אסטרטגיות ושיטות מומלצות לליקוט הזמנות במחסן

מאת: איציק כהן* 

היעילות של מימוש ההזמנות המלוקטות ממחסנים הפכה למוקד חשוב בניהול הלוגיסטיקה, שכן הלקוחות דורשים משלוחים מהירים יותר. בסקר שנערך לאחרונה 69% מהנשאלים ציינו כי הסיכוי נמוך יותר שהם ישובו לקנות מספק מסוים אם הם לא יקבלו את הזמנתם לכל המאוחר תוך יומיים ממועד המסירה המובטח. המהירות חשובה, אך כך גם היכולת לתכנן במדויק ולעמוד בהתחייבויות. ליקוט הזמנה במחסן היא גורם חשוב ביישום יעיל של ההזמנה. המחסן המודרני מורכב ועל ההנהלה לאזן בין מספר גורמים הכוללים תוכנה, אוטומציה, הדרכה ותהליכים כמו קבלה, ליקוט וניהול מלאי. 

ליקוט הזמנות במיוחד, עברה שיפורים משמעותיים באמצעות חידושים טכנולוגיים. במקרים מסוימים, קצב הליקוט הידני האופייני של 60-80 תנועות לשעה יכול להכפיל את עצמו בעת השימוש באוטומציה. לדוגמה, מרלו"ג אחד הכפיל את שיעורי הליקוט שלו ושיפר את דיוק הליקוט ל 99.9% לאחר יישום רובוטים ניידים שיתופיים וביצע גידול של 62% בשיעורי הליקוט בשלושה חודשים בלבד.

כדי לעזור להעריך את המערכות הנוכחיות שלך ולמצוא הזדמנויות לשיפור, ריכזתי 50 טיפים לשיפור ליקוט הזמנת מחסן, מאסטרטגיות ליקוט הזמנות וכלה בשיטות מומלצות לעבודה. 

טיפים לליקוט הזמנות מחסן 

  1. התארגנו תוך התחשבות בפריטים פופולריים. שים את הפריטים הפופולריים במיקומים הקרובים ביותר. אם מחצית מההזמנות שתקבלו מגיעות מ -10% מהמוצרים שיש לכם במלאי, הכניסו את הפריטים האלה הכי קרוב לכניסה של אזור הליקוט. מיין לפי הפופולריות והניחו פריטים פחות פופולריים מאחור. זה ישפר את המהירות שבה הזמנות ילוקטו.
  2. הכירו את החשיבות והפונקציות של תהליכי הליקוט. לעיתים קרובות, תהליך הליקוט הוא התהליך הגוזל זמן רב ביותר, ולכן הוא עלול להפוך לצוואר בקבוק אם הוא לא נעשה מספיק מהר. ככל שילוקטו יותר הזמנות, ניתן לשלוח יותר הזמנות, ומשמעות הדבר היא שניתן יהיה לחייב יותר הזמנות, ולכן ליקוט ישיר מגדילה את הכנסות מרכז ההפצה. בחירה משפיעה ישירות גם על מדד התפוקה, ומכאן שיפור הפרודוקטיביות ומהירות תהליך הליקוט, מה שמשפר באופן ישיר את תפוקת מרכז ההפצה. תפוקה היא מדד המלאי שמתקבל ברציפי הקבלה הנכנסות ונשלח דרך רציפי ההפצה.
  3. תנו מבט נוסף בכלים הארגוניים הבסיסיים שלכם. מועיל לראות את תהליך ליקוט ההזמנות שלכם כקבוצת פרופילים. ליקוט הזמנות אפקטיבית תומכת בבקשות לקוחות ופעילות מוצרים בשלוש קטגוריות. הפרופיל הראשון הוא תמהיל ההזמנות שלכם. עליכם להבין את תמהיל הנפחים והפיקים שלכם, הגבוהים והנמוכים. ולהשתמש בצורה הטובה ביותר בציוד. דברים פשוטים כמו משטחים, מיכלים וארגזים איכותיים מסייעים ליעילות וגורמים להבדל עצום.
  4. התמקדו בשיפור זמני הנסיעה בין ליקוט לליקוט. ידוע שזמן הנסיעה מהווה את הגורם החשוב ביותר של תהליך ביצוע ההזמנה (הוא יכול להיות עד 50%). זה תלוי בחלקו בגורמים שקשה לשנותם, כגון תוכנית המבנה, מערכות מידוף קיימים וציודים שונים (מלקטות, עגלות ליקוט וכו '). לפיכך, המטרה צריכה להיות שיפור זמן הנסיעה באמצעות שיפור אסטרטגיות הליקוט. 
  5. הגדילו את הפרודוקטיביות על ידי התמקדות בארגונומיה. לא משנה באיזו אסטרטגיה מרכז הפצה משתמש בכדי לבצע הזמנות – בין אם מדובר גלי ליקוט, או ליקוט לפי פריט או באסטרטגית ליקוט לקופסא. הסיכונים הארגונומיים של ליקוט הזמנות מסורתי נותרו זהים. החסרונות של מערכת זו הם שסלקטורים נחשפים למספר משימות מורכבות באותה עת ,כולל הנפה ,קשירה, כיפוף, קיפול וכו'. למרבה הצער, אספקת ציוד ארגונומי למלקטי הזמנות אינה כה פשוטה כמו התקנת שולחן הגבהה או מתן גישה לסוגר ארגזים. מכיוון שהעובדים מסתובבים במחסן, פיתוח עזרים מכניים שיסייעו בהרמה כבדה או בהפחתת תנוחות מסורבלות זה קשה יותר.
  6. בחר את אסטרטגיות הליקוט שלך בחוכמה. עם שלל האלטרנטיבות המתקדמות מהן ניתן לבחור, חובה שאסטרטגיות הליקוט יתאימו לטכנולוגיה והתוכנה הנכונות שתורמות לפתרון האתגרים הספציפיים של DC. הטמעת פתרון שהוא יותר מדי מתקדם ועולה הון, לעיתים קרובות יכול להגביל את התועלות של היעילות, במיוחד בתקופות שפל. באופן דומה, פריסת פיתרון שאינו נותן מענה לכל האתגרים והדרישות הספציפיות של DC. יכול לפגוע בDC בשעות העמוסות ביותר ולמנוע צמיחה עתידית.
  7. וודא כי ה WMS ו- ERP שלך מסונכרנים כראוי. בקש ממנהל המלאי שלך לוודא כי נתוני המלאי מסונכרנים בין המחסן שלך (WMS) ומערכות ארגוניות (ERP). מנהל המלאי חייב להיות מסוגל לאתר מלאי בדיוק ולוודא שהמחזור מתבצע כראוי כך שספירת המלאי שלך תהיה גלויה לעין. מנקודת מבט של ביקורת, המלאי המצוי שלך ב- DC שלך צריך להשתקף במדויק במערכות החשבונאות שלך. רק אז הכספים הרבעוניים יכולים להיות מדויקים וניתן לשחרר במדויק את הכספים השנתיים.

 

  1. הקצה שטחי אחסון ככל שרמות המלאי משתנות. אם אתה יכול לקבוע את כמות השטח הדרושה לכל התהליכים במחסן, זה יגרום לשימוש אפקטיבי של שטח הבניין ולא רק בשטחי הרצפה – יותר לוגיסטיקה בפחות רצפה. אזורי הבניין כוללים אזור אחסון (ברור), אזור משלוחים, מיון, קבלה, אריזה, משרדי עובדים. כמה דברים אחרים (אולי לא כל כך ברורים) שכדאי לקחת בחשבון הם רוחב המעבר, שבילי זרימה, מפלסי שילוח לגובה עבור משאיות ההפצה ותאורה.

 

  1. הגדל את הנראות התפעולית שלך. כל נתוני המעקב, האיסוף והסנכרון הללו מגדילים את הנראות של פעולות המחסנים בכל המחלקות. שימוש ב WMS וכל פתרון נוסף כגון תוכנת תכנון משאבים ארגוניים יכול לעזור להקל על הגישה לנתונים.
  2. פיתוח מסלולי ליקוט המשפרים את אסטרטגיית הליקוט שלך. אם מלקטי ההזמנות אינם בטוחים היכן נמצאים המוצרים, הם עשויים להסתובב שוב ושוב מה שמוביל לבזבוז זמן. קביעת מסלולי ליקוט על בסיס המידע המתקבל מניתוח מסלולי ליקוט המסודרים בסדר הליכה/תנועה וניתוח מהירות ליקוט המוצר עוזרת למזעור ניחושים ומשפרת את הדיוק. זה יכול לחול על ליקוט הזמנות אוטומטית מכיוון שבחרו את הפריטים הנכונים בפרק הזמן הנמוך ביותר.
  3. צור שטח נוסף במחסן שלך. אתה שוקל להרחיב או לשכור איפשהו? ראשית, שאלו את עצמכם אם אפשר למקסם את מה שכבר יש לכם. לפני שאתה אפילו חושב על הרחבה, קל וחומר בעלויות הגבוהות שיכולות להיות כרוכות בכך, עליך להבטיח שכל מיקום אחסון תפוס בצורה חכמה ופונקציונלית.

 

אסטרטגיות ליקוט הזמנות למחסן

  1. היה מודע לאסטרטגיות הליקוט שלך. בנוסף לכך שיש לך תוכנית אחסון נהדרת במחסן שלך, חשוב מאוד להשתמש גם באסטרטגיית הליקוט הטובה ביותר שאתה יכול. אם יש לך הזמנות רגישות לזמן שצריכות לצאת מהמחסן מהר, חשוב שתהיה לך אסטרטגית ליקוט נהדרת שתוכל לעמוד בקצב.
  2. מבטיחים שכל המלאי זמין ב 100%. צור מערכת חידוש מלאי על ידי אופטימיזציה כדי להבטיח שכל מלקט נתון יימנע מלהתמודד עם מיקום ליקוט ריק שצריך למלא. כמו כן, וודא כי אין הפרדת הזמנות הגורמת זמני המתנה לפריטים חסרים לפני המשלוח. במידת האפשר, צור רשימות ליקוט המציגות רק פריטים שנמצאים במלאי בכל מיקום ליקוט קיים. אל תבזבזו זמן בכך שמלקטים בוחנים את נתוני המלאי כשמתגלים פריטים חסרים.
  3. הגדר את אסטרטגיות האחסון שלך. אסטרטגיות אחסון שונות יכולות לשפר את היעילות במחסן. לדוגמא מסלולי ליקוט המסודרים בסדר הליכה/תנועה עשוי לשפר את עוצמת האחסון, להפחית תאונות או נזק למוצר, להפחית את הגודש ולשפר את זמני האחזור. סקור אסטרטגיות אחסון על בסיס קבוע כדי להתאים את שיטות העבודה שלך לביקוש עונתי.
  4. שקול בחירת ליקוט לפי אצווה ואשכול. פונקציה זו מאפשרת לעובדים לסרוק חבילה של קרטונים פעם אחת במהלך ההליכה לכל מיקום מוגדר. כאשר עובד בוחר ממקום אחד, הוא יכול לסרוק את כל הכמות הדרושה לכל הקרטונים בפעם אחת, במקום לסרוק כל ליקוט נפרד. על ידי מתן אפשרות לליקוט הזמנות אצווה ואשכול, מנהלים יכולים להפוך את זמן העובדים שלהם ליעיל ופרודוקטיבי יותר.
  5. הערך מחדש את תהליכי ספירת המחזור שלך. אם המחסנים שלך מתרגלים ספירת מלאי מלאה פעם או פעמיים בשנה, עבור לתוכנית של ספירה מחזורית/מתגלגלת. שיטה זו של ספירה קבועה של קבוצות מלאי קטנה תחסוך לך זמן וכסף, כל עוד אתה משתמש בה במקום לצד הספירה הפיזית השנתית. לא רק זאת, ספירת מחזור מאפשרת לך לתפוס פערים בצורה מתוזמנת יותר, מה שיכול להפחית דליפות ולהעלות את דיוק המלאי. כשיטות עבודה מומלצות לאחסון, ספירה מחזורית/מתגלגלת היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור ניהול המלאי.
  6. זהה את 'הילד האיטי'. יכול להיות שיש כמה רכיבים פגומים במפתח שמעכבים את כל הפעולה. באחת הדוגמאות הקלאסיות יותר לזרימת מוצרים, ציין מדריך בצופים שכאשר הקבוצה שלו צעדה לאתר הקמפינג, התורים סטו הצידה מכיוון שהיה ילד איטי באמצע התור שלא יכול היה לשמור על קצב עקבי. הפתרון שלו? הניחו את הילד האיטי מקדימה כך שכל המובילים הגיעו לאתר המחנה בו זמנית ובמצב תקין. בפעולת ליקוט ההזמנות שלך, באיזה תחום הילד האיטי גורם שגיאות? האם מדובר בקופסאות מלאות או חלקיות – או גם וגם ? כיצד מסומנים מיקומי הליקוט? האם מלקטי ההזמנות באזור הנכון בזמן הנכון? האם המוצרים הנכונים נמצאים במיקומים הנבחרים? האם אתה מבצע ספירה מחזורית/מתגלגלת כך ששגיאות לא יופיעו בלי לשים לב? זהו תהליך שבסופו של דבר עוזר לך להבין היכן יש בעיות – והיכן אין בעיות . הקדישו זמן בכל שלב – בחרו מיקומי ליקוט, גליונות הזמנה, יש לבדוק את מיקומי הליקוט.
  7. הכירו את ליקוט ארגז מפוצל. שלא כמו משטחים או ליקוטים מסורתיים מלאים, ליקוט אריזות מפוצל כרוך בליקוט מוצרים בודדים הנבחרים ממקומות ייחודיים ומונחים ישירות בקרטונים הניתנים להעברה. בחירת ליקוט מפוצל הינה משימה מורכבת ועתירת עבודה בהרבה ממקביליהם בקנה מידה גדול יותר. ביקוש משתנה הינו מעבר מזמני משלוח קבועים שבועיים לאותה מחזור, למשלוח ב אותו יום, 24 או 48 שעות, עם זמן ליקוט גדול יותר באופן משמעותי. עם הערכות בתעשייה המציעות כי עד 60% מכלל זמן האיסוף והאריזה נלקח על ידי הליכה או העברת מוצר בתוך המחסן וכ- 55% מכלל העלויות במחסן נובעות מעבודת כפיים, זה יכול להשפיע מאוד על השורה התחתונה שלך.

 

Slotting! מה זה Slotting?

 Slotting הוא הפעילות של קביעת מיקום האחסון המתאים ביותר לכל פריט במחסן שלך.

 היתרונות של Slotting תקין מוערכים לרוב על ידי האחראים לתפעול המחסן. עכשיו אני לא אומר שהאנשים האלה לא יודעים מה זה Slotting או מה היתרונות הפוטנציאליים, אלא שהם בדרך כלל לא מעריכים עד כמה Slotting תקין (או לא תקין) יכול להשפיע על פעולתם.

  1. למנף את ה Slotting Tool החזק כדי למקסם את היעילות. היתרונות של Slotting תקין (מיקום יעיל של פריטים במחסן או DC) עשויים להיראות ברורים – זמני נסיעה קצרים יותר, עומס מופחת, שימוש טוב יותר בחלל. עם זאת, חברות רבות אינן מצליחות להשתלט על הטכניקה ובסופו של דבר משלמות את המחיר ביעילות.
  2. Slottingטוב אינו קל; למעשה, זו אומנות. יש הרבה גורמים או אילוצים שיש לקחת בחשבון – המהירות הנוכחית והעתידית של ה- SKU, הנפח שלה, המשקל שלה, העונתיות ומה עוד נשלח איתה – ולעתים קרובות הם סותרים זה את זה. עם כל כך הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון, אתה לא יכול פשוט לסמוך על אינטואיציה; כלי Slotting חזק הוא חיוני להצלחה בבחירת חלקים.
  3. הימנע מערבוב SKUs. ערבוב SKUs במיקום יחיד מפחית את תפוקת הליקוט שלך. תאר לעצמך אם היית צריך לחפור במיקום מלא במאות עטים כחולים, ירוקים, צהובים, כתומים וורודים, רק כדי למצוא אחד אדום. כל שניה שמבוזבזת בחיפוש אחר SKU הנכון מפחית את תפוקת המחסנים שלך וזה יכול גם לגרום לתסכול של הצוות שלך.
  4. גוון את האסטרטגיות שלך ככל שהעסק שלך גדל. שיטות הליקוט והאריזה שעובדות היטב עבור העסק שלך יהיו תלויות בגודל העסק שלך ובמוצרים שלך. אתה עשוי לשנות את הדרך בה אתה מלקט, אורז ומשלח ככל שהעסק שלך יגדל.
  5. לבטיחות ויעילות מיטביים, בחר בשיטות ליקוט אוטומטיות. ליקוט מסוג זה נוטה להיות פרודוקטיבי ויעיל יותר מכיוון שהוא מבטל או מצמצם את הצורך בעבודת כפיים. זה יכול להיות גם בטוח יותר (מכונות שנשלטות על ידי מחשב עושות את רוב העבודה) ומדויקות יותר (מפחית את הסיכוי לטעות אנוש).
  6. קבע אסטרטגיית מסלול שמותאמת למחסן שלך. אסטרטגיית מסלול היא אסטרטגיה שלפיה נקבע המסלול במחסן. מסלול הוא נתיב בו אתה מעביר את כל פריטי ההזמנה. אם ברצונך להפחית את עלויות ליקוט ההזמנות למינימום, המסלול צריך להיות קצר ככל האפשר. ישנן מספר אסטרטגיות מסלול, אך לא כולן מתאימות לכל מצב

שיטות מומלצות לליקוט הזמנות במחסן בהתאם ל "Best Practices".

  1. קבע והדגש על שיטות עבודה מומלצות למדידה. אתגר את הצוות שלך עם כמה מדדים לפני שתתחיל. ברר את אחוז מק"ט שאתה יכול ללקט ביעילות ללא ציוד מתקדם. עם מעט דמיון ושיתוף פעולה בצוות, בדוק אם אינך יכול להכפיל אחוז זה. עם קצת עבודת צוות וכמה שינויים פשוטים, תופתעו מרווחי הפרודוקטיביות בלי השקעות כספיות גדולות.
  2. לא כל מערכות ליקוט הזמנות הן באותו גודל. בחירת מערכת לליקוט הזמנות תלויה במספר דרישות הכוללים עלות, מורכבות, היקף הזמנות הלקוח וגודל הפריטים וההזמנות. לכל חברה יש דרישות ייחודיות, ופתרון של ליקוט הזמנות אחד עשוי להתאים לעסק אחד ולאחר לא.
  3. הימנע מתהליכי ליקוט מבוססי נייר בכל מחיר. בפשטות: הרחק את הנייר מהמחסן שלך על ידי שימוש בתוכנת ניהול מחסן עם אפליקציה לנייד או מסופון. האפליקציה לנייד מחליפה את הנייר, קצת כמו שהטלפון הנייד שלך החליף את המכתב. כשאתה מסיר מהמשוואה את האפשרות לטעות אנוש, אתה במצב טוב להבטיח שאתה מסוגל לשלוח כל הזמנה בזמן, ובמדויק, בלי להיכשל.
  4. בתכנון המחסן יש לקחת את נושא היעילות בראש סדר העדיפויות. תכנון המחסן שלך לליקוט יעיל יקטין באופן דרמטי את הזמן שלוקח לאסוף פריטים להזמנות.

להלן כמה עקרונות תכנון שכדאי לזכור:

  • מקם את הפריטים הנמכרים ביותר בקרבת עמדות האריזה (מכיוון שהם ייבחרו לעתים קרובות יותר)
  • אחסן פריטים הנארזים לעתים קרובות אחד ליד השני
  • סדר את שאר המלאי שלך מ הנמכר ביותר למכירה הנמוכה ביותר.
  1. שקול ליצור מחסן בתוך המחסן. אתה יכול להשיג יעילות אדירה על ידי קיבוץ של 20 אחוז מ הSKUs שלך שמשלימים 80 אחוז מההזמנות שלך. זה מקטין את זמן הנסיעה למלקטים שלך. עם זאת, וודא כי אזור 80/20 מתוכננים כראוי כדי להתאים לפעילות בנפח גבוה.
  2. ייצרו קיטים (מארזים) לפני הליקוט. פריטים הנדרשים להיות מסופקים כמארזים ייצרו את הקיטים (מארזים) לפני הליקוט. פעמים רבות הפריטים נמכרים גם באופן פרטני ולא כקיט ואז יהיה צורך בפירוק המארז. אם אינך יכול לחזות במדויק את מספר הערכות להרכבה, שקול את הזמן הכולל להרכבה ופירוק. תמיד הייתי מרכיב חלק מהכמות מראש ולא הכל על מנת מנוע צורך בפירוק המארזים.
  3. אחסן מלאי לליקוט במפלס הקרקע. התפוקה של ליקוט ההזמנות גבוהה יותר במפלס הקרקע בהשוואה לפריטים המאוחסנים בגובה. אז אם יש לך את הנדל"ן, נסה לשמור על מלאי רב ככל האפשר במפלס הקרקע. אם נגמר לך השטח, אחסן פריטים פחות נמכרים במפלסים העליונים, כאשר המלאי שבשימוש גבוה מאוחסן במפלסי הקרקע.
  4. שמור על המחסן שלך נקי ומסודר. בנוסף למיטוב אחסון המלאי שלך כדי לצמצם את זמן הנסיעה, אתה גם רוצה לשמור על דברים נקיים ומסודרים בצורה יעילה ביותר. וודא שהאספקה שהמלקטים והאורזים שלך זקוקים להם מסודרים בצורה נוחה וקלה לגישה. רצוי לשמור על הרצפות נקיות, ויש להסיר את האשפה והבלאגן לעתים קרובות כדי למנוע תאונות. כשאתה מקבל מלאי חדש, יש להציב אותו באותו אזור בכל פעם לליקוט ואריזה קלים.
  5. שמור על מינימום נגיעות . באופן אידיאלי, כשמלקטים ואורזים את ההזמנה, יש צורך לגעת בו פעם אחת במהלך התהליך. כדי להשיג זאת, ההזמנה חייבת להיות נטולת שגיאות וארוזה בצורה נכונה בפעם הראשונה, לעבור ישירות מהמדף לקופסת האירוז ומשם אל המשאית מבלי שתצטרך להיות מועברת אל תוך אריזת משנה בעגלת ליקוט או לארוז אותה מחדש לאריזה קטנה או גדולה יותר. צמצום עבודות חוזרות מסוג זה עוזר לייעל את תהליך האיסוף והאריזה.
  6. אל תיתקע באסטרטגיית ליקוט אחת. חלים שינויים גם באופן בו אנשים נעים ועובדים בתוך המחסן, במיוחד שיטות הליקוט והאריזה. פרקטיקות ליקוט לאיסוף הזמנות, אורזות אותן ושינועם אל מחוץ למחסן צומחות ומשתנות ככל שהמוצרים והיקפי ההזמנות גדלים. התחל בקטן, וכאשר צווארי בקבוק מתחילים להתרחש, חפש שיטות והזדמנויות חדשות.
  7. יישר את כל אסטרטגיות האחסון בהתאם לדרישות העונתיות. אסטרטגיות אחסון שונות יכולות לשפר את היעילות במחסן. לדוגמא, Slotting עשוי לשפר את עוצמת האחסון, להפחית תאונות או נזק למוצר, להפחית את הגודש ולשפר את זמני האחזור. סקור אסטרטגיות אחסון על בסיס קבוע כדי להתאים את שיטות העבודה שלך לביקוש עונתי.
  8. עקוב אחר המלאי שלך ויידע את המספרים האלה. אל תגרום למלקטים שלך לבלבול בין בגלל אי-התאמה בין כמות הפריטים הרשומה במערכת המלאי שלך לבין כמות הפריטים שיש לך בפועל. כאשר המלקט ימצא הבדל, הוא יצטרך לבצע התאמות מלאי וזה ייקח הרבה זמן. כדי להימנע מתרחיש זה, עליך להבטיח שתוכל תמיד לעקוב אחר המלאי שלך בזמן אמת. לכן חשוב שתהיה לך מערכת ניהול מלאי טובה.
  9. צרו תרבות של למידה במחסן. עובדים נוטים להיצמד יחד. על ידי שילוב עובדים מנוסים בין עובדים עונתיים וזמניים, אתה יוצר הזדמנויות לחברי צוות ללמוד מבני גילם ולהרחיב את הידע הפנימי בתהליכי מחסנים. הניסיון והידע במחסן לא יסולא בפז – עודדו צוותים לשתף אותו.
  10. הגדל את כמות ההדרכות ושיפור הטכניקות שלך. הדרכה ולימדה רציפה של עובדי המחסן היא חיונית. החל מפריטים חדשים שנכנסים ועד לשינוי של יחידות מידה, הכשרה נוספת מספקת בהירות, הבנה ועוזרת להגביר יעילות.
  11. התארגנו מתוך מחשבה על בטיחות. מה שצריך כדי לאחסן מוצר בבטחה משתנה בהתאם לפריט. לתוצרת בשקית יש דרישות שונות מזו של חלב, ולתרופות יש דרישות שונות ממוצרי נייר. בקרת טמפרטורה עשויה להיות דרישה לסוגים רבים של מוצרים, אך הטמפרטורה הנדרשת לאחסון בטוח לא תהיה זהה מכיוון שלכל מוצר יש רגישות שונה לטמפרטורה. תלוי ברגישות המוצרים לתנאים חיצוניים, גורמי בטיחות אחרים עשויים להיות ניקיון או לחות, אשר ישנו את מיקום הליקוט האופטימלי של המוצר.
  12. וודא כי לכל עובדי המחסן מסופק הציוד המתאים. מלקטי הזמנות לעיתים קרובות צריכים לגשת למדפים עליונים בגובה ולשטח אחסון. וודאו כי פלטפורמות העבודה שלהם סגורים במעקה מלא וכי הם לובשים רצועות הגנה לעבודה בגובה במידת הצורך.
  13. וודא שאסטרטגיית הליקוט שלך משקפת את התכנון והצרכים של המחסן שלך. עבור מרכזי הפצה גדולים יותר, ליקוט קולי , ליקוט ע"י מכוון אור Pick to Light ו Put To Light מודולים של ליקוט ואוטומציה של רובוטיקה עשויים לתת החזר השקעה ( ROI) עבור יישומים רבים. אבל, הם חייבים להיות מתוכננים למתקן שלך, למוצרים שלך ולטיפול בציוד שלך.
  14. פיתוח מערכת תיעוד שאפשר לסמוך עליה. הצעד הראשון בדרך לתהליך ליקוט הזמנה פרודוקטיבי הוא לוודא שתהליך האיסוף והאריזה מתועד היטב ומגובה דרך SOPs ברורים (נהלי הפעלה רגילים). עיין והתאם את התהליך מדי פעם כדי לשפר אותו עוד יותר ולמנוע חוסר עקביות. SOPs צריכים להבטיח אימות מספק לכל שלב בתהליך.
  15. הקימו 'אזור ליקוט חם '. מיקום פריטים באזור 'ליקוט חם' במפלס הקרקע בין הברכיים לכתף מפחית מאמץ ומגביר את המהירות. אחסן פריטים משפחתיים, ערכות ומוצרים הנמכרים בדרך כלל יחד בסמיכות פיזית קרובה בכדי להקל על ליקוט הזמנה מהיר יותר.
  16. קבע את המיקומים הטובים ביותר עבור המוצרים שלך. לקבלת זרימת מוצר ומהירות מיטבית במחסן, המאחסנים (צוות ה Put Away ) יכולים לאחסן את המוצר בהתבסס על שונות בביקוש הלקוח. לדוגמה, יש להציב מוצר ברמה A (מוצר שנחשב מכיר מאוד ויציב ) ליד חזית המחסן לגישה מהירה וקלה. ואילו, מוצר ברמה D ( מוצר איטי ולא יציב ) צריך להיות ממוקם במקומות אחוריים.
  17. אל תדלג על הטכנולוגיה. אופרציות גדולות יותר המטפלות בנפח הזמנות יומי גבוה עשויות להזדקק ולהשקיע בציוד מחסן בעל התמחות והתאמות מיוחדות כדי להפיק את המרב מזרימת עבודה וליקוט מרובה. דברים כמו עגלות ליקוט מחוררות, ליקוט לארגזים המכוונים ע"י תאורה ומערכות מסועים לשינוע מאזור לאזור יכולים לצמצם עוד יותר את הזמן והמאמץ שהוקדש להזמנה.
  18. ידיעת והכרה הסכנות הטיפוסיות במחסן. בטיחות המחסן תלויה בארגונומיה, אך ביצוע משימות שונות טומנות בחובם סיכונים ארגונומיים שונים. מלקטי הזמנה מתמודדים עם לא מעט מהסכנות הארגונומיות.
  19. הגדר אזורים חמים כדי לייעל את הליקוט. ניתן לשפר את יעילות ליקוט ההזמנות גם באמצעות מה שמכונה 'צפיפות חמה'. לדוגמה, אם מלקט בודד מלקט פריט ממיקום אחד לכל 100 מיקומים זה יחשב איטי בצורה משמעותית מאשר מלקט שילקט פריט ממיקום אחד לכל 10 מיקומי ליקוט. באופן יעיל, צפיפות בחירה גבוהה יותר תשווה לפרודוקטיביות גבוהה יותר של הליקוט. כתוצאה מכך, יכול להיות חכם להגדיר 'אזורים חמים' במחסן שלך (בדומה למחסן בעקרון מחסן) כדי לרכז את הקווים שנעים במהירות רבה יותר ולהאיץ את הליקוט . רבים אפילו נותנים למלאי שלהם תווית המזהה את הפריטים המהירים שלהם (כלומר, כמה מהר הם מתחלפים), מה שמאפשר ארגון אסטרטגי של מוצרים להפחית עוד יותר את זמני הליקוט.
  20. הטמיע מערכת מדפים שמתאימה למחסן ולתהליכים שלך. ממש כמו לבחור יחידות אחסון לחדרים שונים בבית שלך, אתה מתקין יחידות אחסון המתאימות למחסן שלך. אופי העסק שלך יקבע את סוג, גודל ומיקום מדפי האחסון, ארגזים ומדפי הליקוט שלך. תגרום לחלל המחסן לעבוד בשבילך ולא להפך.

רכשו ציוד דינמי. על ידי רכישת ציוד שניתן להשתמש בהם במגוון תחומים עם מגוון תהליכים, עלות הפעלת העסק תקטן

  1. שמור את כל המעברים פנויים. מעטים הדברים מקשים על התפוקה במחסן יותר מאשר צורך לנווט סביב תיבות או משטחים פזורים במעברים. שמירת מסלולי ההליכה שלך פנויים יסייע לך בכך שתאפשר לצוות שלך לנווט במהירות ובבטיחות במחסן שלך. מניעת הצטברות העומס מבטיחה גם שהמלאי יגיע למיקום הנכון, במקום להציב אותו במקום אחר בגלל חוסר גישה.
  2. השתמש במערכת ניהול מחסן (WMS) שמתאימה לצרכים שלך. פעולת האיסוף והאריזה היעילה ביותר לא תהיה חשובה אלא אם כן היא חלק מפעולת מחסן משולבת היטב. מכאן ההכרח של מערכת ניהול מחסן טובה

———————-

*איציק כהן הינו יועץ לוגיסטי בכיר ב AGS. ניתן לפנות ולהתייעץ בטל' 055-9999559 , [email protected]