מאת: הדס וגידי כשר*
שאלות שכדאי שכל יצואן לארה"ב ישאל את עצמו
- ארה"ב ענקית, מה הוא המיקום האופטימלי של המרלו"ג ומרכז ההפצה התואם את מוצריי ולקוחותיי?
- האם מיקומו נכון בין הנמל המקבל למקום בו לקוחותיי יקבלו את המוצרים?
- איך לבצע אופטימיזציה לשילוח והאחסון של הסחורה?
- האם נדרשת אריזה מחדש בהתאם לדרישות הלקוח?
- האם יש צורך בבקרת איכות נוספת והתאמה למסירת הסחורה לפני ההפצה ללקוחות?
- האם יש צורך בהרכבה של המוצר בארצות הברית ואריזתו מחדש?
- איך ינוהל תהליך של החזרת סחורה ולאן תוחזר הסחורה?
אלה מספר שאלות על קצה המזלג שיצואן לארצות הברית חייב לשאול את עצמו, וההמלצה היא למצוא שותף לוגיסטי מקצוען ואמין ויחד איתו, צעד אחרי צעד, להקים את התשתית התפעולית והלוגיסטית. והשאלה המרכזית היא: איך עושים את זה נכון?
קצת רקע על הכותבים
בפעם הראשונה שלנו בהופעה בארצות הברית נשארנו, אם להודות על האמת- פעורי פה. לא רק בגלל ההופעה עצמה, אלא בשל הארגון והסדר ובקיצור הלוגיסטיקה. עבור מי שרגיל להופעה בקיסריה עם פקקים שמתחילים מיד עם העלייה לכביש החוף, אין ספק – מדובר בחוויה מעולם אחר.
התנועה בדרך להופעה זרמה ללא עיכוב, לא היו תורים: לא למזנוני האוכל ולא לשרותים ובסיום- עשרות אלפי אנשים יצאו החוצה בתוך דקות, נכנסו לרכבים ונסעו לבתיהם.
היכולות הלוגיסטיות המרשימות האלו הן חלק מהתרבות ומיושמות בכל תחומי החיים בארצות הברית: אם בתחומי המסחר ואם בתחומי הייצור והן שאיפשרו את השימוש בשיטת ה- "just in time " בשרשרת האספקה. לתפיסה זו יתרונות רבים, כאשר הכל עובד בהתאם לתכנון, אבל השנים האחרונות הדגישו דווקא את חסרונות השיטה וחשפו את המשק האמריקאי למחסור שלא נודע כמוהו מאז מלחמת העולם השניה. כשלוש שנים אחרי התפרצות הקורונה, בעיית של מחסור עדיין נמשכת ונראה כי הטראומה לא תשכח במהרה.
קניינים של חברות גדולות ובינוניות שפגשנו בשנה האחרונה שידרו מסר כמעט זהה. אף אחד אינו מוכן להיתפס בלי כיסא במשחק הכיסאות המוזיקליים. שרידות- זה שם המשחק. אם בעבר הדיון היה על מחיר ואיכות היום נוסף מימד חדש: אמינות האספקה. אם לחדד את הדברים אפילו יותר הרי שאמינות האספקה פירושה התחייבות לרמות מלאי מינימליות על אדמת ארצות הברית.
מענה נכון לקריטריונים אלו ונוספים הוא המפתח להצלחה. מציאת השותף הלוגיסטי הנכון הכרחית כדי לתת פיתרון לשביעות רצון הלקוח.
אתם מוזמנים ליצור קשר עם הדס וגידי ולקבל תשובות לשאלותיכם
——————————
* הדס וגידי כשר, מייסדים שותפים ב SRI Partners הנותנת מענה לוגיסטי בארצות הברית עם התמחות ב B2B. בין השרותים אחסון, הרכבה, אריזה מחדש , בקרת איכות ועוד.
הדס וגידי יהיו בארץ בין פברואר 22 ומרץ 3 וישמחו להיפגש עם יצואנים המעוניינים ללמוד יותר על הקורה בתחום ועל שרותי החברה.
צרו איתם קשר בוואטסאפ 17043505111+ או במייל [email protected]