חדשות

נמל חיפה חונך שלושה רציפים חדשים

נמל חיפה - לוגו

נמל חיפה חונך שלושה רציפים חדשים, פתיחת הרציפים החדישים המיועדים לפריקה של מטען כללי הכוללים שישה מנופים מתקדמים עשויה להיות שובר השוויון בכל הקשור לפריקת מטען כללי בנמלי ישראל

ד"ר רון מלכא, יו"ר דירקטוריון נמל חיפה: "פעילות מאומצת של הנהלת ועובדי נמל חיפה, בשיתוף ראוי לציון עם חברת נמלי ישראל, מאפשרת לנו להציע ללקוחות הנמלים בישראל פתרון ברמה העולמית הגבוהה ביותר, תוך הקדמת לוחות הזמנים בפרויקט שנמשך קרוב לשנתיים בכדי לעמוד בביקוש הגובר לשירותינו. אני מודה לבעלי הנמל אדאני וגדות שזיהו את ההזדמנות והשקיעו ברכש של שישה עגורנים חדישים ובהכשרת עובדים נוספים. כולם כבר מחכים לעבוד מסביב לשעון למען המשק הישראלי" 

שלושה רציפים חדשים לפריקת מטען כללי (מטען שמגיע באוניות ייעודיות ולא במכולות, בעיקר חומרי גלם לתעשייה ולענף הבניה) נפתחו היום בנמל חיפה, שניים מהרציפים נמצאים במתחם קישון מערב והשלישי בקישון מזרח, וזאת תוך הקדמה של עבודות שיקום הרציפים שבוצעו בשיתוף פעולה מלא עם חברת נמלי ישראל, וסיום ההצטיידות בעגורנים עבור רציפים אלה. מדובר בבשורה משמעותית לנמל חיפה ולשוק פריקת המטענים הכלליים בישראל.

הרציפים בקישון מערב יתופעלו באמצעות חמישה עגורני חוף חדשים מתוצרת Kocks Ardelt הגרמנית. עגורנים אלה, המצוידים בזרוע כפולה (Double-Jib) , מתוכננים לטפל במטענים במשקל של עד 50 טון ובעלי רדיוס עבודה מרבי של 34 מטר. מדובר בעגורנים שהם בבחינת State-Of-The-Art   ברמה העולמית.

הרציף השלישי ממוקם במתחם קישון מזרח, והפעלתו תשולם במהלך החודש עם כניסתו לשירות של עגורן הידראולי חדיש, היחידי מסוגו בישראל,  מתוצרת  SENNEBOGEN. עגורן זה, מיועד לטיפול  במטענים כבדים כולל תפזורת, ומתמחה בהטענת גרוטאות ברזל. העגורן כולל מערכת הפעלה משולבת המאפשרת עבודה על רשת החשמל או באמצעות גנרטור.

ד"ר רון מלכא, יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה:"פעילות מאומצת של הנהלת ועובדי נמל חיפה, בשיתוף ראוי לציון עם חברת נמלי ישראל, מאפשרת לנו להציע ללקוחות הנמלים בישראל פתרון ברמה העולמית הגבוהה ביותר, תוך הקדמת לוחות הזמנים בפרויקט שנמשך קרוב לשנתיים, בכדי לעמוד בביקוש הגובר לשירותינו. אני מודה לבעלי הנמל אדאני וגדות שזיהו את ההזדמנות והשקיעו ברכש של שישה עגורנים חדישים ובהכשרת עובדים נוספים. כולם כבר מחכים לעבוד מסביב לשעון למען המשק הישראלי"

דוד כהן מ"מ מנכ"ל נמל חיפה: "פתיחת הרציפים החדשים היא צעד משמעותי שמציב את נמל חיפה בחזית הטכנולוגיה והחדשנות בתחום הנמלים בישראל ובעולם. עם פתיחת הרציפים החדשים, אנו קוראים לכל אוניות המטען הכללי להגיע לנמל חיפה ולפרוק את המטען הכללי שלהם ביעילות ובמהירות וליהנות מההשקעה המשמעותית שביצענו".

****************

קרדיט צילומי רחפן-גיאודרונס

חברת נמל אשדוד אישרה כי עתידה לצאת להליך הנפקה ראשונית והחלה בהליך מכרזי לאיתור יועץ הנפקה

נמל אשדוד

חברת נמל אשדוד אישרה שמתקדמת בתכניתה לצאת להנפקה של מניות מיעוט בחברה של עד 49% מהון המניות של החברה ופרסמה הבוקר מכרז לבחירת יועץ הנפקה אשר ילווה את החברה בהליך ההנפקה , כולל מתווה ההנפקה , כתיבת התשקיף , עבודה מול רשות ניירות ערך ועבודה מול החתמים אשר ייבחרו גם הם במכרז.
מכרז זה מתניע למעשה את הליך ההנפקה של חברת נמל אשדוד בשיתוף פעולה הדוק עם רשות החברות הממשלתיות.

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר, מסר:
אנו יוצאים להליך מכרזי לבחירת יועץ הנפקה , על מנת לקדם את מתווה ההנפקה ולהוציא לפועל את גיוס ההון , המתואם עם רשות החברות ומאושר על ידי השרים הממונים .
תהליך ההנפקה יסייע לחברה להגדיל את בסיס ההון של החברה כדי להמשיך ולבצע השקעות בתשתיות ובטכנולוגיות בתחום שרשרת האספקה אשר ישמרו על המוביליות של נמל אשדוד כנמל המרכזי והמתקדם בישראל ואשר יגדילו את ריווחיות החברה בעתיד הקרוב.

בתמונה: יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר

צילום: אבישג שאר ישוב

פורסם המכרז לפרויקט הארכת כביש 6 צפונה עד לבית העמק

ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת פרויקט הארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) פרסמה מכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון לתקופה של כ-34 שנה.

פרויקט הענק, שמקודם בהתאם להחלטת ממשלה מחודש יוני 2023, כולל סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן, תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.

הפרויקט יחבר בין הצפון למרכז הארץ ויקצר משמעותית את זמני הנסיעה, יפחית את עומסי התנועה בכבישי האזור, ויאפשר חיבור נוח לערים נהריה, שפרעם, עכו, ג׳וליס, טמרה וכרמיאל, ולאזור הקריות. עלות הפרויקט, שאותו מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יחד עם משרד האוצר, באמצעות חברת חוצה ישראל, נאמדת בכ-3 מיליארד שקלים. פתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028.

הכביש החדש יפחית משמעותית את הגודש בכביש 4, כביש 70 וכביש 22, ויסייע בהפיכת כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חברת חוצה ישראל, עם סיום הפרויקט תגדל מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר פי שניים ואף יותר. הארכת הכביש צפויה לעודד צמיחה של מרכזי תעסוקה אטרקטיביים לאורך התוואי, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.

שבע קבוצות מובילות עברו את הליך המיון המוקדם (PQ) של המכרז המנוהל בשיטת PPP (Public Private Partnership) על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל.

בנוסף, אישרה הממשלה השבוע את הצעת שרת התחבורה מירי רגב להעניק הטבה לנוסעים בכביש החדש, כחלק ממאמץ הסיוע לתושבי הצפון בעקבות המלחמה. בשיתוף פעולה עם ועדת הכלכלה בראשות ח״כ דוד ביטן, הוחלט להעניק הנחה של כ-40% מגובה האגרה למשתמשים בתדירות גבוהה במקטעים החדשים, כך שבמסגרת חוזה הזיכיון, תינתן הנחה לרכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בחודש.

שרת התחבורה מירי רגב: ״אנחנו מציינים היום עוד שלב משמעותי בדרך להארכה נוספת של כביש 6 צפונה, שתתרום לחיזוק הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ. זהו פרויקט שעליו נאבקתי ואישרתי בתקציב הממשלה, ואמשיך לדחוף ליציאה מהירה לביצוע. משרד התחבורה בראשותי מחויב לחיזוק הצפון. השבוע פתחנו את כביש עוקף עפולה, ולפני שבוע הפעלנו מחדש את נמל התעופה חיפה. הצפון יחזור לפרוח ולשגשג, ומשרד התחבורה יספק לו את המנוע התחבורתי הדרוש לצמיחה כלכלית וחברתית״. 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: ״היציאה להליך המכרז לביצוע הארכת כביש 6 צפונה, היא עוד דוגמה לקצב המהיר שבו אנו מזיזים דברים ומקדמים מגה-פרויקטים במשרד התחבורה. שרת התחבורה רגב, בשיתוף ובתמיכת משרד האוצר, קידמה את אישור התוכנית והתקציב בממשלה, ובכוונתנו להכריז על הזוכה ולהתחיל בעבודות כבר בשנה הקרובה. כל זה קורה במסגרת מחויבותנו העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, כחלק מחזון שרת התחבורה לחיבור ישראל. נמשיך לקצר תהליכים ולהאיץ את פיתוחה של מדינת ישראל, מצפונה ועד דרומה״.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: ״פרויקט הארכת כביש 6 צפונה מביא בשורה אמיתית לתושבי הצפון. הארכת הכביש תשפר את הנגישות לצפון הארץ, תסייע בחיבור הפריפריה הצפונית למרכז ותהפוך את הערים ומרכזי התעסוקה הסמוכים למוקדי צמיחה כלכליים ואטרקטיביים. לפרויקט צפויות תועלות כלכליות רחבות היקף, הן בצמצום זמני הנסיעה והן בהגדלת אפשרויות התעסוקה באזור, שישפיעו משמעותית על איכות חיי התושבים. דווקא בתקופה זו, קידום פרויקטי תשתית לאומיים הוא חיוני להתאוששות וצמיחת המשק, ושיטת ה-PPP מאפשרת לקדם פרויקטים אלו, ללא העמדת מקורות תקציביים בשנים הקרובות. נמשיך ונקדם פרויקטי PPP  נוספים לטובת כלכלת מדינת ישראל בתחומי התחבורה, אנרגיה, מים, פסולת, בינוי ועוד״.

מנכ״ל חוצה ישראל, דן שנבך: ״הארכת כביש 6 צפונה היא אבן דרך מרכזית בפיתוח התשתית התחבורתית של מדינת ישראל, והיום אנו מציינים שלב חשוב נוסף עם פרסום המכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הפרויקט. כביש 6, המשמש כעורק תחבורתי ראשי במדינת ישראל ומשרת מאות אלפי כלי רכב מדי יום, הוא מנוע חשוב לשיפור התשתית התחבורתית הארצית. הארכת הכביש צפונה תהווה מנוף כלכלי ותעסוקתי אזורי, ותוביל להפחתה משמעותית בעומסי התנועה באמצעות חיבור תחבורתי רציף ויעיל בין הצפון למרכז הארץ. חברת חוצה ישראל ממשיכה להוביל פרויקטי תחבורה מורכבים ומתקדמים, לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, עבור תושביה״. 

*************

הידיעה באדיבות אתר Port2Port

תרומה קוריאנית בהפתעה לבסיס אחזקה של צה"ל בצפון הארץ

 

המלגזה שנתרמה לבסיס צה"ל בצפון, עמדה ברקע הדברים שנישאו בטקס הוקרה מרגש: "במיוחד בימי מלחמה, תרומתו הנדיבה של בעל החברה הקוריאנית שתומך בישראל, מבטאת תחושת סולידריות לישראל ולחיילי צה"ל בחזית ובעורף"

גלית בן חמו

בבסיס אספקה גדול בצפון הארץ פועלת בימים אלה מלגזה חדשה, שמעמיסה ציוד חיוני לחיילים בחזית ובעורף. המלגזה היא תרומה נדיבה של החברה הקוראנית־אמריקאיתCLARK  מדגם דיזל GTS 25 למשקל 2.5 טון, בשווי של עשרות אלפי יורו. את חברת CLARK מייצגת בארץ מזה מספר שנים חברת מ.נ. מערכות.

הסיפור מאחורי התרומה הנדיבה מרתק לכשעצמו. לפני כחודשיים הופתע מיקי נהב, בעלים של חברת מ.נ מערכות ונציג קלארק בישראל, לקבל לראשונה מייל מהבעלים של חברת קלארק העולמית, סאנג האק באיק (Sung Hak Baik). בפתח ההודעה התעניין בשלומם של שני בניו של מיקי נהב וחתנו, וציין שהתבשר על כך שהם מגויסים בחזית המלחמה מיום שפרצה. כאמור, את המייל הוא חתם ברצונו לתרום מלגזה לצבא הגנה לישראל, כאות הוקרה והערכה לעם היהודי ולמדינת ישראל.

גלגלי התרומה החלו לנוע, והמידע הועבר לידיעתו של תא"ל במיל ירון בארי, מנכ"ל קרן לב"י האגודה למען החייל, אשר שימש כגורם המקשר לבירור צורכי הצבא, ולחיבור שנעשה בין מ.נ. מערכות, קלארק העולמית ובסיס האספקה בצפון. יום לפני שנעשתה ההובלה לבסיס הייעודי, פגש נציג חברת מ.נ מערכות את הקצין שקלט את המלגזה, וסיפק לו הדרכה על המודל החדש שצפוי להגיע.

בטקס שנערך באמצע נובמבר בבסיס האספקה נכחו קצינים, מנכ"ל וסמנכ"ל קרן לב"י האגודה למען החייל, ונציגי חברת קלארק בישראל. "מעמד זה מבטא אולי יותר מכול את המסירות וההירתמות של תורמים מרחבי העולם למען אלה שעומדים כחומת מגן עבור עם ישראל וחיילי צה"ל, שזקוקים למשענת בעת מורכבת זו", כך אמר קצין בכיר בבסיס האספקה הצפוני.
ירון בארי הוסיף דברי הוקרה ואמר: "אני סמוך ובטוח שהקלארק החדשה תעמיס ציוד רב, ותשדרג את יכולות ההצטיידות עבור החיילים שלנו בחזית ובעורף".
על התורם ועל פעילותה של החברה העולמית הרחיב מיקי נהב, וסיפר על רכישת החברה האמריקאית בשנות ה־2,000 בידי משפחת באיק Baik הנמנית על אחת המשפחות העשירות בקוריאה, שעיקר עיסוקה מאז ועד היום הינו ייצור כובעים. קלארק הייתה החברה הראשונה בעולם שיצרה מלגזה לפני למעלה מ־100 שנה, ובהמשך הייתה המלגזה הראשונה שיובאה לישראל. באנקדוטה נשכחת הזכיר מיקי את השימוש בשם המותג לכל תחום המלגזות "לכל מלגזה קראו קלארק ולכל מלגזן קראו קלארקיסט".

שאלת התרומה ממשיכה להדהד, ואת נסיבותיה ניתן רק להסיק מתוך תיאוריו של הבעלים הקוריאני באיק Baik, שסיפר כי הדרך להצלחתו הייתה רצופה ביהודים שפגש לאורך השנים, ואשר עזרו לו ללמוד ולסלול את דרכו מעלה. "אני מתפלל בכל יום לשלומם של החיילים", כתב באחד המכתבים שמוענו לנציג קלארק בישראל. מחמם את הלב לגלות שהתמיכה מגיעה גם משם.

תקציב פיתוח לשדות התעופה

אושר תקציב לפיתוח שדות התעופה בישראל בגובה של 7.2 מיליארד שקלים

אתמול (29.12.2024) אישרה הממשלה תקציב לפרויקטים להרחבת התשתיות הטרמינליות ולהקמת הזרוע החמישית בטרמינל 3 להשלמת המבנה האווירי, ומאות מיליונים עבור המעברים היבשתיים. התקציב מיועד לשדרוג והרחבת תשתיות התעופה בישראל, בעיקר לנמל התעופה בן גוריון, אך כולל גם השקעות משמעותיות בנמל התעופה רמון ובנמל התעופה בחיפה, כמו גם לפיתוח מעברי הגבול היבשתיים כגשר לשלום.

שרת התחבורה מירי רגב: ״מדובר בתקציב משמעותי שיאפשר פיתוח ושדרוג השערים האוויריים של ישראל, כך שיעמדו בשורה הראשונה של נמלי התעופה בעולם, כך גם במעברים היבשתיים שישמשו כגשר לשלום בטוח״ ההחלטה התקבלה לאחר עבודה יסודית של שרת התחבורה מירי רגב, מנכ״ל המשרד, משה בן זקן, ומנכ״ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי.

בשדה התעופה נתב״ג יבוצעו פרויקטים להרחבת התשתיות הטרמינליות במטרה להגדיל את קיבולת הנוסעים ולשדרג את תשתיות הבידוק והניהול. עוד ניתנו תקציבים לפרויקט אחוד הבקרות (יב״ר) – הקמת יחידה ראשית חדשנית לניהול ובקרה משולבת, שתשפר משמעותית את היעילות התפעולית והביטחונית בשדה התעופה, תבוצע התאמת מערכות מיון המזוודות ומערכות הבידוק הטכנולוגי לדור חדשני ומתקדם. בנוסף אושרו הקמת הזרוע החמישית בטרמינל 3 להשלמת המבנה האווירי, החלפת 24 גשרי עליית נוסעים למטוסים בשלוחות C, B וD. , שדרוג טרמינל 1, הוספת שטחי חנייה והמשך פיתוח מערכות לניהול ובקרה מתקדמות.

התקציב כולל גם שדרוגים משמעותיים בנמל התעופה רמון ובנמל התעופה חיפה, שיתמכו בהגדלת קיבולת הנוסעים והמטענים ויהוו חלופה ותוספת לפעילות האווירית בישראל. לאחרונה שופץ שדה התעופה בחיפה בצורה משמעותית וכבר החלו בו טיסות מסחריות לחו״ל על ידי חברת התעופה החדשה, ״אייר חיפה״. הממשלה אישרה גם את ההצעה הנוספת של שרת התחבורה מירי רגב, לפיתוח מעברי הגבול היבשתיים בסך של 586.6 מיליון שקלים. 

שרת התחבורה מירי רגב: ״אני מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ואת חברי הממשלה על אישור התקציבים האסטרטגיים האלו. מדובר בתקציבים משמעותיים שיאפשרו את פיתוח ושדרוג השערים האוויריים של ישראל כך שיעמדו בשורה הראשונה של נמלי התעופה בעולם. לאחר פירוק ציר הרשע, אנו עדים למגמה גוברת של חזרת חברות תעופה לטוס לישראל וממנה. משיחות שקיימתי עם שרי תחבורה וחברות תעופה ברחבי העולם, אני מעריכה שמגמה זו תמשיך להתחזק. ברוח החזון שלי לנגישות תחבורתית באוויר, ביבשה ובים, תקציב זה יסייע לפיתוח תשתיות חדשניות, בטוחות ומתקדמות. כך גם במעברי הגבול היבשתיים שישמשו גשר למסחר, לתיירות ולשיתוף פעולה בין המדינות המתונות במזרח התיכון וישמשו בעזרת השם בעתיד גם כגשר לשלום בטוח. אני מודה ליו״ר ולמנכ״ל רשות שדות התעופה ולכלל עובדי הרשות על מחויבותם להמשך פעילות רציפה ובטוחה באוויר וביבשה, גם בתקופה מאתגרת זו מאז ה-7 באוקטובר״. 

ההשקעה בתשתיות התעופה בישראל צפויה להוביל לשדרוג דרמטי בנמלי התעופה ולשיפור חוויית הנוסעים. לצד המענה לצמיחה הצפויה במספר הנוסעים, התקציב יתמוך גם בחיזוק מעמדה של ישראל כשער מרכזי לעולם, תוך התאמה לסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים.

התקציב שאושר לשדרוג שדות התעופה כולל התחייבות בהיקף של 7.166 מיליארד שקל, מתוכם 943.6 מיליון שקל במזומן לשנת 2025. תקציב של 3.66 מיליארד שקל לביצוע מיידי ו-3.5 מיליארד שקל נוספים שיוקפאו, עם אפשרות לשחרור בהתאם לצרכים ואישורים עתידיים. הממשלה הסמיכה את שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להאציל סמכויות לסמנכ״ל כלכלה במשרד התחבורה, ואת שר האוצר להאציל סמכויות לרכזת תחבורה באגף התקציבים, לצורך גמישות תקציבית במהלך השנה.

מאות מיליוני השקלים שאושרו לשדרוג מעברי הגבול נבעו מההערכה היסודית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כי תנועת הנוסעים במעברי הגבול היבשתיים בישראל בשנה הנוכחית, 2024, צפויה להגיע ל- 4.6 מיליון נוסעים ובשנה הקרובה, 2025, היא תגדל משמעותית וצפויה להסתכם בכ- 5.6 מיליון נוסעים. כמו כן, התחזית לתנועת מטענים במעברי הגבול היבשתיים בשנת 2024, תעמוד על 151,412 משאיות ובשנת 2025 תסתכם בכ-164,000 משאיות.

—————————-

בתמונה: במרכז: שרון קדמי, מנכ״ל רש״ת, ושרת התחבורה רגב, באירוע השקת הטיסות המסחריות של אייר חיפה משדה התעופה בחיפה | צילום: יח"צ

————————–

הידיעה באדיבות אתר Port2Port

במסגרת תכנית הפיתוח של הרשות לפעילות מעברי הגבול, כלולים פרויקטים שנועדו לטובת הגדלת קיבולת ושיפור השירות לציבור. ביניהם, הקמת הטרמינל באלנבי, שיפוץ והרחבת שני אולמות היוצאים במסוף אלנבי ותכנון והקמת מערכת מסועים לשינוע תפזורת במסוף אלנבי. התקציב המעודכן מיועד גם לביצוע פרויקטים חדשים ולתגבור פרויקטים קיימים.

רכבת ישראל 2

התקדמות משמעותית בחישמול רשת המסילות של רכבת ישראל באזור הדרום

רכבת ישראל ומשרד התחבורה מדווחים על התקדמות משמעותית בחישמול רשת המסילות באזור הדרום, הושלמו העבודות בקטע אשקלון – שדרות. גם החישמול בתחנות נתיבות, אופקים ובאר שבע מתקדם בקצב מואץ, והפעלת מערך הקווים החשמלי המלא באזור הדרום צפויה בעוד כשנה.

עד כה השלימה רכבת ישראל כשבעים אחוז מפרויקט החישמול והסבה לחשמל כשבע מאות ק״מ מסילה. כ-300 רכבות ביום, שהן המחצית מכלל היקף הפעילות היומי, כבר מונעות בחשמל ופועלות בצירים מרכזיים ועתירי ביקוש ובהם קו ירושלים – נתב״ג – תל אביב, ומרבית קו תל אביב – חיפה. 

שרת התחבורה מירי רגב: ״בארץ, כמו בכל העולם, הרכבת היא עמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית, בזכות המהירות הגבוהה, קיבולת הנוסעים הגדולה וחוויית הנסיעה המשופרת שהיא מציעה. משרד התחבורה בראשותי מקדם בנחישות את הרחבת ושדרוג השירות ברכבת, פתיחת תחנות חדשות שישמשו כהאבים תחבורתיים משולבים, ואת חזון 'מחברים את ישראל' הכולל רכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת. פרויקט חישמול הרכבת, המתקדם כמתוכנן למרות העיכובים הנובעים מהמצב הביטחוני, יאפשר לנו לעמוד ביעדי תוכנית הפיתוח לשנת 2040, שבה יתבצעו ברכבת מעל 300 מיליון נסיעות בשנה״.

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: ״אנו מברכים על השלמת עבודותה חישמול בקו אשקלון – שדרות, ומקווים כי נוכל להפעיל את הקו מחדש בהקדם האפשרי, בכפוף לאישור כוחות הביטחון. במקביל אנחנו  מקדמים את העבודות בשאר חלקי הנגב, וכן באזור הצפון, במטרה להשלים את פרויקט החישמול הכולל כאלף קילומטרים של מסילה עד שנת 2026״.

עו״ד משה שמעוני, יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל: ״מדובר על הישג משמעותי בפרויקט החשמול ובתוכניות הפיתוח האסטרטגיות של רכבת ישראל. אנו רואים חשיבות גדולה בפיתוח מערך התשתיות המתקדמות של הרכבת, אשר יאפשרו גידול בכמות הנסיעות, ויתרמו רבות לקידום המשק הישראלי בשנים הקרובות. אני מביע הערכה לאנשי הרכבת, שעושים ימים כלילות על מנת לחבר את תושבי מדינת ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית ומתקדמת״.

שיקו זנה, מנכ״ל רכבת ישראל: ״פיתוח הרכבת הינו משימה לאומית המבוצעת בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום. אך אבן הדרך הנוכחית, עם הגעת החשמול הרכבתי אל הנגב המערבי, מהווה עבורנו סמל והבטחה. רכבת ישראל, כמו כל המשק הישראלי, מגויסת כולה לטובת החזרת השגרה ליישובי הדרום, ושיפור מרקם החיים באזור זה, כמו בכל רחבי הארץ. אני מביע הערכה לעובדי הרכבת אשר ממשיכים בעבודתם ובניית הרכבת תחת אתגרים רבים, ובהם מצב המלחמה״.