חברת איויב מובייל (eWaveMobile) הטמיעה בחברת ISRACO מבית טיב טעם, מערכת לניהול תחזיות ועיתוד מלאי.
ישרקו מתמחה במתן מגוון פתרונות קולינריים באמצעות יבוא, מכירה והפצה של מוצרי מזון טריים ויבשים בקטגוריות רבות: נקניקים, נקניקיות ופסטרמות, דגים ופירות ים קפואים, יינות ומשקאות אלכוהוליים, גבינות, מגוון מוצרי מכולת מצוננים וקפואים ומוצרי Ready To Cook. החברה מייבאת ומשווקת סל מוצרי גורמה קולינריים שלם הכולל מגוון של מעל ל- 2,000 פריטים.
החברה מוכרת את מוצריה למאות מסעדות, חנויות מזון ומעדניות, חנויות יין ואלכוהול, סיטונאי מזון, רשתות מרכולים ולכ- 50 סניפי רשת טיב טעם, עדן טבע מרקט ועוד.
המערך הלוגיסטי כולל הפצת מצוננים, קפואים, מוצרים יבשים, יין ואלכוהול. החברה מתחזקת שני מרכזים לוגיסטיים ייעודיים:
-
- בכנות – אחסון מבוקר של מוצרים יבשים, יין ומוצרי אלכוהול
- באזור התעשייה חפר – מוצרים טריים, מצוננים וקפואים.
לרשות החברה עומד צי של מעל 25 משאיות שהותאמו לדרישות הלוגיסטיקה של סוגי המוצרים השונים.
מטרות הפרויקט
פרויקט יישום מערכת תחזיות וחידוש מלאי נועד לתמוך ביעדי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות.
באמצעות תכנון וניהול מדויק של תחזיות הביקושים ואופטימיזציה רמות מלאי לטווחי זמן שונים (קצר, בינוני וארוך) ניתן יהיה לשפר משמעותית את הדיוק בניהול הרכש, ההפצה והאספקות.
הפרויקט נמדד בשלושה ממדים עיקריים:
- הגדלת מחזור המכירות על ידי העלאת רמת השירות אל מול הזמנות לקוח
- הגדלת מספרי סבבי מלאי תוך התאמת רמות מלאי איטי/עודף/מת לביקושים בפעול
- צמצום עלויות אחזקת המלאי ושיפור נצילות שטחי אחסון
תכולות הפרויקט:
- תכנון תחזית מכירה שבועית, עם אופק תכנון של שנתיים
- יצירת תחזית להשקות מוצרים חדשים
- תכנון השפעת מבצעים, ארועים וחגים על תחזית המכירות
- הגדרת קריטריונים וחישוב מדדי מלאי ביטחון
- יצירת המלצות רכש וייצור על פי אופק חידוש המלאי
- איחוד המלצות הרכש ויצירת הזמנות במערכת ה -ERP, תוך בניית מנגנון סבב אישור ההזמנות ברמת הנהלת חברת ישרקו
- טיוב נתוני מכירה היסטורית -נטרול אירועים ערב "חד פעמים" וחישוב השפעת אירועים מחזוריים בעלי השפעה עתידית (לדוגמא, חגים)
עקרונות וכלים מרכזיים בהטמעה ויישום המערכת בישרקו:
יישום והטמעת הפתרון התבסס על מספר עקרונות מרכזיים :
- One Demand View – ניהול תהליך תפעולי ארגוני לחיזוי ביקושים וחידוש מלאי על בסיס תשתית נתונים אחידה ושפה משותפת לניהול תחזית מכירות ביחידת הכספים, המכירות והתפעול של החברה.
- ניהול איכות התחזית – שימוש בכלים טכנולוגיים לזיהוי חרגים והגורמים המשפיעים על הביקוש והתחזיות, תוך יצירת תהליך מתמיד של שיפור איכות התחזית
- תגובה מהירה לשינויים – המערכת מזהה ומציפה את השינויים בדפוסי הביקוש מלקוחות החברה ברמת דיוק גבוה, דבר המאפשר להגיב בצורה מהירה לכל שינוי משמעותי שעשוי להשפיע על איכות התחזית
- Forecast Levels – ניהול נתוני התחזית בשלושה ממדים. היררכיית הפריט, ערוצי הלקוחות ורשת המחסנים. שיטת ניהול נתונים זו מאפשרת לתמוך בניהול תחזית מדויקת בכל החלקים השונים בחברה
- מידול אילוצים – על מנת לדייק את התחזית, בוצע מידול מלא של אילוצי שרשרת אספקה לאורך הרשת הלוגיסטית כגון אילוצי ספקים, אילוצי מערך האחסון ואילוצי מערך ההפצההשפעת חגים על תחזית מכירות – יישום אלגוריתם ייחודי אשר תומך, הן בניתוח סטטיסטי של השפעת החגים על המכירות בעבר והן מיצר חיושב אודות ההשפעה העתידית. בנוסף, אלגוריתם זה מאפשר בקרה וניהול הנתונים בצורה שקופה ונוחה למשתמשמלאי ביטחון – הגדרת מודל מלאי בטחון דינאמי בהתבסס נתוני תחזית הביקושים, תוך התאמתו לתנודות בשינוי הביקוש ולרמת השירות של הספקים
- מודל חידוש מלאי רשתי – מודל זה מאפשר לייצר המלצות לחידוש המלאי בתפיסת "רשת לוגיסטית" תוך יצירת המלצות לרכש מספקים, העברת פרטי מלאי מהמחסן המרכזי למחסן האזורי, ויצירת אופטימיזציה אשר לוקחת בחשבון את רמות המלאי בכל נקודת קצה בהתייחסות למדיניות השירות מול הלקוחות
- כלי בקרה – היישום כולל כלי בקרה מתקדמים ביותר, לשימוש צוות התכנון, לצורך זיהוי חריגים, וקבלת החלטות מהירה לצורך מתן מענה איכותיהתאמת תהליכי עבודת המתכנןשגרת עבודת ה"מתכננים" מתרכזת סביב "שולחן עבודה" של המערכת שמייצר תהליך העבודה מתודולוגי וממוקד.באמצעות כלי מרכזי זה, ה"מתכנן" נהנה מגישה מהירה לנתונים, המערכת "מציפה" את החריגים, ומאפשרת עדכונים והתאמות תוך מתן גמישות תכנונית תפעולית.
הישגים ותועלות
גל צוברי, CIO של טיב טעם: "פתרון ה Demand & Fulfillment- של חברתBlueYonder יושם בהצלחה על ידי חברת eWave Mobile. הפתרון יצר פלטפורמה (ארגונית) טכנולוגית לניהול שרשרת הספקה, גמישה להתאמות ולשינוים, ובעלת מבנה אחיד. המערכת מסייעת לארגון ביצירת אופטימיזציה גבוהה לניהול רמות המלאי לאורך כל הרשת הלוגיסטית של ישרקו תוך הגדלת רמת דיוק תחזית המכירות, התאמת רמת זמינות המוצרים והגדלת סבב המלאי"
אסף לוי, SVP, חברת eWave Mobile: "ניגשנו לפרויקט זה מתוך היכרות עמוקה וניסיון רב עם עולם פתרונות תוכנה לשרשרת האספקה. מצאנו לקוח ממוקד, המכיר היטב את צרכי הארגון, שמבין את חשיבות בניית ידע ארגוני לצורך "עלייה מדויקת לאוויר".
הטמעת פתרון תחזיות ועידות מלאי של חברת BlueYonder בחברת ישרקו מינף את מערך הלוגיסטי והמכירות תוך השגה תועלות עסקיות ותפעוליות חוצי ארגון:
תועלות עיסקיות
- שיפור איכות תחזית הביקושים
- התאמת רמת זמינות פרטי מלאי לרמת שירות נדרשת
- הגדלת סבב מלאי במרכזים לוגיסטים והקטנת עלויות אחזקת מלאי
- צמצום עלויות הפצה
תועלות תפעוליות
- שיפור משמעותי של עבודת ה"מתכננים" תוך מתן כלים לקבלת החלטות מהירה ומדויקת
- תמיכה בגיבוש הסכמי ספקים והחלטות רכש
- יצירת תשתית מידע זמינה/עדכנית לתמיכה בקבלת החלטות בכל רמות הארגון
שיפור השקיפות ואינטגרציה בין היחידות הארגוניות (שיווק, מכירות, תפעול) להשגת יעדי הארגון