איך נימוס ל- AI משפר תוצאות, ומה זה אומר על ניהול עובדים?

לבנת קיזנר

מאת : לבנת קיזנר **

 

בעידן שבו טכנולוגיה והיבטים אנושיים מתמזגים, מחקר חדש מיפן חושף את ההשפעה הבלתי צפויה של אדיבות כלפי בינה מלאכותית על איכות התשובות המתקבלות. ממצאיו אינם עוסקים רק בעולם הדיגיטלי, אלא מדגישים ערכים חשובים גם בניהול עובדים.

 

תוצאות המחקר: כוחה של אדיבות

המחקר מיפן גילה שכאשר משתמשים פונים בנימוס כלפי צ'אט בוטים דוגמת ChatGPT עולה הסבירות לקבלת תשובות מדויקות ואיכותיות. יתרה מכך, נמצא כי דור הZ , בעל גישה בלתי אמצעית יותר לטכנולוגיה, מפגין נימוס טבעי יותר כשהוא פונה למערכות כאלה – מה שתורם לשביעות רצונו. עם זאת, כאשר צ'אט בוט מפסיק לנהוג בנימוס, רמת שביעות הרצון של דור הZ  פוחתת.

 

נימוס ככלי לשיפור התקשורת

מהות הממצא איננה בתגובת הבוט לנימוס, אלא באופן שבו המשתמשים עצמם מנסחים את בקשותיהם כשהם מתייחסים למערכת כאל אדם. גישה זו מביאה לשיפור בבהירות, בדיוק ובאפקטיביות התקשורת. מכאן עולה כי הממצאים יכולים לשמש השראה לניהול עובדים: יחס מכבד, תקשורת ברורה והקשבה מהווים כלים קריטיים להגברת המוטיבציה והפרודוקטיביות, במיוחד בדור הצעיר.

 

כיצד ניתן ליישם זאת בניהול עובדים?

הנה מספר דרכים פרקטיות לשיפור האווירה הארגונית ולהעצמת תוצאות:

  1. הקשבה כערך מוביל
    • שיחות אישיות: קיום מפגשי אחד-על-אחד שבועיים או דו-שבועיים, בהם ניתן מקום גם לשיחה אישית.
    • פורומים פתוחים: מפגשים חודשיים הפותחים שיח חופשי ושאלות עם המנהלים ופתיחת ערוץ הצעות אנונימי מעודדים שיתוף חופשי של דעות.
  2. כבוד הדדי כחלק מהתרבות
    • בניית תרבות מכבדת: הגדרת ערכי ליבה, תוכניות הדרכה למודעות תקשורתית והקפדה על דוגמה אישית מצד ההנהלה.
    • מדיניות דלת פתוחה: יצירת ערוץ נגיש לפניות עובדים, עם מענה זמין ומהיר.
  3. בהירות בתקשורת כערך יסוד
    • העברת מסרים ברורה: שימוש בערוצי תקשורת מגוונים, קביעת פורמט אחיד להעברת משימות ובדיקה שאכן המשימות ברורות ומובנות מצד העובדים.
    • משוב שוטף וממוקד: קביעת מדדי הצלחה ברורים ומתן משוב מהיר, לצד יצירת תוכנית פיתוח אישית לעובד.

 

לסיכום

המחקר מצביע על כך שאדיבות ונימוס אינם רק פרקטיקות חברתיות; הם מרכיבי מפתח בתקשורת מוצלחת ובהשגת תוצאות מיטביות. ניהול שמבוסס על הקשבה וכבוד לעובדים תורם לא רק ליחסים טובים יותר, אלא גם משפר את ביצועי החברה כולה. כמו במערכות חכמות, יחס אנושי ומכבד לעובדים מחזק את רמת המחויבות והפרודוקטיביות – מפתח להצלחה ניהולית ולתוצאות ארגוניות מרשימות.

**************************

**לבנת קיזנר – מומחית לגיוס בכירים המלווה דירקטוריונים, מנכ״לים והנהלות בכירות באיתור המועמדים הכי מדויקים עבורם לתפקידים בכירים במגוון גדול של תעשיות בארץ ובעולם. במקביל , משמשת דירקטורית בתעשיידע.

בעברה כיהנה כמנכ״לית המכללה העסקית, מנכ"לית קבוצת מכללות תפנית-פאר וסמנכ"לית שירותים עסקיים באיגוד לשכות המסחר .

דוא"ל [email protected]   נייד 052-3421616

*************************

מקור התמונה:

www.linkedin.com/pulse/how-create-performance-management-system-boosts-employee-mishra