בהיקף ביצוע הובלות ימיות בשל מכירת כלי שייט וירידה בהיקפי הפרויקטים בביצוע במגזר המספנה.

הרווח הגולמי של החברה בתקופה הסתכם לכ-125.2 מיליון שקל, לעומת כ-185.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מהירידה בהכנסות.

הרווח התפעולי של החברה בתקופה הסתכם לכ-54.7 לבדוק מיליון שקל, לעומת כ-127.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מהירידה בהכנסות והכנסות אחרות בשנה שעברה ממכירת כלי שייט.

ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הסתכם לכ-122.3 לבדוק מיליון שקל, לעומת כ-193 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2023.

החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-47.9 מיליון שקל, לעומת כ-87.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הונה העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2024 עומד על כ-959.4 מיליון שקל (מתוכו כ-952.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה 54% מסך נכסי החברה.

נכון ל-30.9.2024 לחברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף כולל של כ-404.9 מיליון שקל.

צבר ההזמנות במגזר המספנה עומד נכון לפרסום הדוח על כ-143.6 מיליון שקל.

***********************

חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע ע"י חברת הבת, מספנות ישראל בע"מ, שהוקמה ב-1959 והופרטה ב-1995. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס וייצור דבקים וצבע, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 10 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת ממגורות, יבוא ביטומן, יבוא ושיווק של חומרי בניה נוספים והקמת שלוחת רכבת ישראל במתחם החברה שתאפשר שינוע מטענים הנפרקים בנמל מספנות ישראל אל כל רחבי הארץ ועוד.

 

לפרטים נוספים – אייזנברג אליאש: PR: נעמה קולסקו 0536406766

———————— 

 מסמך זה מסכם את עיקרי הדיווח של החברה, לצורך הנגשת תמצית המידע הרלבנטי, כפי שאושר על ידי החברה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לעיון בדיווח המלא, כפי שפורסם רשמית על ידי החברה באתר רשות ני"ע ו/או באתר הבורסה ו/או באתר החברה, והכולל מידע נוסף, לרבות אזהרות משפטיות. אין לראות במסמך זה המלצה ו/או ייעוץ לרכישת ני"ע, ביצוע השקעות או עסקאות כלשהן בני"ע.