טיפים לשיפור השירות והוזלת העלויות בשילוח בינלאומי

טיפים לשיפור השירות והוזלת העלויות בשילוח בינלאומי

מאת: אייל סלע*

לאלו השוקלים להתחיל לעסוק בסחר בינלאומי ולשנע מוצרים בעולם או לאלה שבודקים אפשרויות להחלפת חברת השילוח הקיימת ולאלו המחפשים דרכים לשפר את התהליכים עם המשלח הנוכחי שלכם, ניהול יחסי העבודה עם המשלח הם חיוניים ויכולים להוביל להוזלת עלויות, חסכון בזמן ומניעת תקלות. כתבה מקצועית לשיפור השירות והוזלת עלויות.
בין אם אתם שוקלים להתחיל לעסוק בסחר בינלאומי ולשנע מוצרים בעולם או אם אתם בודקים אפשרויות להחלפת חברת השילוח הקיימת, או שאתם מחפשים דרכים לשפר את התהליכים עם המשלח הנוכחי שלכם, ניהול יחסי העבודה עם המשלח הם חיוניים ויכולים להוביל להוזלת עלויות, חסכון בזמן ומניעת תקלות. חוסר ניהול מערכת יחסים עם חברת השילוח שלך מגדיל את הסיכון לתנודות מחירים, עיכובים במטענים וקבלת מידע ועדכונים על התקדמות המשלוח בצורה חלקית . בהתבסס על ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום ובטיפול במאות לקוחות בסדרי גודל שונים  ואלפי מטענים להלן המלצות לעבודה עם חברת שילוח בינלאומי.
המנעו מקבלת הצעות מחיר וניהול מו"מ עם כמה חברות שילוח ברגע האחרון.
למרות שהכול ידוע מראש. צפו כי עלולות לצוץ  בעיות עם משלוחי "הרגע האחרון" – התהליכים בשילוח מורכבים ודורשים תיאום עם גורמים רבים,  יש קושי תמיד למצוא מוביל פנוי ברגע האחרון שיכול להגיע בזמן שלא לדבר על ההזמנת מקום ברגע האחרון בחברת ספנות או חברת תעופה. זה לא אומר שמשלוח לא יגיע בזמן  אם הוזמן מאוחר, אבל ייתכן שיהיה קושי לספק את השירות ברמת מחיר תחרותית  שהציע המשלח כדי לקבל את המטען ויכול שברגע האחרון יצרכו להעלות מחיר כדי להספיק להביא בזמן למחסן או לאוניה או שהמטען יתעכב ויצא בהפלגה או טיסה הבאה. לכן לא מומלץ להסתמך על המזל כשזה מגיע לתכנון.
תכננו את המשלוחים שלכם
הרווחיות הגדולה ביותר של חברת שילוח הם בקשות של הרגע האחרון, המשלחים תמיד יהיו מסוגלים לטפל בהם וישמחו לעשות זאת , אבל אתם תצטרכו לשלם קצת יותר עבור השירות.
משלחים בינלאומיים מקצועיים מתכננים את ומספקים צפי של כמויות מטענים לחברות הספנות והתעופה מספר שבועות ו/או אפילו חודשים מראש. כאשר אתם מזמינים משלוח ברגע האחרון זה אומר שיכול להיות שלמשלח נגמרה המכסה ולכן צריך לבקש עוד מקום מחברות התעופה או הספנות ואז זה אומר מחירים יותר גבוהים וגם סיכון גבוהה שהמטענים לא יעלו על הטיסה או הפלגה. אם אתם תספקו צפי מדויק על המשלוחים הקרובים שלכם מראש המשלח הבינלאומי הוא יוכל לעבוד על שמירת מקום ולתכנן איך להוביל ביעילות דבר שיאפשר לכם גם להינות מתעריפים יותר טובים.
בדקו מה המסלול וימי סגירה
חברות שילוח מקצועיות מקפידות על עמידה בלוחות זמנים לדוגמא במטענים חלקיים (LCL) יש ימי סגירה ויום המכלה עקביים, אם אתם שולחים מטענים על בסיס קבוע ועקבי, זה יכול מאוד לעזור שתספק מידע על המשלוחים העתידיים למשלח. כך המשלח יוכל לתת לך עדיפות  בימי הסגירה (יום נוסף בד"כ), מסירת מטען ברגע האחרון. בנוסף, כאשר יש מטענים קבועים עם נפח קבוע זה עוזר למשלח  למלא  בצורה אופטימלית מכולות להוזיל עלויות מקומיות ואת החיסכון מרוויחים אותם לקוחות נאמנים וקבועים, כך שאם אתם מאותם לקוחות מתוכננים שיכולים לידע  מראש על נפח הפעילות הקבוע תוכל לקבל תעריפים טובים יותר.
תקשורת היא המפתח
תקשורת מאוד חשובה כאשר עובדים עם משלח מטענים. שיתוף מידע על כל הפרויקטים הרלוונטיים הנוכחיים והעתידיים יכול לסייע בהורדת עלויות בדרכים שונות כפי שהוזכר קודם לכן. כמו כן שתפו את  המשלח בתקלות שהיו לכם  בעבר עם חברות שילוח אחרות זה רק יכול לשפר ולהבטיח יחסים עסקיים בריאים עם המשלח החדש שלכם. זכרו עבודה עם משלח מטענים חדש לא צריכה להיות קשה – במיוחד כאשר מתאמים ציפיות, אחריות, ניתן להעביר פרויקטים במהירות מחברה לחברה  ולבנות מערכת יחסים בתוך זמן סביר.
דוגמאות לתקשורת יעילה עם משלח
מועדי אספקה ואיסוף:
כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר חשוב לציין אם מדובר בהזמנה קיימת ומה מועד אספקה הסחורה ומתי אתה צריך את הסחורה בארץ  . המידע הזה חשב בשלב הצעת המחיר כי אז המשלח יכול להציע את אפשרויות ההובלה  הזמינות. במקרים שאין דחיפות ניתן  למצוא תעריפים טובים יותר לשלוח את המטען לדוגמא באמצעות רכבת במקום משאית או שירות משלוחים חסכוני שבהם מתבצעת ההובלה על בסיס מקום פנוי.
תנאי המשלוח – INCOTERMS   , סוג אריזה, STACKABLE, NON STACKABLE
הדרך הטובה ביותר למנוע עיכובים במשלוח ולהוזיל עלויות ולבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה  מתחילה עם הבנת הדרישות הייחודיות בכל מדינה לגבי סוגי ההובלה השונים. לפני שתבצע הזמנה מוצרים מספק חדש בחו"ל , שתף את המשלח שלך שאל מה  תנאי המכר והסכמים מסחריים המומלצים, איזה מידע חשוב לו לקבל כדי לתמחר את ההובלה . משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף כבר נתקל בהרבה סיפורים של אנשים בכל צד של העסקה והוא יוכל לחסוך לך טעויות שעולות הרבה כסף.
מסמכים
ההצלחה או הכישלון של המשלוח עדיין מסתכם במסמכים נדרשים לצורך שחרור תוך עמידה בדרישות המכס והתקנות המקומיות לפני שאתם מתחילים תהליך יבוא התייעצו עם המשלח ושאלו לעצתו המקצועית, משלח ועמיל מכס מקצועי יוכל לעיתים לתת לכם רעיונות לשיפור תהליכים בירוקרטיים.
התמקדות לטווח ארוך, לא רווחים קצרים
עבודה עם משלח מטענים צריכה לפעול כמערכת יחסים עסקית אמתית. מרדף המחיר הנמוך ביותר בין חברות השילוח על בסיס המשלוח פרטני יגרום לכם לעבודה קשה ולא יעילה. התהליך הטוב ביותר הוא לבחור משלח מטענים ולטפח אותו כחלק מצוות הלוגיסטיקה שלכם. כאמור, מערכות יחסים אלה יכולות לחסוך את הצורך בניהול תמחור על כל משלוח, הם  יקצרו את לוחות הזמנים והעלויות שלך ברגע בחברת השילוח מודעת יותר להעדפותיך ולצרכי המשלוח שלך.
הצלחה בעבודה עם משלח מושפעת ע"י תקשורת יעילה. ודאו שמשלח יבין מה הסיבות שהחלטתם  להשתמש דווקא בו. האם אתה רק יבואן מתחיל ללא ניסיון ביבוא המוצרים שלך? האם אתה מחליף ספקים? החלפת משלח ללא שיפור התהליכים תוך ציפייה לתוצאות שונות לא יביא אותכם לשום מקום, לכן הקפדו להודיע ​​המשלח מטענים שלך מה הטעויות של המשלח הקודם ומדוע הסתיימו היחסים העסקיים האחרונים שלכם עם החברה הקודמת.
אל תבצע את ההחלטות שלך בהתבסס רק על הצעות מחיר. מכיוון שקשה למשלח מטענים לבצע הערכה מדויקת של התעריפים מבלי להבין את הדרישות שלכם במלואן, כמו כן, לכם אם תתייעצו באופן קבוע  עם המשלח שלכם תוכלו להפיק תועלת רבה , לדוגמא המשלח  יוכל להציע אלטרנטיבות להובלה להפחית עלויות בהתאם לדרישות הייחודיות שלך.
לסיכום פיתוח מערכת יחסים משפרות  את היעילות של ניהול  המשלוחים שלכם, מצמצמות את העלויות ומספקים לך שירות אמין יותר. זכרו שמשלחים מחפשים  לקוחות נאמנים המספקים זרם משלוחים קבוע שעליהם הם יכולים לבנות את השירותים. כאשר חברת שילוח רואה בכם בתור לקוח נאמן עם יעדים ומשלוחים יציבים, תוכלו לחסוך עד 12% בהשוואה לתמחור הובלות מזדמנות.
—————————
אייל סלע – מומחה לשילוח בינלאומי – מנהל יחידה עסקית עצמאית בחברת ISLINE שילוח בינלאומי.
ISLINE חברה לשילוח בינלאומי ועמילות מכס.
ליצירת קשר : אייל סלע , נייד: 054-2280300   [email protected]