איגל מלגזות ולוגיסטיקה
מסועי על
מ. מרקוס
ד.ט. גנרטורים
ד.ט. לוגיסטיק
אדירן פתרונות איוורור
אורשר פתרונות לוגיסטיקה
אורשר בונדד
ג'נרל החברה לציוד
IMS
IMS רכש במיקור חוץ
ש.ב. פתרונות שינוע
ש.ב. פתרונות שינוע
דנגוט מחשבים
דנגוט פתרונות למרלו"ג

חדשות

האוניה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם עגנה בנמל חיפה

האוניה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם עגנה בנמל חיפה לאחרונה עגנה, בנמל חיפה, אוניית המכולות Maersk Hamburg בעלת קיבולת אדירה של 15,300 מכולות. אורכה של האוניה כ-360 מטר ורוחבה כ-54 מטרים. ניתוב האוניה לרציף נעשה בסיוע של לא פחות חמש גוררות. האוניה מגיעה לחיפה כחלק מקו מכולות קבוע שמפעילות שתי חברות הספנות הגדולות בעולם, Maerak ו-Msc, קו שפוקד את נמל חיפה ומתחיל את מסעו בנמלי המזרח הרחוק, משם ממשיך דרך תעלת סואץ ישירות לנמל חיפה. מחיפה ממשיך הקו לים האדריאטי, ובחזרה למזרח הרחוק. החל מהאוניה הנוכחית, גם מכולות של חברת הספנות צים מגיעות לישראל בקו זה. החל מהשבוע ימשיכו מידי שבוע להגיע אוניות בסדר גודל כזה לנמל חיפה, הבאה בתור, Maersk Havana, שהושקה רק בינואר האחרון, כבר מתקרבת לים סוף ותגיע לחיפה ביום העצמאות.

A2B תקיים סדנת ניהול ושיפור האיכות במחסנים

ארגונים רבים מאמצים את שיטת העברת האחריות לאיכות בארגון, למבצעי הפעולות עצמם. בכדי להשיג את מקסימום האפקטיביות בשיטה זו, נדרשת בהירות לגבי משמעותה של אחריות זו והשלכותיה על איכות המוצר הסופי. הסדנה מסייעת למנהל המחסן ועובדיו בהבנת הקשר שבין עשייתם השוטפת ורמת האיכות הסופית ובניהול הנקודות הקריטיות להבטחתה. חברתA2B  תקיים ב-27.5.19, סדנה למנהלי לוגיסטיקה, מנהלי מחסנים ועובדיהם, בעלי האחריות לאיכות והמעוניינים לשפר את תרומתם לאיכות הכוללת בארגון. מטרות הסדנה שתנחה ליאורה שושני – יועצת ומרצה בתחום ניהול האיכות, הן: רתימת עובדי המחסן לתחום האיכות ; יצירת בהירות לגבי מידת השפעתם על רמת האיכות ללקוח ; העברת ידע בנושא איכות אל עובדי המחסן ; הכרת כלים ועזרים לאיתור נקודות קריטיות בניהול האיכות במחסנים ; למידה מתוך תרגול של הכלים הנ"ל ; הכשרת המשתתפים לביצוע עצמאי של תהליכים אלו. ליאורה שושני, בעלת מעל 30 שנות "ניסיון שטח" בניהול איכות ובתפקיד מטה כלל ארגוני, תעביר בסדנה את הנושאים: ביאור מונחים: איכות המוצר, ערך ללקוח, אחריות וסמכות לאיכות, זרימת תהליך, איכות באחסון, בפריקה, הטענה ובשינוע, זרימת תהליך, דרישות רגולציה ; איפה אני משפיע? – מיפוי ביחד עם המודרכים ; בקרות, מדידה, שגרות ובחינת האפקטיביות ; ניתוח גורם תוצאה (תלונות לקוחות, שביעות רצון ממשקים, ממצאי איכות) ; למידה והפקת לקחים. לפרטים נוספים: דורית כהן, מנכ"ל A2B, 03-9044077/116 

פורום IPL קיים ביקור לימודי בממן

עשרות משתתפים לקחו חלק במפגש של פורום Israel Pharma & Medical Logistics שנערך במסוף המטענים ממן. המפגש כלל היכרות עם תהליכים ייעודיים למשלוחי תרופות והסבר על הממשקים השונים בהובלה אווירית. את המפגש פתח עירן קוסובר, סמנכ"ל התפעול של ממן, אשר התייחס לתהליכי היצוא והיבוא הייחודיים למשלוחי פארמה ולהבדלים בין סוגי המטוסים השונים המשמשים להובלת מטען. קוסובר התייחס לשינויים המתבצעים כיום בנתב"ג ולהשפעתם על משלוחים רגישים. כמו כן, נסקרו שירותי ערך מוסף למשלוחים מבוקרי טמפרטורה, וביניהם שירותי עיטוף ביריעות טרמיות, המכלה למארזים פאסיביים, טיפול במכולות אוויריות ועוד. בהמשך המפגש, נערך למשתתפים סיור מקיף במסוף המטענים, תוך התייחסות מיוחדת לקליטה ואחסנה של משלוחי פארמה, בניית אמצעי היטס ותהליכים לניטור ובקרת טמפרטורה. שי חיימוב, מנהל פורום Israel Pharma & Medical Logistics מסר כי: "אנו רואים חשיבות עליונה בהיכרות מקרוב עם תהליכים לאורך שרשרת האספקה ומודים לממן על השותפות המקצועית ועל הסיור המלמד."

מאות השתתפו בכנס "עוברים למפעל חכם ולייצור מתקדם"

בכנס ותערוכה ייחודים שנושאם "צעד אחר צעד, עוברים למפעל חכם ולייצור מתקדם" שהתקיים לאחרונה השתתפו מאות מנהלי מפעלים, ייצור, תפעול ובעלי ענין. הכנס התקיים בשיתוף פעולה של איגוד התעשייה הקיבוצית, לשכת המהנדסים האדריכלים והאקדמאים, התאחדות התעשיינים מרחב צפון, הרשות להשקעות, רשות החדשנות ועוד. הכנס התמקד בבניית אסטרטגית, תפעולית ועסקית למעבר לייצור מתקדם, התאמת המפעל לייצור מתקדם ושילוב טכנולוגיות נדרשות, מסלולי הון ותהליך הגשת הבקשות ושילוב טכנולוגיות חדשניות בקווי היצור. פתחו וברכו מרים דקור מנכ"לית התעשייה הקיבוצית, הנרי צימרמן יו"ר התאחדות התעשיינים מרחב צפון, ד"ר עמנואל ליבן יו"ר אגודת מהנדסי מכונות ותעופה בלשכת המהנדסים ומיכאל כרסנטי מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה. הכנס והתערוכה התקיימו בפארק העסקים החכם בקיסריה  

אמזון תשקיע 800 מיליון דולר במשלוחים עד 24 שעות

אמזון מגדירה מחדש את סטנדרט משלוחי החינם שלה עבור חברי מנוי Prime ומעדכנת אותו מ-48 שעות ל-24 שעות בלבד במהלך השנה הקרובה. מדובר בהתפתחות טבעית של תכנית המנויים Prime אשר העניקה עד כה לחבריה, המשלמים עבור השתתפות בה 120 דולר לשנה, משלוח חינם של קניותיהם באתר עם התחייבות כי המשלוח יגיע עד 48 שעות. לשם המעבר למשלוח של עד 24 שעות עבור מנויי תכנית Prime אמזון הודיעה כי היא מקצה לשם כך סכום של 800 מיליון דולר. יצויין כי הטבת ״משלוח חינם תוך 48 שעות״ עבור חברי תכנית Prime של אמזון היתה היעד האולטימטיבי של המסחר המקוון מאז היא החלה לפעול בשנת 2005, והיא אף עזרה לדחוף את שאר החברות בתחום לפעול למשלוחי אי-קומרס מהירים יותר. רק בשנה האחרונה מתחרות של אמזון כמו טרגט וולמארט הצליחו להדביק את היעד שהתוותה אמזון והחלו להציע ללקוחותיהם משלוח של עד 48 שעות. אופציות נוספות כוללות כיום גם ״קנה באתר – אסוף מהחנות״ אבל מעבר למשלוח חינם              תוך 24 שעות ימצב את אמזון שוב לפני כל המתחרות, והפעם ביום שלם.

חברת K+N: שירות מקוון חדש להובלת מכולות מלאות

ספקית הלוגיסטיקה השוויצרית Kuehne + Nagel השיקה את השירות המקוון החדש שלה עבור הובלת מכולות מלאות FCL אשר עונה לשם KN Pledge. החברה ציינה כי למרות שקיימים חידושים טכנולוגיים בתחום התחבורה, עלולים להיווצר עיכובים בהובלת המשלוח בשל צפיפות במסופים, ברכבת או על הכביש, בשל תנאי מזג האוויר או כל הפרעה אחרת שעלולה להתרחש לאורך השרשרת הלוגיסטית. עם זאת, הפתרון החדש KN Pledge מתיימר להבטיח את זמני השינוע עבור הובלת מכולות מלאות, תוך אחריות מלאה על כל שילובי ההובלה האפשריים מנקודת המוצא של המטען ועד ליעד הסופי. אוטו שכט (Schacht), חבר בהנהלה הבינלאומית של K+N, ציין כי ״מה שמיוחד בשירות המקוון והחדש שלנו הוא שהוא מאפשר ללקוחות שלנו לקבל הצעות עבור FCL בנוסף למשלוחי LCL בתוך שניות – מכל נקודה כמעט בעולם לכל נקודה אחרת עם זמן הובלה מובטח. בנוסף, לקוחות אשר הזמינו משלוח עם שירות KN Pledge לא יצטרכו לשלם עבור המשלוח שלהם במקרה של עיכובים בלתי נמנעים. החברה גם הבטיחה אחריות מורכבת המכסה מגוון של סיבות או נזק של עד מאה אלף דולר לכל מכולה.

א.ד.ה.פ. התקינה פס שינוע ייחודי במרכז הלוגיסטי של הדואר

א.ד.ה.פ. התקינה פס שינוע ייחודי במרכז הלוגיסטי של הדואר לאחרונה השלימו החברות א.ד.ה.פ. תעשיות וחברת יורן פרויקט פורץ דרך עבור דואר ישראל, במרכז הלוגיסטי החדשני בארץ הממוקם במודיעין. במסגרת הפרויקט הוקם פס שינוע יוצא דופן ביכולותיו המופעל בתוך מרכז המיון החדש ומשפר לאין ארוך את תהליכי העבודה במרכז הלוגיסטי. מסוע חדשני מסוג זה לא קיים במקומות אחרים והוא מקדם באופן משמעותי את מהירות העבודה ומקצר זמני המתנה בשלבים השונים של קבלת דברי הדואר. לפרטים נוספים: www.adapgroup.com

חדש: יריעות למניעת החלקה (Anti-slip sheet/Grip sheet)

חדש: יריעות למניעת החלקה (Anti-slip sheet/Grip sheet) חב' איטלפלסט, הנציגה הבלעדית של חב' Endupack, החלה לשווק יריעות למניעת החלקה ((Anti-slip sheet/Grip sheet כפתרון משלים לאריזת מוצרים ושינועם המחייבים לא רק אריזה נכונה ובטוחה, אלא גם הגנה על התוצרת בעת שינועה ממקום למקום. המוצרים משונעים בין עמדות שונות לאורך תהליך היצור, אל המחסן  ומשם באמצעות מלגזות אל המשאיות והמכולות בדרכם ליעדים השונים. התנועה הדינמית של המוצרים על גבי אמצעי השינוע השונים גורמת לעיתים למצב שבו אריזות הסחורה מחליקות על גבי המשטחים או בין שכבות האריזות לבין עצמם ( לדוגמא, קרטונים שמסודרים בשכבות אחד על גבי השני). תקלות רבות מתרחשות באזורי האחסון והשינוע המעבירים כמויות גדולות של תוצרת. תוצרת זאת עלולה לקרוס, להחליק, ליצור פקק באזור השינוע, לגרום נזק לתוצרת ובמקרים חמורים אף להוות סכנה בטיחותית של ממש. לתקלות המתוארות יש כמובן משמעות כספית ועלויות כבדות שלא תמיד ניתן ונוח לכמת אותם. העלויות הישירות כרוכות בפגיעה בתוצרת, פיגור בלו"ז ופגיעה בבטיחות העובדים או הלקוח המקבל את הסחורה. יריעות למניעת החלקה (מכונים גם Anti-slip sheets או Grip sheets) מתוצרת חברת Endupack מצרפת נועדו לפתור את בעיית ההחלקה המתוארת. באמצעות היריעות ניתן להשיג יציבות רבה יותר של המארז, להגביה את גובה הסחורה המונחת על גבי המשטח ובמקרים מסוימים, אף לוותר על שימוש ביריעת השרינק.

כ-50 אחוז מהארגונים מנהלים את הרכש על פי דרישות אד-הוק

כ-50 אחוז מהארגונים מנהלים את הרכש על פי דרישות אד-הוק מערכי הרכש בישראל מתקדמים ביחס לעולם, אך עם זאת, 50% מהחברות מנהלות את הרכש הארגוני על פי הצורך העכשווי ודרישות המתקבלות מעת לעת. כך עולה מסקר מנהלי רכש בישראל לשנת 2019 שביצעה חברת הייעוץ פרוגרמה מבית מטריקס, לקראת כנס מנהלי הרכש השנתי של החברה. עוד עולה מהסקר כי כשליש ממחלקות הרכש לא מעורבות כלל בהגדרת מפרטי הרכש, כך שיכולת השפעת הרכש מצטמצמת לתנאים המסחריים. הסקר התבצע בקרב 60 מנהלי רכש ממגוון ארגונים שונים בהם כשליש מתחום ההי-טק, שליש מהתעשייה וכשליש מתחום השירותים. במסגרת הסקר נשאלו מנהלי הרכש על העבודה השוטפת והקשר היומיומי שלהם עם מחלקות הארגון השונות. מעל 90% ממנהלי הרכש השיבו כי המחיר ואיכות השירות או איכות הפריטים הנרכשים הם הפרמטרים המובילים בקבלת ההחלטות לרכישה. זמן האספקה אף הוא פרמטר חשוב אולם רק 60% ציינו אותו כפרמטר מרכזי נוסף בבחירת ספק או מוצר לרכישה. פרמטרים נוספים שצוינו כחשובים אך בעדיפות נמוכה יותר הינם: אחריות, חדשנות וזמינות. ביחס למיקום הרכש בארגון, ולעצמאות ארגון הרכש, בכשני שליש מהארגונים הרכש מבוצע רק על ידי מחלקת הרכש. נתון זה גבוה ביחס למחקרים וסקרים מקבילים בעולם בהם רק כמחצית מארגונים הינם בעלי רכש ישיר ריכוזי וכ- 40% בעלי רכש עקיף ריכוזי. בהיבט זה ניכר כי קבוצת

שת"פ ייחודי של מאי-קום עם מערכת "שרשרת האספקה"

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת הלוגיסטיקה אוריין לבין חברת SELDAT חברת מאי-קום המתמחה באיתור ספקים בשוק הסיני והוזלת עלויות רכש, שירותי פיקוח על תהליכי ייצור וליווי תהליך היבוא, פיתוח עסקי לחברות ישראליות המעוניינות לייצא לסין, בחינת אמינות יצרנים (AUDIT), בחינת איכות לפני שילוח Pre Shipment Inspection, בדיקת טרום יצור Pre-Production Inspection, מעקב אחר הייצור PM Production Monitoring, בדיקות במהלך יצור During Production Inspection, בדיקת המכלה Container Loading Check, בדיקות מעבדה Laboratory Testing LT, שירותי ליווי הנדסי וכתיבת מפרטי רכישה (RFQ) החלה לשתף פעולה עם מערכת "שרשרת האספקה" ומציעה לקוראי הירחון וגולשי אתר  www.supply-chain1.co.il הנחות משמעותיות למי שיזמין באמצעות המערכת בקרת איכות בסין (Visual inspection). לפרטים נוספים: שמוליק  052-6246611 www.mycomsm.com

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת הלוגיסטיקה אוריין לבין חברת SELDAT

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת הלוגיסטיקה אוריין לבין חברת SELDAT בימים אלו גובש מודל של שיתוף פעולה ייחודי בין חברת הלוגיסטיקה אוריין לבין חברת SELDAT. שיתוף הפעולה הייחודי משלב טכנולוגיה בעולם השירותים הלוגיסטיים, המאפשר ללקוחות אוריין להנות מפתרון כולל ומלא לניהול כלל מערך שרשרת האספקה One stop Shop"" . אוריין מהמובילות בתחום השירותים הלוגיסטיים בישראל, כחלק מקבוצה בינלאומית, מציעה את מכלול הפתרונות לניהול שרשרת האספקה תחת קורת גג אחת. כחלק מתהליך ההתרחבות של אוריין, בתחום הלוגיסטי, באמצעות מחסנים מתקדמים ויעילים, נוצר הצורך לשלב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אשר יגדילו את כושר היצור וישפרו את מהירות הטיפול כל זאת עם חווית משתמש קלה וידידותית. המרלו"ג החדש של אוריין מתוכנן לתמוך במחסן קדמי המשמש כגלריה ללקוחות מזדמנים. מה שמאפשר לתת מענה מיטבי למקסום תהליכי העבודה הלוגיסטיים. מודל השירות החדש יאפשר ללקוחות בינוניים וקטנים, "מטריה" כוללת של שירותים שכוללים מערכת ניהול הזמנות ממגוון מקורות שונים, מערכת ניהול רכש וניהול פורטל ספקים ואתר e-Commerce לניהול סחר B2B ו- B2C ו- B2B2C וכל זאת במהירות, ביעילות ובמודל עסקי ההופך את מרבית העלויות הקבועות לעלויות משתנות על פי צריכה. SELDAT מציעה פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת וידידותית לשימוש, המקושרת לפעילות המרלו"ג של אוריין. הפלטפורמה מציעה ללקוחות אוריין גישה חוויתית לקהל לקוחות גדול יותר ובמנעד רחב יותר. באמצעות הפלטפורמה ניתן

שנת שיא כל הזמנים לנמל חיפה

שנת שיא כל הזמנים לנמל חיפה שנת 2018 הייתה שנה משמעותית ביותר עבור חברת נמל חיפה. במקביל להמשך גידול בפעילות התפעולית, נוהלו במהלך השנה דיונים אסטרטגיים לגבי הכנת הנמל לתחרות העתידית עם פתיחתם שני הטרמינלים החדשים למכולות בישראל. במהלך 2018 הבשילו דיונים אלה לכדי הסכמות שהושגו בנוגע לכלל הנושאים, בכללם הכנסת משקיע אסטרטגי, פרישה מרצון, התייעלות, תשתיות, ועוד. דיונים אלה התקיימו במהלך 2018 ברוח טובה וברצון משותף של כל הגורמים להסכים על תוכנית פעולה במסגרתה נמל חיפה ימשיך לתת שירות מעולה וגם להפגין איתנות כלכלית בשנים הבאות. השקט התעשייתי שנשמר לאורך השנה, היעילות התפעולית של נמל חיפה אל מול המתחרים, והעלייה המשמעותית במטענים ששונעו בנמל חיפה בשנת 2018 באים לידי ביטוי גם בדוחות הכספיים שאושרו.

יצא לאור גיליון מרץ 2019, מספר 109, של "שרשרת האספקה"

הישג בינלאומי לנמל חיפה: זכה ב״אוסקר של נמלי הים״ יצא לאור גיליון מרץ 2019, מספר 109, של "שרשרת האספקה". בגיליון זה דיווח 10 עמודים של "חדשות וחידושים" בתחום שרשרת האספקה, כתבות עומק על תכנון מרכזים לוגיסטיים, הדרכים להוספת דיגיטליות לשרשרת האספקה, כיצד לבחור עמיל מכס, רמת השירות והקשר לעיתוד המלאי, מצוקת מבני האחסנה הגבוהים, חדשנות ברכש, מצוינות בעסקים, מטענים חלקיים בשילוח ימי, בטיחות ונוהלי עבודה ברמפות ובמרכזים הלוגיסטיים, טבלאות מסירת מלגזות לפי מותגים ולפי כושר הרמה, אינדקסים ומדורים מקצועיים ועוד, ועוד ועוד… לעיון בגיליון: http://www.lgi.co.il/magazine/109

הישג בינלאומי לנמל חיפה: זכה ב״אוסקר של נמלי הים״

הישג בינלאומי לנמל חיפה: זכה ב״אוסקר של נמלי הים״ הישג בינלאומי: נמל חיפה זכה בפעם השנייה בארבע שנים בתחרות נמלי הים העולמית (NAVIS WORLD AWARDS), שזכתה לכינוי "האוסקר של הנמלים", לאור העובדה שבתחרות מתמודדים כ-300 הטרמינלים הגדולים והמובילים בעולם, בשורה של קטגוריות. האירוע נערך אחת לשנה בסן פרנסיסקו ומופק על ידי ענקית הטכנולוגיה הימית – NAVIS. הזכייה של נמל חיפה, כמו לפני ארבע שנים הינה בקטגוריית "תרומה לקהילת הים וללקוחות" – והיא זכתה בפרס בצוותא עם טרמינל של ענקית הטרמינלים מדובאי, חברת DP WORLD. כמידי שנה, גם בתחרות שהתקיימה הזוכים השונים הם נמלי ענק בעולם, השייכים לחברות כמו APM של חברת מארסק – חברת הספנות הגדולה בעולם, DP WORLD מדובאי שמפעילה טרמינלים בכל העולם, ונמלי טאייג'ין וצ'ינגדאו הסינים. והשנה כאמור, בפעם השנייה בארבע שנים, נמל חיפה ניצב בשורה אחת עם הנמלים המובילים בעולם. נמל חיפה זכה בפרס בקטגוריה היוקרתית על תרומתו של הנמל לקהילת הים וללקוחותיו. נמל חיפה נמצא בשיפור מתמיד, כל העת, ומציג תפוקות גבוהות המציבות אותו גבוה ברמה העולמית, הפרסים בתחרות האוסקר הזו ניתנים על הישגים יוצאי דופן ופיתוחים טכנולוגיים יחודיים ברמה העולמית.

נמל אשדוד התחדש במלגזות שמגיעות לגובה 7

נמל אשדוד התחדש במלגזות שמגיעות לגובה 7 חברת נמל אשדוד ממשיכה להתחדש ולהיערך לעידן התחרות. 3 מלגזות חדשות מחברת KONECRANES הגיעו השבוע לנמל אשדוד משבדיה והצטרפו ל-3 מלגזות שהגיעו בסוף שנת 2018, יכולת הרמה שלהן מגיעות ל-9 טון והן משמשות לשינוע מכולות ריקות רגילות עד גובה 7 מכולות ומכולות גבוהות עד לגובה 6 מכולות. המלגזות מצוידות במערכות טכנולוגיות חדשות , כמו למשל מצלמות  מתקדמות שיסייעו למפעיל בתפיסת המכולות בגובה, זיהוי  קל  יותר ויכולת ראות של המתרחש בגובה ובסביבת יעד מיקום המכולה. כמו כן, הן מצוידות במנועי "VOLVO" מתקדמים ועוצמתיים. יתרון נוסף ומשמעותי שהן עומדות בתקינה החדשה בנושא מניעת זיהום אוויר. במקביל, מתקיים בנמל אשדוד פרויקט שיפוץ של מלגזות ישנות לשינוע מכולות ריקות במטרה להגדיל את הזמינות. במהלך הפרויקט המלגזות יעברו חידוש מלא, לרבות החלפה יזומה של תתי מכללי, טיפול מקיף במערכות הידראוליות ומערכות הנעה. הסתיים בנמל אשדוד פרויקט שדרוג שלוש מלגזות מכולות ריקות 18 טון. במסגרת הפרויקט, שערך 3 חודשים, בוצע טיפולי חידוש למלגזה מסוג HYSTER 18 טון, במהלכו הוחלפו כל מערכות הכלי, לרבות מערכות הידראוליות, שסתומי פיקוד, צמות חשמל, שעוני פיקוד ומערכות ההנעה שופצו מהיסוד.

גולד-בונד השיקה מתקן ניקוי מכולות איזו-טנק ומיכליות

גולד-בונד השיקה מתקן ניקוי מכולות איזו-טנק ומיכליות קבוצת גולד-בונד השיקה לאחרונה מתקן חדשני וייחודי לשטיפת מכולות איזו-טנק ומיכליות כביש כחלק ממדיניות הקבוצה לחדשנות ולהגדלת סל השירותים הלוגיסטיים המשלימים ללקוחותיה. המתקן נבנה במקביל לבניית המחסן הרובוטי המתקדם שבונה גולד בונד במפעל באשדוד. מתקן השטיפה נרכש בהולנד מחברה אירופאית מתמחה ומובילה בענף, חברת Groninger Cleaning System, ונשלח לארץ ארוז ומוכן להפעלה בשיטת Plug and play, המתקן בסטנדרט הגבוהה ביותר לשטיפת מכולות איזוטנק ומיכליות כביש ועומד בכל התקנים האירופאים והישראלים הנדרשים. בנוסף נרכשה מערכת לטיפול בגזים הרעילים הנפלטים מהמיכל במהלך השטיפה באמצעות Scrubber ופילטר פחם פעיל, הגזים עוברים ניקוי במערכות בטרם שחרור ורק לאחר דיגום איכות האוויר. המערכות נבדקו ואושרו על ידי הגורמים הרגולטורים. במקביל לרכישת מתקן השטיפה חתמה חברת גולד בונד הסכם שירות עם חברה הולנדית המתמחה בשטיפת מכולות ומיכליות שתספק את הידע הנדרש לביצוע שטיפה על פי סוג החומר במכולה, המתקן מאפשר לגולד בונד לשטוף את מירב סוגי החומרים לרבות חומרים מסוכנים מכלל הסיווגים. מתקן השטיפה מהווה רק חלק ממגוון הפתרונות שמספקת גולד בונד בתחום מכולות האיזו-טנק לרבות: חימום בקיטור, ביצוע טסט תקופתי, ביצוע תיקוני מיכל ומסגרת, אספקת חלקי חילוף וסט טיפול משלים ליחידות Flexi-Tank. לדברי אריה קרמן, מנכ"ל גולד בונד  "המתקן החדיש שנבנה בעלות של למעלה מ-6 מיליון ₪ הוקם במטרה

פריץ: ״טרנספורמציה דיגיטלית גם בשרשרת האספקה״

פריץ: ״טרנספורמציה דיגיטלית גם בשרשרת האספקה״ חברת פריץ השיקה לאחרונה פלטפורמה דיגיטלית חדשנית ומתקדמת מבית פריץ בשם Fritz Control. המערכת מאפשרת שליטה מלאה של המידע בכל שלב בשרשרת האספקה, וזאת לראשונה בישראל. המערכת מאפשרת מעקב החל משלב ה-PO (Product Order) ועד ל-POD (Point of Delivery). מחברת פריץ נמסר כי המערכת הינה טכנולוגיה בלעדית, המאפשרת לכל הלקוחות צפייה במידע אונליין בכל שלב בשרשרת האספקה, שליפת מידע עסקי ודוחות, ניתוח נתונים של כמויות/ זמני הגעה וקבלת החלטות יעילות יותר על מנת למקסם רווחים ולהתייעל בתהליכי שרשרת האספקה. פלטפורמת Fritz Control מעניקה ללקוחותיה את השקיפות המלאה הנזקקת לתכנון, בקרה ושליטה מלאה בכל שרשרת האספקה: משלב ההזמנה, השילוח, השינוע, קליטת המשלוח במחסנים הלוגיסטיים כולל ניהול המלאים, ועד לאספקה בבית הלקוח. עוד נמסר מחברת פריץ כי המערכת מאפשרת ללקוחות טיפול יעיל באמצעות סינון המידע לפי הסגמנטים השונים ויכולת מיפוי וטיפול במשימות דחופות. לדברי גורמים בחברה, המערכת ממשיכה להתפתח ועל פי תחזיות כבר ברבעון הבא ניתן יהיה לבצע דרכה בדיקת חשבוניות כאשר השלב הבא הינו קבלת הצעת מחיר דיגיטלית והצפנת שטר מטען דיגיטלי באמצעות טכנולוגיית בלוקצ׳יין (Blockchain).

חברת כץ שליחויות הטמיעה את טכנולוגיית BoxSizeID

חברת כץ שליחויות הטמיעה את טכנולוגיית BoxSizeID חברת השליחויות כץ הטמיעה את טכנולוגיית המדידה BoxSizeID במערך השינוע של החברה. הטכנולוגיה מאפשרת מדידה מדויקת ומהימנה של החבילות, מסייעת בקבלת אומדן נפח החבילות המבוקש ובסופו של תהליך מגדילה את ההכנסות כפי שעולה מנתוניה של כץ בסיכום הפיילוט. הטכנולוגיה המתקדמת מתבססת על סנסורים הקיימים בסמארטפון המודדים את גודלה של החבילה באמצעות מעבר מהיר בין קצוות הפריט. המידות נשלחות אוטומטית למאגר המידע של החברה שמשווה בין המידות עליהן הצהיר הלקוח לבין גודל החבילה בפועל ולהתאים הן כלי הרכב המתאים ביותר לגודל ולנפח שהתקבל, אך גם להציב את החבילה בתוך כלי הרכב עצמו כך שתתבצע הצבה מיטבית למקסום החלל. לאחר הטמעת הטכנולוגיה, החלו שתי החברות בפיילוט לבחינת התהליך. בסיום תקופת הניסוי מנתוני חברת כץ עולה כי תהליך השינוע שודרג משמעותית כמו גם עלייה בהכנסות החברה וירידה בפגיעה בחבילות במהלך השילוח עצמו. על פיתוח הטכנולוגיה אמונה חברת MYSIZE אשר הוקמה בשנת 2014, נסחרת בבורסה בת״א ובנאסד״ק בארה״ב (MYSZ). משרדי החברה ממוקמים באיירפורט סיטי, היא מעסיקה 30 עובדים ועד כה גייסה סכום של כ-18.5 מיליון דולרים. במקביל לעבודתה בתחום השילוח, החברה פעלת גם בתחום האופנה המקוון בו פיתחה מוצר דומה המודד את מידות הגוף עד לקבלת ID מדויק והזמנה של מערכי לבוש מותאמים אישית ללקוח.

חברת FedEx השיקה רובוט להפצת משלוחי ״המייל האחרון״

חברת FedEx השיקה רובוט להפצת משלוחי ״המייל האחרון״ חברת FedEx הציגה לאחרונה את ה-SameDay Bot מתקן אוטונומי למסירת משלוחים המיועד לסייע לקמעונאים להפיץ את משלוחי ה״מייל האחרון״ ללקוחותיהם. הודות לשימוש ברובוט האוטונומי קמעונאים יוכלו לקבל הזמנות מלקוחות הנמצאים בקרבת מקום ולשלוח את הזמנותיהם לבתיהם בעזרת הרובוט עוד באותו היום. חברת FedEx הודיעה כי בכוונתה לשתף פעולה עם קמעונאים כגון AutoZone, Lowe’s, פיצה האט, טארגט, Walgreens ווולמרט על מנת לסייע להם עם דרישות המשלוח שלהם. על פי נתונים שמסרה החברה, בממוצע, למעלה מ-60% מהלקוחות של חברות נמצאים במרחק של פחות מ-5 קילומטרים ממיקום החנות בה הם מבצעים את רכישותיהם – מספר המצביע על ההזדמנות הטמונה במשלוח מקומי מהיר ויעיל על פי דרישה. הרובוט האוטונומי של FedEX מפותח בשת״פ של DEKA ועם מייסד החברה דין קיימן, הזכור כממציא הסאגווי. הרובוט מתוכנן לנוע על מדרכות ובצדי הכבישים על מנת למסור משלוחים בגדלים קטנים ללקוחות הסופיים בבתים או בעסקים. הרובוט משתמש בטכנולוגיות המשמשות מכוניות אוטונומיות, וניתן למצוא בו מצלמות רבות, רדאר לייזר מסוג LiDAR מחשב, מערכות לימוד מכונה ומערכת ראייה ממוחשבת המזהה מכשולים ומסוגלת לעקוף אותם בבטחה. טכנולוגיה נוספת מאפשרת לרובוט לנווט על פני משטחים חשופים, מדרכות ואפילו מדרגות לטובת חוויה בלתי רגילה של משלוח מדלת לדלת. ה-SameDay Bot יכול להגיע למהירויות של עד

PPA – פתרון חדש ומהפכני לניהול סיכונים בתחום האספקה והרכש

PPA – פתרון חדש ומהפכני לניהול סיכונים בתחום האספקה והרכש PPA שירותי אבטחת אספקה, חברה עילית לפתרונות ניהול ספקים, גאה להכריז על פתרון חדשני עבור ניהול סיכונים בתחום האספקה והרכש, עם יכולת ייחודית לקבלת מידע איכותי וממוקד המיועד לניתוח ולצפי יכולות הספקים לעמוד בלוחות זמנים. המתודולוגיה של חברת  PPA מציעה כלים לניהול ספקים, המסייעים להגדיל את השקיפות והביצועים מחד ולהקטין את סיכוני הספקים מאידך. PPA מציעה אינטגרציה של קדמות רכש עם טכנולוגיה פורצת דרך, המבוססת על כלי תקשורת מוכח ועל הדור הבא של אלגוריתם הצופה האם הספקים יעמדו בלוחות הזמנים אליהם התחייבו. החברה מציעה לשפר את ההתקשרות עם הספק באמצעות מתודולוגיה, המבוססת על שנות ניסיון רבות, בת ארבעה צעדים:  1. הבטחת אספקה בזמן, 2, שיפור נראות ויכולת מעקב, 3. ניהול סיכונים יעיל עבור ספקים, 4. תקשורת ספק-לקוח נטולת מאמץ. האלגוריתם החדשני שפיתחה – PPA – Parts Prediction Algorithm מאפשר לאמוד ולמדוד נתונים, מידע ופעילות של ספקים לאורך זמן. נתונים אלה כוללים  נתוני ייצור ומלאי, התחייבויות קיימות ורמות שרות היסטוריים. ניתוח מידע רב ערך זה מעניק למערכת יכולות חיזוי וחיווי של יכולות הספקים לעמוד בלוחות הזמנים ומאפשרת לארגון לבצע החלטות נכונות ואחראיות מבעוד מועד בכל הקשור לספקיה.PPA  שירותי אבטחת אספקה, הוקמה בשנת 1985, מבוססת בישראל ומתמחה בתעשיות התעופה, התחבורה והרפואה. החברה

קיוסי-טק החלה לשווק צג אלחוטי אינטרנטי לייעול הליקוט

קיוסי-טק החלה לשווק צג אלחוטי אינטרנטי לייעול הליקוט חברת קיוסי-טק מציגה את המוצר המרכזי של Voodoo Robotics זוכת פרס חדשנות MHI 2018 הוא ה-Cloud Display device. צג אלחוטי המתקשר דרך נתב הנקרא Turbo שמתחבר לאינטרנט ומאפשר למשתמש לשדר דרכו שני שורות טקסט או צלילים מותאמים אישית ע"י פקודות URL פשוטות והמאירות את הצגים בעת קבלת פקודה. אישור ביצוע הפקודה נעשה ע"י לחיץ על התג. הגמישות הוא כלי מרכזי עבור המשתמשים, מאחר שאין לקוח אחד דומה למשנהו , לכל אחד יש את האפשרות ליישום המותאם עבור הארגון שלו, לדוגמא ניתן להרכיב את הצגים על גבי ארקליות בעזרת דבק דו צדדי, חבקים או ברגים וכך ניתן לייצר בקלות עגלת ליקוט Pick by light או אפילו עמדת Put to light מסונכרן עם הWMS או ERP של הלקוח. לפרטים נוספים: www.qctech.biz

יוניטרוניקס: הסכמים בשווי כ-17.5 מיליון שקל להקמת חניונים אוטונומיים בניו יורק

יוניטרוניקס: הסכמים בשווי כ-17.5 מיליון שקל להקמת חניונים אוטונומיים בניו יורק חברת יוניטרוניקס, מובילה עולמית בשוק מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים האוטונומיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה היום כי החברה הנכדה יוניטרוניקס סיסטמס אינק, חתמה על הסכמים להקמת חניונים אוטונומיים בעיר ניו יורק, ארה"ב. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקטים מסתכמת  בכ-4.8 מיליון דולר (כ- 17.5 מיליון ש"ח) והם מתוכננים להסתיים במהלך שנת 2020. שלושת החניונים החדשים כוללים יכולות חדשניות לטעינת רכבים חשמליים מסוג EV וכן רכבים מסוג Plug-in Hybrid. יכולת זאת מציבה את יוניטרוניקס בחזית הטכנולוגיה בתחום ומאפשרת ללקוחות החברה מוכנות לעידן הרכבים החשמליים. מערכות החניה האוטונומית של יוניטרוניקס משמשות מדי יום אלפי רכבים ונחשבות למובילות בשוק העולמי באמינות ובתפוקה. החניונים האוטונומיים של החברה נחשבים לפורצי דרך בנוחות השימוש למשתמש ומקנים יתרונות משמעותיים ליזם הפרויקט". פתרון החניה האוטונומית של יוניטרוניקס מאפשר ליזמי נדל"ן ואדריכלים להציע לנהגים – דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים – חוויית חניה ייחודית. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות VIP אקסקלוסיבי  (valet parking) ומהווה אלמנט יוקרתי מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים, ובעתיד אף צפוי להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים. לחניון האוטונומי של יוניטרוניקס יתרונות רבים נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל"ן יקר; ידידותיות לסביבה – צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה

נמל אשדוד קיבלה היתר להמשיך בפריקת מטעני צובר עד לאמצע שנת 2019

נמל אשדוד קיבלה היתר להמשיך בפריקת מטעני צובר עד לאמצע שנת 2019 חברת נמל אשדוד תקים מסוע גרעינים ותצטייד במידלים לפריקה נקיה של מטעני תפזורת. נמל אשדוד ישלים עד לאמצע 2019  את החתימה על ההסכמים מול הזוכים במכרזים שהנמל פרסם ויציג תוכנית עבודה על מנת לעמוד בתקן הסביבתי לפריקת מטענים; המשרד הודיע לחברה על כוונתו להגיש עיצום בכספי על סך 3.6 מיליון שח בכפוף לזכות הטיעון של החברה. בתום דיונים מול המשרד להגנת הסביבה קיבלה חברת נמל אשדוד היתר מיוחד להמשיך בפעילות התפעולית של פריקת מטעני צובר לתקופה של 4 חודשים נוספים. חשוב לציין כי נמל אשדוד הוא הנמל היחיד בישראל המספק למשק הישראלי שירותי פריקת מטענים כמו גופרית ופטקוק. במהלך תקופה זו יציג הנמל למשרד להגנת הסביבה את תוכנית ההצטיידות המלאה שלו על מנת להבטיח כי פריקת אוניות הצובר והמטענים בתפזורת מתקיימת.

גיליון דצמבר 2019
ק.מ. אנרגיה
קידמה
יאיר לוי – נדל"ן
ד.ט. לוגיסטיק – עגלות
דוד צ'פניק ובניו מלגזות
אדירן דלתות למרלו"גים
מכשירי תנועה
מכשירי תמועה
סלע שירותים לוגיסטיים
ע.ב.מ עבודות ביטון
בוכוולטר אחסנה ושינוע
ארבל שטראוס
ארבל שטראוס
סגירת תפריט
דילוג לתוכן