המדינה נערכת לסגירת בז"ן: חברת נמלי ישראל פרסמה מכרז למיקשרי דלק וגפ"מ באשדוד (מתקן תת ימי לקשירת האניה בים הרחק מהיבשה לצורך הזרמת הדלקים), החלפת ושדרוג המקשרים תיתן מענה לרציפות התפקודית של משק האנרגיה, תצמצם סיכוני זיהום ים ותאפשר יבוא גפ"מ (גז בישול) לטובת שימושים משקיים בעיקר במוסדות ציבורים כולל בתי חולים, מאפיות ועוד
חברת נמלי ישראל פרסמה מכרז לתכנון מפורט ולהקמה (Design Build) להחלפת הצנרת התת ימית הישנה למקשר הצפוני ולדרומי, לצנרת חדשה בקריטריונים סביבתיים מתקדמים ולשם רציפות תפקודית של משק האנרגיה. בנוסף, תניח חנ"י צנרת ליבוא גפ"מ ("גז בישול") וליצוא גפ"מ אולפיני בתחום המרחב הנמלי באשדוד.
מיקשרים ימיים הינם מתקן תת ימי לקשירת האניה בים הרחק מהיבשה לצורך הזרמת הדלקים והגפ"מ באמצעות צינור ליבשה. החלפת ושדרוג המקשרים תיתן מענה לצרכים האנרגטיים של מדינת ישראל, תצמצם סיכוני זיהום ים ותאפשר יבוא גפ"מ (גז בישול) לטובת שימושים משקיים בעיקר במוסדות ציבורים כולל בתי חולים, מאפיות ועוד.
משימת הקמת מקשר גפ"מ באשדוד לצורך ייבוא גפ"מ וייצוא גפ"מ אולפיני הוטלה על חברת נמלי ישראל בהחלטת הממשלה 1231 ממרץ 2022, שהורתה על סגירת בז"ן עד לשנת 2029.
ב-1 בינואר 2026 תחל התארגנות בשטח להקמה והקמה בפועל תחל ב מאי 2026.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל בפועל, טיקו גדות: "חברת נמלי ישראל, המשמשת כזרוע הביצוע של מדינת ישראל בתחום התשתיות הימיות, לקחה על עצמה לבצע פרויקט בלו"ז קצר ומאתגר, להקמת מקשרי דלק וגפ"מ ימיים על פי תקנים סביבתיים מתקדמים שייתנו מענה לרציפות התפקודית של המשק. חברת נמל ישראל נטלה על עצמה פרויקט חשוב זה למרות תנאי אי הוודאות הרבים והאתגרים הרבים שיטופלו במקביל. הקמת המקשרים החדשים תספק מענה לשתי משימות לאומיות: הפסקת פעילות מיקשר הדלק הגולמי בשנת 2027 אם לא יוחלף הצינור, ולסגירת בתי הזיקוק